Gå til innhold

Dårlig samvittighet, konsekvent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen ganger det er vondt å være konsekvent, og den dårlige samvittigheten kommer krypende.

Fireåringen fikk valget mellom to episoder barnetv og en bok på senga. Eller en episode barnetv og to bøker på senga. Hun valgte to episoder og en bok. Da vi hadde lest en bok ville hun ha en til. Jeg minnet henne på valget hun hadde tatt. Hun ble veldig lei seg, men godtok det greit. Jeg fikk dårlig samvittighet for å være så steil, men jeg hadde jo sagt det så jeg måtte være konsekvent. Det er ikke alltid det er like greit å være konsekvent selv om det på lang sikt er det riktige for henne.

Anonymous poster hash: d919d...c4d

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Det er ikke noe å tenke på engang. Det blir trygge, lykkelige barn av slikt. Klapp på skulderen til deg.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Der hadde jeg vært konsekvent.

om jeg sier en ting i frustrasjon/sinne, og etter litt betenkningstid føler at jeg egentlig var urettferdig, så sier jeg det..

f.eks.. Datteren dreiv å tullet oppe på natten, hvor jeg sa at om hun ikke la seg, så kunne hun glemme håndballtrening dagen etter. Greit sa hun, og tullet videre.

Dagen etter, når jeg fikk tenkt meg litt om, så syns jeg selv jeg hadde vært ganske dum. Så da jeg hentet henne på skolen sa jeg at jeg i frustrasjon den natten hadde sagt noe jeg ikke mente, sa unnskyld for det, og forklarte at slik hun hadde holdt på uansett ikke var greit slik hun hadde holdt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...