Enilorac Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Hunden min har alltid vært ganske treg når hun skal gjøre sitt, hun tar seg god tid til å finne det perfekte stedet å tisse. Men i det siste har jeg blitt ganske irritert. Vanligvis får hun mellom 10-20 min på å gjøre sitt om morningen, og vi pleier å gå ca de samme stedene så hun vet jo hva vi skal. Hun er ofte treig men får alltid tisset til slutt.. Nå i det siste har hun bare blitt treigere og treigere. I går tidlig gikk jeg 45 minutter før hun tisset på slutten, og dette er etter en hel natt og hvor hun heller ikke tisset på kveldstur. I dag tidlig tisset hun ikke på en time så jeg måtte gå inn igjen for å rekke skolen. Vi har ikke vært ute enda (16.00) hun må rett og slett aldri tisse... Er det ikke litt farlig at blæra ikke får tømt seg på et døgn? Noen som vet noe om dette? Eller er det greit så lenge hunden er komfortabel med å ikke gå på do? Det hender hun nesten setter seg ned et sted for å tisse men hun ombestemmer seg. Virker som hun er veldig kresen på hvor hun skal tisse, men jeg aner ikke. Er det normalt? De fleste hunder kan jo tisse hele tiden når som helst. Erfaringer? Tips? Noen som vet om dette er greit? Er så dumt å måtte bruke en time på tur før skolen når hun egentlig ikke hadde trengt det.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Hunden min har alltid vært ganske treg når hun skal gjøre sitt, hun tar seg god tid til å finne det perfekte stedet å tisse. Men i det siste har jeg blitt ganske irritert. Vanligvis får hun mellom 10-20 min på å gjøre sitt om morningen, og vi pleier å gå ca de samme stedene så hun vet jo hva vi skal. Hun er ofte treig men får alltid tisset til slutt.. Nå i det siste har hun bare blitt treigere og treigere. I går tidlig gikk jeg 45 minutter før hun tisset på slutten, og dette er etter en hel natt og hvor hun heller ikke tisset på kveldstur. I dag tidlig tisset hun ikke på en time så jeg måtte gå inn igjen for å rekke skolen. Vi har ikke vært ute enda (16.00) hun må rett og slett aldri tisse... Er det ikke litt farlig at blæra ikke får tømt seg på et døgn? Noen som vet noe om dette? Eller er det greit så lenge hunden er komfortabel med å ikke gå på do? Det hender hun nesten setter seg ned et sted for å tisse men hun ombestemmer seg. Virker som hun er veldig kresen på hvor hun skal tisse, men jeg aner ikke. Er det normalt? De fleste hunder kan jo tisse hele tiden når som helst. Erfaringer? Tips? Noen som vet om dette er greit? Er så dumt å måtte bruke en time på tur før skolen når hun egentlig ikke hadde trengt det.Nå finnes det veterinærer. Hvorfor kan du ikke at turen til en av disse, så skal du se at det løser seg Anonymous poster hash: 755e0...95c
Rotemor Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Vet hvor irriterende det der kan være Vet hun at hun må rett inn etter tissing?Gi godteri/belønning og pass på å gå en liten bonusrunde etter tissing.Min hun er på samme måte. Hun tisser helt på slutten av tur, så jeg må ta en ekstra volte for å belønne. Morgentur er jo tissetur i min bok. En dyd av nødvendighet
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Nå finnes det veterinærer. Hvorfor kan du ikke at turen til en av disse, så skal du se at det løser segAnonymous poster hash: 755e0...95cOg hva skal veterinæren gjøre med dette? Gi bikkja tisse-medisin? Anonymous poster hash: 290c5...f1e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Og hva skal veterinæren gjøre med dette? Gi bikkja tisse-medisin? Anonymous poster hash: 290c5...f1eKan være hun har urinveisinfeksjon og at det derfor er smertefullt å tisse, så hun heller holder seg og drøyer lenge med å tisse. Anonymous poster hash: 2f092...090 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 Og hva skal veterinæren gjøre med dette? Gi bikkja tisse-medisin? Anonymous poster hash: 290c5...f1eDe kan sjekke om det er en tilstopping og gi råd om hva som kan gjøres. Det er fortsatt lov å tenke her i landet Anonymous poster hash: 755e0...95c 1
Enilorac Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2015 Kan være hun har urinveisinfeksjon og at det derfor er smertefullt å tisse, så hun heller holder seg og drøyer lenge med å tisse.Anonymous poster hash: 2f092...090Ser poenget... Hun hadde urinveisinfeksjon for 2-3 år siden da hun var 10 uker, og da tisset hun overalt hele tiden, og dette er jo helt motsatt så har ikke tenkt at det kan være det. Hun er i topp form ellers om dagen, og er generelt ganske treig, så føler ikke helt at hun er syk. Men skal følge med.Vet hvor irriterende det der kan være Vet hun at hun må rett inn etter tissing?Gi godteri/belønning og pass på å gå en liten bonusrunde etter tissing.Min hun er på samme måte. Hun tisser helt på slutten av tur, så jeg må ta en ekstra volte for å belønne. Morgentur er jo tissetur i min bok. En dyd av nødvendighet Jeg har pleid å ikke løpe rett inn etter tissing, men hun vil selv inn når hun er ferdig. Det er det som er så rart. Spesielt på kveldstur kan hun bruke en evighet, men når hun er ferdig galopperer hun så fort hun kan retning hjem... Haha. 1
Rotemor Skrevet 28. oktober 2015 #8 Skrevet 28. oktober 2015 Kan det være kulda?Min lille pyse vil ikke gå på gresset om dagen!
Enilorac Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2015 Kan det være kulda?Min lille pyse vil ikke gå på gresset om dagen!Har en hund som foretrekker minusgrader hehe
Brimi Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 Det kan være noe galt med henne eller det kan være en lukt hun ikke liker/frykter. Trenger ikke å være urinveisinfeksjon. Og jeg har lest et sted at man ikke bør gå samme rute hele tiden. Husker ikke helt hvorfor, men det var noe med at det var bra for hunden å ikke bare gå på vante steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå