Gå til innhold

Hva irriterer deg med venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som jeg er veldig glad i, men hun gestikulerer noe enormt med armene når hun prater. Det kan være veldig irriterende i blant. Jeg har prøvd å fortelle henne at hun gjør det mye, for å hinte. Men da svarer hun bare fornøyd "Ja, jeg elsker å snakke med hendene, jeg! :duskedame:"

En gang satt vi på resturant, og hun satt og gestikulerte mens hun hadde en gaffel med mat på. Endte selvfølgleig at biten på gaffelen fløy av gårde, og landet på gulvet. Hun merket det ikke engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venner som vil treffes/snakke sammen mye mer enn jeg vil plager meg. Jeg har kuttet ut folk for jeg ble så stresset av alt maset deres om å treffes flere ganger i uken. Folk som sender ørten meldinger om dagen blir jeg også gal av. Typisk mms med bilde av en kål og et kjøttstykke og "namnam i dag er det fårkål til middag". øøøh.. javel? Måtte du avbryte meg i lesingen min for å fortelle meg dette?

De som aldri kan gjøre ferdig en avtale er også utrolig irriterende. Typisk spør jeg om de vil finne på noe på lørdag, og så bruker de tre dager på å svare. Kan jeg da finne på noe annet? Eller er jeg forpliktet til å holde av lørdagen, siden jeg tross alt har invitert dem, men de har bare ikke svart? Gah..

Og De Spontane, som inviterer samme dag, eller kommer med en invitasjon fredags kveld til festligheter på lørdagen, og som blir snurt fordi man alltid takker nei.. Jeg pleier planlegge aktiviteter flere dager i forveien, så når de kommer med så kort varsel har jeg stort sett altlid planlagt noe annet. 

Anonymkode: ba0d0...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner som bare snakker om seg selv hele tiden

venner som ikke kan gjøre en avtale for de skal ha alle dagene åpne i tilfelle det kommer "noe bedre" å finne på og ikke svarer før dagen før

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som blir på grensen til barnslig når det er noe jeg liker og ikke hun.

F.eks; Jeg synes snickers er godt = ''Åh, herregud! ÆSJ!! At noen kan like den sjokoladen...''

Dette gjelder stort sett alt, ikke bare når det kommer til mat/drikke.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei annen venninne som krangler en del med typen sin, truer med å kaste han ut osv. Så hun ringer meg en del og klager når de nettopp har kranglet. En halvtime senere er han ''verdens beste kjæreste'', på FB så klart :roll:

Begge disse er godt inn i tyveårene.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hadde ( nei, vi er ikke venner lengre ) ei venninne som oppførte seg som om hun var mor mi til tider.

F.eks; Jeg hadde lyst på vaniljeis, men det var tomt så jeg valgte en annen. Da vi kom til kassa måtte hun spørre om de ikke hadde noe mere på lager, fordi jeg hadde så lyst på..... Seriøst?! Jeg greier å prate for meg selv, takk! :sur:
Dette var bare ett av mange eksempler.

Minner meg litt om venninnen til ''Raindrops'' lengre opp på siden her.

Anonymkode: e3594...8a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninner som er kjedelige. Dvs. at livet dreier seg rundt samboeren og kun det. At de ikke kan være spontane, men prioriterer middag hos svigers foran kveld med venninner innimellom.

Anonymkode: b214d...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg med venner som er lite pålitelige og dårlige til å holde avtaler. Om man f.eks planlegger noe, og så opplever at de ikke orker eller rett og slett ikke er å få tak i når aktiviteten nærmer seg. Dette kombineres gjerne med at vedkommende var den som var mest entusiastisk når aktiviteten ble planlagt.

Anonymkode: 6120c...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er irriterende med dem som ikke tar et hint om at dette vil man ikke snakke om, som spør og graver. Svarer jeg kort og avvisende, ta hintet! 

De som ikke respekterer at sånn er det bare er plagsomme. Som hun ene som absolutt ikke kunne godta at jeg ikke ville bli sammen med en fyr hun mente var perfekt for meg. Nei, jeg liker ham ikke på den måten, sånn er det bare. Hold kjeft og slutt med "jammen" argumentene dine. 

Anonymkode: ba0d0...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som aldri sier ja eller nei til en avtale før rett før vi eventuelt skulle møtes. De som alltid er for sene. Ikke type fem min, men en halvtime eller mer. Spesielt når grunnene er veldig svake, f.eks ville sove litt lenger, rakk ikke sminke meg.. Da kan man si fra at man heller skal møtes senere! 

Anonymkode: 18f66...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går i hi når de får seg kjæreste. En av mine beste venninner hørte ikke noe fra seg i 6mnd etter hun fikk type. Og når hun først hadde tid til å møtes pratet hun bare om den perfekte fyren og hvilke planer de hadde. Nå når det er slutt mellom dem har hun tid til å møtes hele tiden, og syter over hvor fæle alle mannfolk er. 

De som først må planlegge en aktivitet før vi kan møtes. Det er ikke bare å stikke innom for et raskt besøk, vi må enten dra å shoppe, spise sammen, se en spesiell serie, gå tur osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en. Venninne som bor langt unna og ALLTID skal fortelle om vennene på hjemstedet sitt, som jeg aldri har møtt. 

Hun skal også alltid snakke negativt om ting jeg liker! Vi hadde en avtale om at hun skulle lese en bokserie jeg valgte og jeg skulle se noen filmer hun valgte. For hver bok hun blir ferdig med skal hun sende meg mld og om jeg spør hva hun syns, svarer hun bare "kjedelig. Sånn som de andre". Spurte henne her om dagen om hvorfor hun i det hele tatt gadd å lese dem og om hvorfor hun leste dem ut så fort når hun synes de er så kjedelige. Da svarte hun bare "fordi jeg vil bli fort ferdig. Og jeg har fortalt venninna mi at jeg holder på med de bøkene og har gjort en lignende avtale med henne". 

Å jeg blir så lei!!

Anonymkode: 67ffa...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som benytter enhver mulighet til å sutre og drepe stemningen. Jeg stiller gjerne opp for henne, men det er ikke hyggelig å være venninne med noen som er i dårlig humør nesten hver eneste gang man møtes. Veldig "jeg vil framstå som kronisk deprimert selv om jeg ikke er det". Er dessuten veldig lei av å høre henne klage på at hun føler seg tjukk når jeg vet at hun drikker brus hver dag, samtidig som hun snakker dritt om trening. Gode Gud. 

Anonymkode: d1b5e...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen arabiske venninner og kamerater som alltid er forsinket, og når de endelig kommer maser de på meg og sier "yalla, yalla, yalla! Vi har dårlig tid" Vel, hvis du hadde vært her da du sa du skulle være her så hadde vi ikke hatt dårlig tid. 

Har også en venninne som stiller spørsmål som om jeg under politiavhør, noe som er både stressende og irriterende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som man leser her mye å irritere seg over!!!

Og selv er vi perfekte. :)

Anonymkode: 80752...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bestevenninnen min, så selv om det jeg skriver nå driver meg til det glade vanvidd, så er hun en helt enestående person.

-ALT skal kveruleres og diskuteres. Om jeg sier "Ja, og så kom jeg dit ti på fem, og da..." "Njaaaaa... Ti på fem? Akkurat det var vel ikke. Det var vel nærmere åtte på fem, eller? La meg sjekke rutetidene. Du tok jo den bussen som gikk halv, og den bruker vel femten minutter, og så litt gåtid... Åtte på, eller fem på, må det ha vært. Det kan stemme. Med mindre det var kø, men det pleier ikke være det på den strekningen. Men da jeg kjørte hjem fra jobb var det utrolig mye kø! Jeg kjørte jo den og den veien, og jeg tror det må ha vært noe galt med trafikklyset. Det virket sånn. Det står det kanskje noe om i avisen, la meg se...".

Dette er ingen overdrivelse. Poenget i det jeg prøver å si forsvinner alltid, fordi vi må granske en filleting som overhodet ikke er relevant for noe som helst. Deretter sporer hun inn på noe helt annet.

-Alt skal googles. Jeg vil bare rope "Drit i det, jeg bryr meg ikke! La oss si at du har rett! Det er sikkert slik du foreslo, jeg vil ikke vite det, aaaaaah!!"

-Avbryter alltid alle. Hun hører ikke etter hva man sier, hun bare venter på å få snakke selv. Og hun greier ikke vente særlig lenge.

Anonymkode: 25ef3...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er som man leser her mye å irritere seg over!!!

Og selv er vi perfekte. :)

Anonymkode: 80752...af7

Det er det vel ingen som hevder? Jeg har også ting som jeg er sikker på at vennene mine irriterer seg over med meg, men det var ikke det tråden handlet om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her er bestevenninnen min, så selv om det jeg skriver nå driver meg til det glade vanvidd, så er hun en helt enestående person.

-ALT skal kveruleres og diskuteres. Om jeg sier "Ja, og så kom jeg dit ti på fem, og da..." "Njaaaaa... Ti på fem? Akkurat det var vel ikke. Det var vel nærmere åtte på fem, eller? La meg sjekke rutetidene. Du tok jo den bussen som gikk halv, og den bruker vel femten minutter, og så litt gåtid... Åtte på, eller fem på, må det ha vært. Det kan stemme. Med mindre det var kø, men det pleier ikke være det på den strekningen. Men da jeg kjørte hjem fra jobb var det utrolig mye kø! Jeg kjørte jo den og den veien, og jeg tror det må ha vært noe galt med trafikklyset. Det virket sånn. Det står det kanskje noe om i avisen, la meg se...".

Dette er ingen overdrivelse. Poenget i det jeg prøver å si forsvinner alltid, fordi vi må granske en filleting som overhodet ikke er relevant for noe som helst. Deretter sporer hun inn på noe helt annet.

-Alt skal googles. Jeg vil bare rope "Drit i det, jeg bryr meg ikke! La oss si at du har rett! Det er sikkert slik du foreslo, jeg vil ikke vite det, aaaaaah!!"

-Avbryter alltid alle. Hun hører ikke etter hva man sier, hun bare venter på å få snakke selv. Og hun greier ikke vente særlig lenge.

Anonymkode: 25ef3...f55

mulig hun har en diagnose? Dette er ikke helt normalt

Anonymkode: a95f8...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...