m91 Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 På neste sameiemøte skal det vist bli tatt opp at hver husstand bare kan ha 1 katt! Grunnen skal vist være at noen er lei katter som gjør fra seg i blomsterbed.. Men er det lov til å sette en regel som det her? Å hva gjør vi som da har flere pusekatter?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Om de lager regel nå, men dere tidligere har fått lov til å ha flere katter har denne nye regelen ikke tilbakevirkende kraft. Anonymous poster hash: 824bf...4a5 5
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 (endret) AB over her har rett, men jeg ville uansett flyttet fra et sånt kattefiendtlig nabolag om jeg hadde hatt katt. Endret 29. oktober 2015 av Herr Heftig
Auri Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 De kan ikke gjøre noenting mot dere som allerede har flere katter.Jeg synes også det høres urimelig ut å sette en slik regel i utgangspunktet. Om folk har innekatter, er det direkte dyreplageri å nekte dem å ha mer enn én katt; innekatter bør alltid være minst to! 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 På neste sameiemøte skal det vist bli tatt opp at hver husstand bare kan ha 1 katt! Grunnen skal vist være at noen er lei katter som gjør fra seg i blomsterbed.. Men er det lov til å sette en regel som det her? Å hva gjør vi som da har flere pusekatter? Klart folk blir lei av all kattedritten i blomsterbedene sine! Alle er ikke like begeistret katter, og liker ikke å finne deres illeluktende etterlatenskaper rundt husveggene sine. Blir det for mange katter samlet på et lite område, så er det klart at dette blir et problem. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Jeg ville ha applaudert en slik regel. Og hva i himmelens navn skal folk med så mange katter i hjemmet?. Anonymkode: 36fc5...efa 5
Gjest supernova_87 Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 De kan jo heller sette en regel at hvis kattene ikke slutter å drite i alle andres blomsterbed så må de forbys. Gjør kattene dine vant til å drite i kattedo på deres egen eiendom så er du ikke så irriterende for alle andre. Evt. kan dere jo betale et gebyr for hver kattedritt naboen finner i blomsterbedet sitt.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 De kan jo heller sette en regel at hvis kattene ikke slutter å drite i alle andres blomsterbed så må de forbys. Gjør kattene dine vant til å drite i kattedo på deres egen eiendom så er du ikke så irriterende for alle andre. Evt. kan dere jo betale et gebyr for hver kattedritt naboen finner i blomsterbedet sitt. Hvordan finne ut hvem sin katt sine etterladenskaper det er da? DNA-testing? Anonymkode: c5174...d58 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #8 Skrevet 1. november 2015 På neste sameiemøte skal det vist bli tatt opp at hver husstand bare kan ha 1 katt! Grunnen skal vist være at noen er lei katter som gjør fra seg i blomsterbed.. Men er det lov til å sette en regel som det her? Å hva gjør vi som da har flere pusekatter? Er deres katter inne eller ute katter?Om deres katter er inne katter, burde det ikke ha noe å si når de dermed ikke går i blomsterdedene Anonymkode: c5174...d58 1
Gjest supernova_87 Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 (endret) Hvordan finne ut hvem sin katt sine etterladenskaper det er da? DNA-testing?Anonymkode: c5174...d58Nei, vet du hva, det er ett fett for meg hvem sin katt det var, og om det var Per Persen i det andre nabolaget, så kan likevel du få betale. Du og resten i sameiet som har katt. 200 per drit, delt på alle kattene. Kanskje dere lærer å ha husdyrhold som ikke går utover andre da. Sorry, trodde du var TS. Svaret var til TS og alle andre som liker å la kattene sine drite i andres hager. Endret 1. november 2015 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #10 Skrevet 2. november 2015 Jeg liker heller ikke kattemøkk i blomsterbedet mitt, men jeg setter enda mindre pris på mus og rotter rundt husveggene, og naboer som presterer å sette søppelposer med matrester ved siden av søppelkontainerne. Lurer på hvordan tilstandene hadde vært her om det ikke var katter i nabolaget. Anonymkode: 90796...946 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #11 Skrevet 2. november 2015 Lar kattene drite i blomsterbedd? Ser du for deg at de følger katten rundt og peker ut hvor den skal gjøre fra seg.Enten er katter innekatter og da gjør de ikke fra seg ute overhodet. Eller så er de "frittgående" og da har ikke eieren noe kontroll over hvor de gjør fra seg.Enten bør man ha forbud mot dyr, eller så dropper man regler som dette. Om en husstand har en eller to katter, utgjør ikke noen forskjell for noen andre enn katten/kattene. Jeg ville aldri hatt bare en katt. De trenger også selskap. Anonymkode: 81901...fef 4
Jeane Skrevet 3. november 2015 #12 Skrevet 3. november 2015 Jeg synes 2 voksne utekatter i boligstrøk burde være maks, men det er mulig jeg er farget av å ha vært nabo til en kattesamler med over 20 katter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå