AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 I stad gikk jeg ut for å se etter pus, da han hadde vært ute veldig lenge og det er kaldt. Jeg fant han til slutt under naboens veranda, og der står han enda for å prøve og fange en mus som er fanget mellom en haug med planker. Jeg prøvde å gå inn i hagen til naboen, men er så redd jeg skal vekke de. Føler det er frekt å gå inn i hagen til folk. Så nå trenger jeg tips ASAP for å distrahere pus. Han er HELT oppslukt, og er så fast bestemt på å ta den stakkars musa, han enset nesten ikke meg en gang, og han er skikkelig mammadalt. Vil prøve det jeg kan for å få tak i han og bære han inn, men kan ikke gå under verandaen heller da den er full av planker... Trenger noe jeg kan lokke han med. Jeg har ikke kattegodis tilgjengelig heller. Anonymous poster hash: 43755...318
Gjest Franke Ann Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 La katten få gjøre det den gjør best, og slutt å være slik en hønemor.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 La katten få gjøre det den gjør best, og slutt å være slik en hønemor.Hønemor vil jeg alltid være ovenfor katten min.Jeg fikk hentet han inn nå. Han hadde ikke fanget den enda, så håper den lever og ikke er skremt ihjel stakkars! Om han tar en mus til meg utenfor døra her, så er det ikke stort mye jeg får gjort. Men når jeg faktisk vet at han ikke har gjort noe skade på musa enda så pokker heller - da skal jeg sørge for at pus ikke tar den! Jeg VET så godt at det ligger i en katts natur, og tro meg - han har tatt med et par daue mus hjem. Men denne gangen klarte jeg ikke legge meg med mindre jeg visste at den musa fikk vært i fred nå. Anonymous poster hash: 43755...318 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Da får heller pus være litt fornærmet på meg en stund. Han blir like glad i meg etter ca fem min, selv om han freste til meg da jeg bærte han inn. Anonymous poster hash: 43755...318
Gjest Franke Ann Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Katten har sannsynligvis herpet musa kraftig opp før du i det hele tatt fikk det med deg, og musa dør nå en sakte og smertefull død der ute. Du skulle latt katten gjøre seg ferdig med den. Endret 29. oktober 2015 av obstanazi
Aurora M. Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Hvorfor i alle dager skal ikke katten få fange musa? Det er jo det de er skapt til å gjøre! Var jeg naboen ville jeg vært takknemlig for at pus tok musa istedenfor å få mus i hus! 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Katten har sannsynligvis herpet musa kraftig opp før du i det hele tatt fikk det med deg, og musa dør nå en sakte og smertefull død der ute. Du skulle latt katten gjøre seg ferdig med den.Tvilsomt når musa var bak masse planker. Ikke alltid musa tar skade av å "lekt" med heller.. Musa klarer seg nok fint, og du gjorde det beste, TS! Godt å se at ikke alle katteeiere gir f i at dyr (om det så "bare" er en mus) lider Har fått inntrykket av at alt for mange ikke evner å forstå at dyret blir stresset og lider så til de grader når det blir jaget og plaget på den måten. Jada, naturens gang, kattens instinkter og alt det der, men tenker at pipa hadde fått en annen lyd dersom katta deres ble plaget til døde av grevling eller rev på samme måte... Om hun hadde latt "katta gjøre seg ferdig med den" så ville den lidd veldig mye lenger. Anonymous poster hash: b8ec7...f8e 6
Tvist Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Synes det var bra av TS. Jeg har reddet flere mus som mine katter har tatt inn, har båret dem ut i skogen og holdt kattene inne. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #9 Skrevet 29. oktober 2015 Katter er jegere og skal gå på jakt. Så enkelt er det. Anonymkode: 9e2fc...a0a 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg håper dette er et forsøk på å være morsom... Anonymkode: 77fdc...878 1
Choclit Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 vær stolt over at katten din har vært så amazing at den har klart å fange ei lita mus 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #12 Skrevet 2. november 2015 Stakkars musa Anonymkode: 255bb...c32
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #13 Skrevet 2. november 2015 Går du ut midt i svarte natta for å stoppe katten din fra å fange mus?!Vet du ikke at det er en liten killer du har i hus? Er du ikke klar over at katter er jegere?Dette må være noe av det teiteste jeg har lest. Anonymkode: d60eb...a3b 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. november 2015 #14 Skrevet 3. november 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #15 Skrevet 3. november 2015 Herregud, det er høst og skadedyrsesongen har begynt. Hvis du ikke lar katta di fange mus flytter de inn og spiser opp det elektriske anlegget i huset ditt og det tar fyr. Sånn i verste fall. Anonymkode: 9fcec...903 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #16 Skrevet 3. november 2015 Du får kjøpt sånn elektrisk sjokk halsbånd til katt i utlandet. Kjøp et fjernstyrt et som du har fjernkontrollen til så kan du gi katten et sjokk hver gang du ser katten angripe mus så lærer den seg etter hvert at, "det der er dumt, det må jeg ikke gjøre, for da får jeg en karamell". Anonymkode: 4b9c4...83b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #17 Skrevet 3. november 2015 Katten din, som er den fødte jeger, har det dritgøy med å jakte på mus under naboens veranda - og du hindrer den i det? Du burde ikke ha katt.Og nei, man redder ikke mus fra kattene og bærer dem ut i skogen. Hva slags folk er dere? Dette er naturens gang, og ære være kattene for at de rydder opp i smågnagerbestanden! Vet ikke hva vi skulle gjort uten kattene våre her. I fjor var det museår, og vi fant vel i gjennomsnitt to mus pr dag utenfor huset her, som kattene tok med hjem for å bidra til husholdningen. Og gjett om de får ros! Anonymkode: 5b585...986 4
Millimani Skrevet 3. november 2015 #18 Skrevet 3. november 2015 Vel, pus prøver å fange mus... Det er faktisk noe av "jobben" til en katt. En katt er en jeger, jager f.eks. mus, fugl og insekter. Det er ikke få gangene jeg har sett pus med en mus i kjeften, den ene eller den andre veien... Etter å ha spist noe av musa, har hun som regel lagt igjen enten hode eller litt av bakparten på et sted hvor hun vet at jeg kan se det. Stolt pus har spist mus 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #19 Skrevet 3. november 2015 Herregud ... Hadde det enda vært småfugl det var snakk om kunne jeg forstått TS, men mus er for h... skadedyr! Katter som er flinke musejegere er jo helt fantastiske, og så vil du hindre katta i å både storkose seg og gjøre en real samfunnsinnsats på en gang? (Og så ville du ha den inn fordi det var kaldt - hvor kaldt da? Du vet at katter har pels, ikke sant? I tillegg er de så selvstendige (og glade i varme) at om de heller har lyst til å komme inn i varmen enn å være ute og fange mus hadde du nok hørt det ganske tydelig.) Anonymkode: 4ab76...9d8 2
Gjest Franke Ann Skrevet 3. november 2015 #20 Skrevet 3. november 2015 I det hele tatt utrolig mye hysteri tilknyttet dette med kattehold. Jeg tror årsaken er at det er så mange kvinner som er katteeiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå