Gå til innhold

Hinte om bordsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal om noen måneder i et utenlandsbryllup. Underveis i bryllupsplanleggingen har brudeparet gjort en del rare valg. Så jeg er derfor litt redd for hvordan planleggingen deres av bordsetting blir. Jeg er singel og skal reise ned sammen med andre venner, men de alle har partnere. Jeg vet det har vært snakk om å ha "parbord" og "singelbord". Jeg er ikke akkurat helt komfortabel med å kun sitte med fremmede (joda, jeg alle vil føle det samme). Er i tillegg heller ikke kjempestødig på engelsk, og vet det kommer til å bli en del kommunikasjon på engelsk. Jeg ser derfor for meg at det kommer til å bli en svært lang middag/fest dersom jeg ikke får satt med noen jeg kjenner fra før. 
Er det lov å hinte? Må helt ærlig innrømme at det er kjedelig å bruke tusenvis av kroner for å dra i et bryllup, for så å sitte "alene" mesteparten av kvelden, føle på at man ikke strekker godt nok til i forhold til språk osv. 

Anonymous poster hash: 7cf5d...9c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig syns jeg det er helt innafor å si til brudeparet at du håper du får sitte med noen du kjenner og si grunnene dine. Bør være viktigere at folk trives enn å ha en fin fasade. 

• Liker 6
Skrevet

Vi fikk mange ønsker av ulik karakter og hørte på de fleste av disse,

• Liker 1
Gjest lottelh
Skrevet

Jeg ville satt pris på det hvis noen gjorde det til bryllypet vårt. Vil heller at gjestene skal kose seg og være trygge enn mistrives under hele middagen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det må være helt innenfor å si akkurat det du sa over her - at du er litt stresset for språk og bare ukjente, og at det derfor hadde vært supert om du fikk sitte ved siden av noen kjente. Dersom brudeparet velger å ikke ta hensyn til det, vil jeg påstå det er veldig sært av dem. Hadde vært noe annet om du hadde for eksempel bedt om å sitte ved siden av brudeparet. 

• Liker 1
Skrevet

Si det heller rett ut fremfor å prøve å hinte. Det er viktig for mange av oss å sitte med noen man kjenner under slike tilstelninger for at man skal ha det gøy. Jeg skjønner deg veldig godt. 

Jeg tror det er vanlig i de fleste bryllup at brudeparet får minst en slik forespørsel. Vi fikk det til vårt selv om det var av sterkere årsaker enn dine.

Anonymkode: 4bd14...397

Skrevet

Jeg synes det er helt i orden å spørre om sånt med dine begrunnelser. Merk SPØRRE, ikke hint, vil man noe må man si det rett ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...