AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 hvor går grensen for når en kjendis begår et lovbrudd?Altså, pleier dere ofte å argumentere med at: ja men jeg kjenner en kjendis, og han/hun har sagt og gjort - dermed/derfor skjedde dette. beklager. Er det innenfor? Anonymous poster hash: b1d72...33f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 det jeg mener er:la oss si du gjør noe galt. la oss si du er en slags kjendis, eller kjenner en. hvor går grensen for å skylde på det at man enten er eller kjenner en kjendis hvis det har skjedd et lovbrudd? kunne du ha sagt følgende hvis du hadde begått et lovbrudd: ja, men alt er retusjert. jeg kjenner en kjendis, for å kamuflere at du gjorde noe som ikke var lov? Anonymous poster hash: b1d72...33f
Gjest Wonder Woman Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 det jeg mener er:la oss si du gjør noe galt. la oss si du er en slags kjendis, eller kjenner en. hvor går grensen for å skylde på det at man enten er eller kjenner en kjendis hvis det har skjedd et lovbrudd? kunne du ha sagt følgende hvis du hadde begått et lovbrudd: ja, men alt er retusjert. jeg kjenner en kjendis, for å kamuflere at du gjorde noe som ikke var lov?Anonymous poster hash: b1d72...33fHæ? It doesnt make any sense.Jeg skjønner helt ærlig ikke hva du vil med dette innlegget, Sorry.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 Huh? Hæh? Denne skjønte jeg ikke... Men uansett er det vel forskjell på å kjenne/være en A-kjendis eller kjenne/være en kjendis langt lenger nede i alfabetet? Anonymous poster hash: 1fdd9...7ba 2
Djungelvrål Skrevet 28. oktober 2015 #7 Skrevet 28. oktober 2015 Han lurer på om man slipper straff for noe kriminelt hvis men kjenner en kjendis. Nei, det gjør man ikke. Det er politiet revnende likegyldig om du er bestis med selveste Kronprinsen hvis du begår et lovbrudd. Sorry 3
absinthia Skrevet 28. oktober 2015 #8 Skrevet 28. oktober 2015 Hvordan kan man kamuflere noe med at man kjenner en kjendis? Mener du at om mannen,som kjenner mange kjendiser, skulle bli tatt for å stjele smågodt på rema, så skulle det hjulpet om han fortalte dem at han kjente en kjendis? I form av at de ble så imponerte at de glemte tyveriet, eller at de var redde for at en av disse kjendisene sluttet å handle på rema og dermed ikke ville lage oppmerksomhet rundt saken? 2
Zenobia Skrevet 28. oktober 2015 #9 Skrevet 28. oktober 2015 Jammen..!Eh – hørt om likhet for loven? I hvert fall i teorien..Kanskje det er omvendt? At man risikerer at det blir slått stort opp om man er kjent, og at toleransen for å snuble = noen ringer tusentipset til VG? 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 Huh? Hæh? Denne skjønte jeg ikke... Men uansett er det vel forskjell på å kjenne/være en A-kjendis eller kjenne/være en kjendis langt lenger nede i alfabetet? Anonymous poster hash: 1fdd9...7ba Jammen..!Eh – hørt om likhet for loven? I hvert fall i teorien..Kanskje det er omvendt? At man risikerer at det blir slått stort opp om man er kjent, og at toleransen for å snuble = noen ringer tusentipset til VG? man vet jo at hvis man kjenner en innflytelsesrik person (f.eks en kjendis) - så har det skjedd at noen forsøkte å benytte seg av det å ha bekjentskaper. det er egentlig helt greit, men ikke hvis man begår lovbrudd. da setter man jo denne innflytelsesrike personen/Kjendisen i fare også.jeg sier ikke at det skjer ofte, men det hender at noen benytter seg av det "mulige". men hvis jeg vinkler det dithen at en kjendis gjøre noe ulovlig. da svarer du zenobia at et lovbrudd er et lovbrudd ikke sant - men toleransegrensen kan jo være høyere eller lavere jo høyere eller lavere man er opp i "rangstigen"?jeg dermed ikke at noen ville kamuflert seg selv med dette hvis noen ble drept, eller lignende. Anonymkode: b1d72...33f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 Han lurer på om man slipper straff for noe kriminelt hvis men kjenner en kjendis. Nei, det gjør man ikke. Det er politiet revnende likegyldig om du er bestis med selveste Kronprinsen hvis du begår et lovbrudd. Sorryja. det burde være, men det er ikke alltid det er tilfellet. men jeg er enig i at loven skal være lik for alle. Anonymkode: b1d72...33f
Zenobia Skrevet 29. oktober 2015 #12 Skrevet 29. oktober 2015 man vet jo at hvis man kjenner en innflytelsesrik person (f.eks en kjendis) - så har det skjedd at noen forsøkte å benytte seg av det å ha bekjentskaper. det er egentlig helt greit, men ikke hvis man begår lovbrudd. da setter man jo denne innflytelsesrike personen/Kjendisen i fare også.jeg sier ikke at det skjer ofte, men det hender at noen benytter seg av det "mulige". men hvis jeg vinkler det dithen at en kjendis gjøre noe ulovlig. da svarer du zenobia at et lovbrudd er et lovbrudd ikke sant - men toleransegrensen kan jo være høyere eller lavere jo høyere eller lavere man er opp i "rangstigen"?jeg dermed ikke at noen ville kamuflert seg selv med dette hvis noen ble drept, eller lignende. Anonymkode: b1d72...33fNei. Toleransegrensen er ikke høyere. Mener du at politiet ser en annen vei hvis en kjendis eller innflytelsesrik person gjør noe som er litt ulovlig? Eller mener du menigmann tolererer mer fra kjendisers ville liv?Har du belegg for å si at toleransegrensen er høyere osv? Min erfaring er da at folk godter seg over at en kjendis eller en høyt på strå blir tatt. Det er den gode, gamle janteloven, det Fortell gjerne om du har konkrete episoder å komme med, der politiet har gått med på å skjule lovbrudd for kjendiser.Kommentar til det rosa: Det minst problematiske med det hele ville vel være å sette en kjendis i fare for å bli avslørt – det hårreisende er jo at det er KORRUPT!Merk deg: jeg sa også at likhet for loven er i teorien. Men det har med hvor kostbart advokathjelp/å føre saker, er.
Choclit Skrevet 29. oktober 2015 #13 Skrevet 29. oktober 2015 Det er jo ingen unnskyldning, men livet er ikke rettferdig liksom ...
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #14 Skrevet 31. oktober 2015 Nei. Toleransegrensen er ikke høyere. Mener du at politiet ser en annen vei hvis en kjendis eller innflytelsesrik person gjør noe som er litt ulovlig? Eller mener du menigmann tolererer mer fra kjendisers ville liv?Har du belegg for å si at toleransegrensen er høyere osv? Min erfaring er da at folk godter seg over at en kjendis eller en høyt på strå blir tatt. Det er den gode, gamle janteloven, det Fortell gjerne om du har konkrete episoder å komme med, der politiet har gått med på å skjule lovbrudd for kjendiser.Kommentar til det rosa: Det minst problematiske med det hele ville vel være å sette en kjendis i fare for å bli avslørt – det hårreisende er jo at det er KORRUPT!Merk deg: jeg sa også at likhet for loven er i teorien. Men det har med hvor kostbart advokathjelp/å føre saker, er.Jeg mener at det er åpenbart at politiet kunne trodd mer på kjendisen i noen tilfeller, hvis forklaringen hang nogenlunde på grep. Jeg sier ikke at det har skjedd. Det påsto jeg aldri.Jeg har ikke noe belegg for det, men det sier jo seg selv, mener jeg da. Vil også si at jeg aldri tror en politimann ville skjult noe for en kjendis. Men jeg kan tro at de kanskje lukker øynene mer ovenfor noen av de, og det kan kanskje forsvares også. Men i utgangspunktet er jeg enig i at loven er lik for alle, men på en annen side - det spørs jo hva som hadde skjedd. Anonymkode: b1d72...33f
Cuntzilla Skrevet 31. oktober 2015 #15 Skrevet 31. oktober 2015 De fleste i lille Norge kjenner vel en kjendis, så det hadde vært litt problematisk om man kunne brukt det som unnskyldning 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #16 Skrevet 31. oktober 2015 Altså, jeg har hørt om kjendiser som prøver å slippe unna med at de er kjendiser (typ: vet du ikke hvem jeg ER?). Men å tro at man skal slippe unna med noe fordi man KJENNER en kjendis? Den var ny :-pSer det for meg nå: Tatt i nasking, sekken full av marsipangriser. Men altså, atte, jeg kjenner Tone Damli, det var hun som ville ha! Anonymkode: 429d6...a4e 1
Lutetium 71 Skrevet 1. november 2015 #17 Skrevet 1. november 2015 Han lurer på om man slipper straff for noe kriminelt hvis men kjenner en kjendis. Nei, det gjør man ikke. Det er politiet revnende likegyldig om du er bestis med selveste Kronprinsen hvis du begår et lovbrudd. SorryDet hjelper om du er krompen, da har du immunitet mot straffeforfølgelse (om ikke papen gir deg husarrest).
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #18 Skrevet 2. november 2015 Denne tråden må være startet av århundrets fjortis. Anonymkode: 8cc1e...024
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå