Gå til innhold

Hva tenker dere om enslige kvinner som får barn ved inseminering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig og har noen ganger lurt på hvordan det ville vært å dra til Stork klinikk eller tilsvarende og bli gravid ved inseminering. Er det en tabubelagt ting å gjøre? Blir man kanskje sett på som litt stusselig fordi man ikke klarte å få en mann, eller egoistisk, fordi man bringer et barn til verden uten en far? 

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 6a241...bba

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De fleste handlinger vi gjør er jo forsåvidt egoistiske, også å få barn, men det betyr ikke nødvendigvis at det er en dårlig ting.

Jeg tenker at det er flott at man har slike alternativer og selv om jeg selv ikke kunne tenkt meg å få barn uten å ha en partner kan jeg godt forstå lengselen og smerten i det å være barnløs (og dermed også ønsket i å få barn - sammen med noen eller alene).

Det å bruke inseminasjon i seg selv ser jeg ingenting i veien med, vi må bruke det selv, så jeg skal ikke dømme. Og klinikken vi har brukt spesialiserer seg på nettopp inseminasjoner. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet

Er i ferd med å gå fra samboeren. Blir snart 30 år, så hvis jeg ikke møter en ny innen ca 5 år kommer jeg nok til å vurdere det selv..

Anonymous poster hash: 223b1...d9d

• Liker 4
Skrevet

Tenker at de er tøffe som gjør det selv om de ikke har en partner.

Anonymous poster hash: 1f640...d07

• Liker 4
Skrevet

Har ei god venninne som har en storkbaby!

Jeg synes jaggu ikke så mye om det som jeg trodde jeg ville. Barnet hennes er nydelig og god og trygg, de er veldig flinke på sosialisere med andre og baby er ikke typisk enebarn som har BODD på mor i halvannet år. Hun er lett å få kontakt med og trygg og nysgjerrig.

Mor er meget selvstendig og etablert og jeg ser null problem med valget hun var tatt. Men jeg kjenner de jo godt og ser at baby er bedre fungerende enn andre unger jeg kjenner som bor med mor OG far :P  

Anonymous poster hash: 31dff...fdc

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker at de har veldig lyst på barn, og at de ikke har en partner de kan få barn sammen med. Enkelt og greit :) 

Og nei, jeg syns ikke det er en stusselig ting å gjøre. Det krever ganske mye.  Både det å bestemme seg for det, alle valgene man må ta og ikke mist det å oppdra et barn, i utgangspunkt, alene. Jeg skriver i utgangspunktet for kanskje har man støttespillere, og kanskje kommer det en partner inn i bildet på et senere tidspunkt. 

Endret av Evans
Skrevet

Mitt neste barn blir Stork-baby :) 

Synest det er genialt!

• Liker 3
Skrevet

Syns egentlig det er kjempeflott, men samtidig ikke

Har ei god venninne som har fått barn på denne måten, og fikk vite at samme donor har donert til ca 50 stykker fordelt på 6 land

Selv om ikke alle har endt med graviditet og barn, så syns jeg likevel det er skummelt mtp at dette barnet jeg kjenner i prinsippet kan ha 50 stesøsken

Og med tanke på at verden ikke lengre er så stor som det den engang var, så skal det ikke mye til for å bli sammen med et søsken liksom. Det er en ganske ekkel tanke

Hadde jeg blitt unnfanget på denne måten så håper jeg at mine foreldre hadde vært ærlige fra dag en slik at jeg kunne vært mye mer forsiktig mtp hvem man faller for osv :P

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med det. Det er ikke mer egoistisk å få barn på denne måten enn på andre måter.

Jeg kjenner menn som har blitt lurt til å ha ubeskyttet sex av kvinner som sa de gikk på prevensjon, men som var ute etter å bli gravid. Nå kan man selvsagt diskutere hvor smarte disse mennene var i utgangspunktet som ikke insisterte på kondom, men jeg mener likevel det er en uredelig måte å skaffe seg barn på. Da er det bedre at det finnes alternativer som å bli inseminert.

• Liker 3
Skrevet

En seier for likestillingen om ikke annet.

Eller..........................................not. 

Det er ikke tabubelagt, heller ikke fordømmende atferd.

Etter mitt skjønn er det litt problematisk, i den forstand at en unge vokser opp og ikke kjenner 50% av sitt opphav.

Vi vet ikke helt sikkert hva det gjør/ikke gjør med barn, som sådan. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad på dems vegne :)

Anonymous poster hash: cf0c5...41e

• Liker 2
Gjest Castielz
Skrevet

Bra, såfremt den har økonomi til det.

Dårlig, dersom det norske folk må betale for det over skatteseddelen.

Å få barn er ikke en menneskerett, finner du deg ikke en partner, så er det heller ikke meningen at du skal få barn.

Er ikke akkurat mangel på mennesker i verden!

Skrevet

Jeg synes det er flott! Det er flere og flere kvinner som velger å få barn på den måten. Og forskning viser jo at disse barna klarer seg like godt som barn i mor/far-familier, om ikke bittelitt bedre (har å gjøre med at de er ønsket og elsket fra lenge før de er blitt til).

Her er hva et donorbarn selv mener og synes om å være donorbarn:

http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2015/10/07/donorbarn-petra-studerer-til-jordemoder-sa-hun-kan-vaere-med-til-at-lave-donorborn-i-fremtiden/
http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2015/10/21/donorbarn-petra-derfor-er-jeg-glad-for-at-min-donor-er-anonym/

Anonymous poster hash: 0ebd0...cad

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med det. Det er ikke mer egoistisk å få barn på denne måten enn på andre måter.

Jeg kjenner menn som har blitt lurt til å ha ubeskyttet sex av kvinner som sa de gikk på prevensjon, men som var ute etter å bli gravid. Nå kan man selvsagt diskutere hvor smarte disse mennene var i utgangspunktet som ikke insisterte på kondom, men jeg mener likevel det er en uredelig måte å skaffe seg barn på. Da er det bedre at det finnes alternativer som å bli inseminert.

Jeg kjenner også noen sånne menn og er helt enig i innlegget ditt

Støtter Stork fremfor ufrivillig svangerskap/farskap. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at dette er sterke og fornuftige kvinner som velger å få barn på den "riktige måten" så lenge det ikke er partner inne i bildet. Jeg har STOR respekt for de som velger denne metoden fremfor de som drar og "får seg et knull" på byen. Det er lavmål. Kjør på TS!

• Liker 7
Skrevet

Synes det er egoistisk å planlegge at barnet ikke får noen far. Synes også man burde miste rettighet til de fleste støtteordninger for aleneforeldre når det er selvvalgt og planlagt.

Anonymous poster hash: f5aeb...c85

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det horribelt og tvinge et barn til å vokse opp uten biologisk far.  Videre håper jeg ikke disse har krav på overgangstønad. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det barnet som blir satt til verden vil få et savn etter en pappa. Det barnet vil ikke vite hvem pappa er og sannsynligvis ikke klare å finne det ut heller da donorer oftest er anonyme (hvis jeg har forstått det rett?). Jeg unner ikke et barn den lengselen det må være etter sitt andre opphav. 

Det finnes mange flotte barn som allerede finnes i denne verden som ikke har mor eller far, fosterbarn som trenger noen å være glad i - kan man ikke da heller hjelpe en av disse istedenfor å absolutt skulle ha sitt eget biologiske barn når man ikke har partner?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...