AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg elsker fysisk aktivitet, og har vært aktiv jevnt de siste årene. Slik jeg trener når har jeg trent i ca. tre uker, og har ikke merket noen negative virkninger. Likevel er jeg redd for overtrening, siden jeg trener omtrent hver dag. Elsker jogging, men prøver å ha såpass rolige økter at jeg kan jogge så ofte jeg vil (siden restitusjonstiden er kortere når man ikke trener så hardt). Jogger jeg på mølle har jeg alltid en fart mellom 9 og 12, og går på 6. Dette gjelder uansett varighet på joggeøkta. I tillegg prøver jeg å variere med litt annen trening. Noen som vet om det er fare for at jeg kan bli overbelastet eller noe? Håper noen kan svare meg En treningsuke for meg varierer, men kan feks. se slik ut: Mandag: Jogge 30 min, tabata (styrke) 35 min. Tirsdag: Jogge 60 min, tøye. Onsdag: Ellipse 40 min, styrketrening 30 min. Torsdag: Jogge 30 min, tabata (styrke) 35 min. Fredag: Jogge 30 min, ellipse 30 min, tøye. Lørdag: Gåtur 60 min. Søndag: Jogge 40 min, styrketrening 30 min. Anonymous poster hash: 6697e...b52
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg ville lagt inn en fridag,restitusjon er viktigerer enn man tror Anonymous poster hash: b541a...95c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg ville lagt inn en fridag,restitusjon er viktigerer enn man tror Anonymous poster hash: b541a...95cMen hvis jeg legger inn fridager føler jeg at jeg må trene hardere de dagene jeg trener. Og jeg er rett og slett ikke så fan av sånne harde økter… Vil at treningen skal være lystbetont og jeg liker å glede meg til trening. Hvis jeg vet at jeg har en blodøkt foran meg, så blir det ikke samme gleden lengre. Liker heller å ha mange rolige/moderate økter enn færre harde. Men mulig jeg trener for mye og får for lite restitusjon likevel? Anonymous poster hash: 6697e...b52
tnh Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Er du overtrent vil du stort sett kjenne det på kroppen. Høy hvilepuls, trøtthet, utmattelse, hodepine osv. Skulle du overbelaste du med tanke på styrketrening vil det vises ved manglende progresjon eller stagnasjon på styrken, men mengden du beskriver skal gå helt fint. Finnes massevis av folk som trener langt mer enn dette og som takler det fint, de har bare bygd seg opp til en slik mengde over lengre tid.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Er du overtrent vil du stort sett kjenne det på kroppen. Høy hvilepuls, trøtthet, utmattelse, hodepine osv. Skulle du overbelaste du med tanke på styrketrening vil det vises ved manglende progresjon eller stagnasjon på styrken, men mengden du beskriver skal gå helt fint. Finnes massevis av folk som trener langt mer enn dette og som takler det fint, de har bare bygd seg opp til en slik mengde over lengre tid.Ja, det er jo det jeg også tenker Har trent omtrent hele livet, mye forskjellig, men de siste 4-5 årene har det blitt mest jogging/ellipse og styrketrening. Liker jogging best, blir så forbaska sliten av ellipse, haha Jeg har som sagt trent så mye som jeg gjør nå i omtrent tre uker, har ikke merket noen negative virkninger. Men bør vel være litt obs på det framover, og evt. justere dersom jeg merker noe da? Er bare så redd for at jeg plutselig skal gå på en smell, plutselig bli skadet eller noe… Anonymkode: 6697e...b52
Mynona Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå