Gå til innhold

Skal jeg fortelle dette til venninnen min?

Mariell007

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en tremening som er som en venninne for meg. Hun er 5-6 år eldre enn meg, og vi henger kun sammen når det er familieorientert. Så vi møtes kanskje 1 gang i måneden. Hun er forlovet og har et barn med han. Det som er problemet er at han har begynt å sende meg meldinger (om at han syntes jeg er fin og sexy, og vil møte meg) og ringer meg noen ganger, oftest i fylla. Jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette, i og med at de er nybakte foreldre og skal gifte seg og jeg vil ikke ødelegge mellom de to. Og jeg vil jo ikke at det skal være en dårlig tone mellom meg og han siden jeg møter han når jeg møter henne. Jeg gir han ikke noen tegn tilbake om at jeg er keen på å snakke med han, men svarer jo på meldingene sånn at det ikke blir kleint. 

Skal jeg fortelle dette til tremeningen min? Eller er det en privatsak mellom de to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis henne mld du... Det er ikke din feil. Men han virker ikke voksen for å si det slik. Ikke er han oppriktig heller :/

Anonymous poster hash: c7a77...0b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis henne mld du... Det er ikke din feil. Men han virker ikke voksen for å si det slik. Ikke er han oppriktig heller :/

Anonymous poster hash: c7a77...0b6

Han er mer enn 10 år eldre enn meg, og de har nettopp begynt å finne ut av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på melding så det ikke blir kleint? Det er nettopp det du bør gjøre, så han ikke sender flere tilbake. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på melding så det ikke blir kleint? Det er nettopp det du bør gjøre, så han ikke sender flere tilbake. 

Da svarer jeg ikke mer da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg. Og det kleine er jo at han sender upassende meldinger til kjærestens tremenning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har en tremening som er som en venninne for meg. Hun er 5-6 år eldre enn meg, og vi henger kun sammen når det er familieorientert. Så vi møtes kanskje 1 gang i måneden. Hun er forlovet og har et barn med han. Det som er problemet er at han har begynt å sende meg meldinger (om at han syntes jeg er fin og sexy, og vil møte meg) og ringer meg noen ganger, oftest i fylla. Jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette, i og med at de er nybakte foreldre og skal gifte seg og jeg vil ikke ødelegge mellom de to. Og jeg vil jo ikke at det skal være en dårlig tone mellom meg og han siden jeg møter han når jeg møter henne. Jeg gir han ikke noen tegn tilbake om at jeg er keen på å snakke med han, men svarer jo på meldingene sånn at det ikke blir kleint. 

Skal jeg fortelle dette til tremeningen min? Eller er det en privatsak mellom de to? 

Det greieste kan være å begynne med å gi ham klar beskjed om at det han driver med ikke er ok. Om han tar kontakt igjen på den måten, kan du si til ham at du synes det er upassende. Dersom det ikke er nok til å få ham til å stoppe, kan du si at om han fortsetter, vil du ta en prat med tremenningen din om det.

Jeg forstår at du ikke ønsker at det skal være en dårlig tone mellom deg og ham. Samtidig er vel tonen dere imellom litt anstrengt allerede, så da har du ikke mye å tape på å si ifra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greieste kan være å begynne med å gi ham klar beskjed om at det han driver med ikke er ok. Om han tar kontakt igjen på den måten, kan du si til ham at du synes det er upassende. Dersom det ikke er nok til å få ham til å stoppe, kan du si at om han fortsetter, vil du ta en prat med tremenningen din om det.

Jeg forstår at du ikke ønsker at det skal være en dårlig tone mellom deg og ham. Samtidig er vel tonen dere imellom litt anstrengt allerede, så da har du ikke mye å tape på å si ifra.

Er egentlig ikke noe anstrengt. Han er jo en kul fyr, og tenker at det er mer flaut for han, for min del er det egentlig bare et kompliment (Selv om jeg helst skulle hatt foruten). Også er han jo full, hadde ikke sagt det i edru tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familiebursdager så bruker jeg å sitte på fanget hans og på ryggen, og kusinen min bruker å le og ta bilder å legger ut på face og sånn da. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke noe anstrengt. Han er jo en kul fyr, og tenker at det er mer flaut for han, for min del er det egentlig bare et kompliment (Selv om jeg helst skulle hatt foruten). Også er han jo full, hadde ikke sagt det i edru tilstand. 

Spørsmålet blir da om du ønsker at han skal slutte eller ikke. Om du svarer ham uten å si tydelig ifra om at du ikke ønsker slik kontakt med ham, blir han gjerne oppmuntret til å fortsette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir da om du ønsker at han skal slutte eller ikke. Om du svarer ham uten å si tydelig ifra om at du ikke ønsker slik kontakt med ham, blir han gjerne oppmuntret til å fortsette.

Er det sånn du blir oppmuntret? Vil jo at han skal slutte å skrive sånn til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn du blir oppmuntret? Vil jo at han skal slutte å skrive sånn til meg

Om du hadde sendt meldinger til noen, eller kontaktet noen i fylla, og de hadde svart og ikke på noen måte gitt inntrykk av at de ikke likte denne typen kontakt, ville du da ha sluttet?

Dersom han ikke får noen negativ respons, og heller ikke noen signaler om at du ikke liker det han gjør, men tvert imot hyggelige svar tilbake, så kan det definitivt sees på som en oppmuntring til å fortsette. Det gir ham i alle fall ikke noen grunn til å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde sendt meldinger til noen, eller kontaktet noen i fylla, og de hadde svart og ikke på noen måte gitt inntrykk av at de ikke likte denne typen kontakt, ville du da ha sluttet?

Dersom han ikke får noen negativ respons, og heller ikke noen signaler om at du ikke liker det han gjør, men tvert imot hyggelige svar tilbake, så kan det definitivt sees på som en oppmuntring til å fortsette. Det gir ham i alle fall ikke noen grunn til å slutte.

Mener du det jeg skrev med at tremeningen min syntes det er helt greit og ler når jeg sitter på fanget hans?

Endret av Mariell007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du det jeg skrev med at kusinen min syntes det er helt greit og ler når jeg sitter på fanget hans?

En ting er hva han gjør når dere er sammen med tremenningen din (eller kusinen, hva det nå er). En annen ting er hva han sender deg privat uten at hun vet om det.

Du får gjøre det du selv synes er riktig. Jeg bare påpeker at når du ikke kommuniserer tydelig til ham at du ikke ønsker at han skriver meldinger til deg i fylla, så har han heller ikke noen grunn til å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva han gjør når dere er sammen med tremenningen din (eller kusinen, hva det nå er). En annen ting er hva han sender deg privat uten at hun vet om det.

Du får gjøre det du selv synes er riktig. Jeg bare påpeker at når du ikke kommuniserer tydelig til ham at du ikke ønsker at han skriver meldinger til deg i fylla, så har han heller ikke noen grunn til å slutte med det.

mente tremening, går litt fort i svingene  siden jeg har litt samme problem med kusinen min også 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si ordentlig i fra da? Si at du er glad i tremenningen din, derfor setter du ikke pris på sånne meldinger. 

Anonymous poster hash: c91db...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men jeg vil ikke skape noe unødvendig drama! De har jo nettopp fått et barn og skal gifte seg. Føler meg som dritten i midten oppi det her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meldingene til henne og si at du er lei deg på hennes vegne og ikke vil lage mer problemer for henne men at dette var noe du ikke kunne vite om uten å si fra, enten det var deg han sendte meldinger til eller noen andre.
Også sier du fra til han når han sender melding om at dette ikke er greit , at du ikke ønsker slike meldinger og at han bør holde seg for god for sånt når han nettopp har fått barn med tremenningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hei!

Du har ikke sagt noe til han? Jeg ville sagt veldig klart fra at han kunne bare glemme å sende meg sånne meldinger! Du bør ikke si mer enn det,men selv ville jeg lagt til at jeg hadde unnet slektningen en mer ok kar.Hvorfor sier du ikke fra egentlug? Skjønner jo at det kan være litt vanskelig,men det er sånt en lærer etterhvert: -sett ned benet! Han tråkker over grensene dine.Fy,for en frekk fyr!

Sett han på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...