AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg er fra bygda, og tenker å bosette meg i Oslo med mann og barn.Men hvor i alle dager er det alminnelige barnefamilier bor i Oslo? Med alminnelig god inntekt, og som har lyst til at barna skal kunne ha det fint på både skole og fritid? Anonymous poster hash: 20b86...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Overalt. Tror ikke det finnes en eneste bydel der det ikke bor alminnerlige barnefamilier. Anonymous poster hash: bcb8f...323 1
goodbye_kitty Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Problemet er vel heller at ikke alle barnefamilier kan velge hvor i Oslo de vil bo, fordi prisene i visse områder er så sinnsykt høye? Noen steder går en tomannsbolig eller rekkehus til en mill over en i utgangspunktet høy takst.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Stovner/Groruddalen Anonymous poster hash: 6793e...bd7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg er fra bygda, og tenker å bosette meg i Oslo med mann og barn.Men hvor i alle dager er det alminnelige barnefamilier bor i Oslo? Med alminnelig god inntekt, og som har lyst til at barna skal kunne ha det fint på både skole og fritid? Anonymous poster hash: 20b86...5e2Torshov, Sagene, Grefsen...østkant. Anonymous poster hash: 97463...6df
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Grefsen/Årvoll - sentralt og med skogen rett bak huset. Det bor det nesten bare unge barnefamilier, A4 mennesker med helt gjennomsnittlig jobbet og inntekt vil jeg tro. Litt stive boligpriser pga det har blitt så populært der de senere årene Groruddalen / Kalbakken om du ønsker det mer flerkulturelt, fint der, men er dig utenfor bomringen. Østkanten hvis budsjettet er litt lavere - Frogner om du vil omgås fiffen. 😉 Anonymous poster hash: 6999d...129
Ciara Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg bor i bydel Østensjø, og her er det slik.
Gjest Gemini7 Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Grefsen/Årvoll - sentralt og med skogen rett bak huset. Det bor det nesten bare unge barnefamilier, A4 mennesker med helt gjennomsnittlig jobbet og inntekt vil jeg tro. Litt stive boligpriser pga det har blitt så populært der de senere årene Groruddalen / Kalbakken om du ønsker det mer flerkulturelt, fint der, men er dig utenfor bomringen. Østkanten hvis budsjettet er litt lavere - Frogner om du vil omgås fiffen. 😉Anonymous poster hash: 6999d...129Signerer denne! Bor selv i området Årvoll/Tonsenhagen! Stille, fredelig, grønt, helt inntil marka men med relativt kort vei til byen. Stort sett unge barnefamilier som flytter hit. Helt fantastisk oppvekstmiljø for barn. Jeg er selv fra bygda og stortrives med å bo så landlig i byen!Leste en gang at bydel Bjerke og Grunerløkka er de mest gjennomsnittlige stedene i Oslo (gjennomsnittlig inntekt og demografi), og det tror jeg stemmer godt. Nå er det likevel slik at årvoll/tonsenhagen er vel det dyreste området i hele bydel Bjerke og det er faktisk ganske vanskelig for folk med nokså gjennomsnittlig inntekt å få seg større bolig her (spesielt i enkelte skolekretser), siden utvalget av store bolig er lite, mens tilveksten er stor og det er enormt mange om beinet (rundt 7 mill for rekkehusene for tiden).Ellers kjenner jeg folk i Oppsal/Østensjø-området og jeg har inntrykk av at dette også er steder for helt "vanlige folk". Endret 29. oktober 2015 av Gemini7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå