McKibben Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Hei! Vi leier i 1. etasje av et hus. Huseierene bor over oss i 2. og 3. etasje, med små barn. Vi hører dem temmelig godt, men blir ikke plaget av det. Vi hører godt at de går over gulvet, særlig når barna løper/tramper. Har også hørt at de har snakket når det har vært helt stille her, altså ikke at vi faktisk har hørt hva de har sagt, men som lav mumling. Som sagt blir vi ikke spesielt plaget av det, men det som traff meg her om dagen er at jeg egentlig aldri har tenkt over om de kan høre oss? F.eks om vi har TV-en på for høyt om kvelden og den slags? Vi har bodd her en del måneder nå og aldri fått klager, altså, men det hadde vært greit å visst hvor lytt det egentlig er. Noen som har erfaringer med det å bo over noen og støynivå? (Ja, er klar over at dette såklart kommer ann på hvor godt isolert det er osv, men sånn generelt.)
Gjest Miss.Silver Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Vi bor over noen nå, en alenepappa med en tre-åring. Hører når de smeller i dørene og når tre-åringen løper frem og tilbake. Han er også glad i musikk, og det høres ganske bra, men ellers hører vi fint lite
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Man hører stort sett veldig lite den veien. Banking kan bære i veggene, inkl. f.eks. bass fra høytalere eller vaskemasik som sentrufugerer, men ellers ville jeg ikke bekymret meg. Siden du spør på den måten antar jeg at dere ikke har full fest hver helg. Anonymous poster hash: 0d8fd...ccb
Kragebein Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Vi bor rett over to leiligheter pluss yttergangen til blokken. De eneste lydene vi noen gang hører nedenifra er når ytterdøren lukkes eller hvis det hamres i veggene.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Vi har en familie med to småjenter i etasjen under oss. Hører fint lite til dem til daglig, men jeg har en teori om god oppdragelse og generelt lite hyling og skriking inne. TV, musikk og denslags hører vi ikke en gang når det er stille hos oss. I tilfeller hvor det er barn på besøk som tilsynelatende får herje fritt går lyden gjennom marg og bein. Men sånn er det å bo i blokk. Anonymkode: 095fd...899
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Av min erfaring så hører man mere motsatt vei, altså man hører de over seg mye bedre enn de over deg hører deg. Men spiller man veldig høy musikk eller slamrer i dører så vil lyden gå "gjennom huset" oppover også. Samme når man trekker ned i do om man står på badet oppe å hører. Anonymkode: f636c...c7c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg bor over noen, og hører svært godt de under oss. Hører når de snakker, hva de sier (hvis de har besøk og snakker litt høyere), måtte bytte soverom pga jeg hørte alt av sex etc. Hører når de ser tv, film, musikk, at de går nede frem og tilbake. De hører mindre av oss da vi har mindre leilighet og ikke går mye frem og tilbake, men de hører hvis vi ler, ser tv etc. Anonymkode: 49bdf...da2
Gjest Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Vi hører de under oss kjempegodt. Snorkingen til mannen nede gjorde at jeg måtte bytte soverom, jeg orket ikke å ha rommet over deres rom. Jeg hører hva de ser på når TVen står på, mobilen som ringer, at de prater med hverandre eller i telefonen osv. Alt av lyd. Det er ikke SÅ detaljert, men hadde jeg prøvd kunne jeg nok tolket hva de sa. Heldigvis er de ganske rolige pensjonister.
Tiak Skrevet 29. oktober 2015 #9 Skrevet 29. oktober 2015 Vi hører naboene under relativt godt. Ikke noe som plager oss, men vi vet stort sett når de er hjemme og ikke. Om morgenen hører jeg vekkerklokke (men veldig lavt) og mannen som tramper over gulvet når han sikkert er litt trøtt og stresset. Ellers hører jeg når barnet gråter, eller litt høylytt lek, og sentrifugen på vaskemaskinen. Normale samtaler hører jeg ikke, men jeg kan høre stemmer (ikke ord, bare mumling) hvis de f.eks. roper til hverandre fordi de er i to forskjellige rom eller leker med barnet med litt volum.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg bor over noen, og hører svært godt de under oss. Hører når de snakker, hva de sier (hvis de har besøk og snakker litt høyere), måtte bytte soverom pga jeg hørte alt av sex etc. Hører når de ser tv, film, musikk, at de går nede frem og tilbake. De hører mindre av oss da vi har mindre leilighet og ikke går mye frem og tilbake, men de hører hvis vi ler, ser tv etc. Anonymkode: 49bdf...da2Det høres ikke ut som en godkjent utleieleilighet i alle fall! Anonymkode: 7b3eb...934
Anglofil Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 Vi bor i 4.etg og har kun naboer under oss og ved siden av oss og ikke over oss. Vi hører ikke naboene i det hele tatt, men det er nok godt isolert her vi bor. Mvh Yvonne
makkapakka Skrevet 29. oktober 2015 #12 Skrevet 29. oktober 2015 hører alltid godt de som bor over, sjelden de som bor under, heldigvis har jeg folk hverken over eller under. Men da jeg leide i enebolig og bodde i kjeller, sleit jeg med naboene over, særlig når de hadde kjøkkenet rett over mitt soverom. eller toalett rett over mitt kjøkken.. æsj..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #13 Skrevet 30. oktober 2015 Vi bor i en ny betongblokk. Hører veldig godt de over oss. Tidligere bodde det noen med baby to etasjer undeer oss, da kunne vi høre babyen gråte om natta når alt var stille. Anonymkode: 7ceab...e6f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #14 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg hører veldig godt de som bor under. Hører tv'en, når de snakker, og spesielt når de går. Er gammel betongblokk, og lyder går godt i betong.. Han på skrå under driver meg til vanvidd ved å hyle av latter til langt på natt, nesten hver eneste kveld.. Anonymkode: c18bf...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå