AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Hei! Hva er villaks og hva er oppdrettlaks? Jeg leser sjeldent på emballasjen, men synes å ha sett at det stod opdrettet eller villaks. Så, hva menes med disse to ordene? Hva sier de om laksen? Anonymous poster hash: 09f5c...bfa
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Namna seier vel seg sjølv?Oppdrettslaks er laks som er vorten avla fram i oppdrettsanlegg. Fora på pellets. Frå egg til smolt til vaksen laks. Villaks er laks som har levd heile livet i sjø- og/eller ferskvatn.
Strawberry19 Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 TS her Derfor postet jeg som anonym Tenkte kanskje alle som kan norsk burde kunne det, men jeg har jeg ikke så gode norskkunnskaper. Takk for svar!
Strawberry19 Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 TS her Derfor postet jeg som anonym Tenkte kanskje alle som kan norsk burde kunne det, men jeg har jeg ikke så gode norskkunnskaper. Takk for svar! Og nå er jeg avslørt 😁
Atea Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Forskjellen ligger i navnet. Men vill-laks kan virke tørrere (mindre fett) så man må ikke overdrive steketiden.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 Som hovedregel får du ikke kjøpt villaks i vanlig butikk uten ferskvare. Villaks er også dyrere enn oppdrettslaks. Anonymkode: b5ff4...71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå