Gå til innhold

100 %, jobber kun kveld. Er det lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp gått opp fra 50 % til 100 % stilling. Slik det er nå er det kun daglig leder og jeg som er ansatt. Siden daglig leder styrer alt med vaktlister, setter han seg selvfølgelig opp på dagvakten, mens jeg får den kjipe kveldsvakten som går fra 15-23. I tillegg jobber jeg annenhver helg. 

Nå mister jeg alt av sosialliv, og jeg får aldri se mannen min. Jeg sover når han drar på jobb, og han sover når jeg kommer hjem. Det er ikke sånn jeg planla at livet mitt skulle være, så jeg er mildt sagt veldig misfornøyd. Men jobbmarkedet her jeg bor er ekstremt lite, så jeg kan ikke bytte jobb. 

Spørsmålet mitt er i alle fall om det er lov å sette meg opp til kveldsjobb hver eneste dag. Eller finnes det noen regler rundt dette? Det står ingen ting i min kontrakt at jeg kun er ansatt for kveldsvaktene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er lov, med mindre kontrakten din sier noe annet. Arbeidsmiljøloven har begrensninger på blant annet lengde på arbeidstid hver dag og uke, og søndagsarbeid, men det er ingenting i veien for etter loven å jobbe kun kveldsvakter. Men har du forsøkt å forklare situasjonen for sjefen og spørre om det er mulig å i alle fall få noen dagvakter?

Skrevet

Så lenge arbeidstid ikke står spesifikt i kontrakten, er det fullt lovlig. 

Anonymous poster hash: 1a114...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...