Gå til innhold

Bytte varer hos Expert uten kvittering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått et par ting i gave fra expert, som jeg ikke har bruk for. Har derfor lyst til å levere dem inn til butikken mot tilgodelapp. Forseglingen er ikke brutt. Er dette mulig? Var innom en butikk i dag, og fikk beskjed om at de måtte ha kvittering. Men lurer på om han egentlig ikke fikk med seg det med tilgodelapp, og heller trodde at jeg ville ha pengene tilbake. Noen som har erfaring med dette? Vil være sikker i min sak før jeg går tilbake for å spørre igjen, nemlig...

Anonymous poster hash: 02482...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke krav på noe retur uten kvittering. 

Spør de du fikk gavene av om du kan få den av de. 

Gjest Wonder Woman
Skrevet

Har du tilgodelapp? Da skal du kunne bytte til en ny vare,men du får ikke penger tilbake.

Gjest Wonder Woman
Skrevet

Leste nøyere, jeg vet ikke-hør med en annen ansatt-sier den det samme så kan du ikke det :)

Skrevet

Du har ikke krav på å få returnert noen varer uten kvittering. Det er kun ekstra service fra butikken om de går med på det, de er ikke nødt til det. Noen butikker sier konsekvent nei til det, pga faren for at det er tyvegods bl.a. og at det kan komme fra andre butikker.

De fleste butikker pleier å løsne litt på reglene sine og bli rausere mht bytting når julen er over, og folk har fått ting i gave. Du kan jo spare varen(e) dine til romjulen, og gå tilbake og spørre om å få bytte da, og si at du fikk det i julegave. Tror ikke de sier nei da, med mindre varen er gått ut av sortimentet for så lenge siden at de skjønner at du skrøner... :P

• Liker 1
Skrevet

Nei, de spesifiserer vel bare 30 dagers bytterett eller noe i den duren mot kvittering. Uten kvittering kan jo varen være kjøpt hvor som helst. Men det skader ikke å spørre, dog det kan være lurt å spørre en annen ansatt neste gang. Du kan like gjerne spørre på andre elektrobutikker hvis du har flere i nærheten. Så lenge det er en kurant vare og du ikke vil ha penger igjen, kun tilgodelapp/annen vare, så pleier de ofte å være snille - og svarer de nei nå, er det alltids verdt å prøve igjen etter jul. Så lenge du er hyggelig, spør pent, og ikke blir sur og grinete hvis du får et nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...