AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg er sykmeldt denne uka pga halsbetennelse og kraftig forkjølelse. Jobber med mennesker, så var ganske uaktuelt å dra på jobb. Dette var sjefen enig i. Vært hjemme siden mandag. På fredag har jeg en frisørtime. Denne er altså etter endt arbeidstid(når jeg egentlig skulle jobbet). Hvis jeg føler meg i ok form, er det greit å dra på denne da? Eller burde jeg avlyse siden jeg tross alt er sykmeldt på fredag også? Er redd for å treffe på noen fra jobb på en måte, men er samtidig lang ventetid hos denne frisøren og jeg får nok ingen ny time før jul.. Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 44095...0a7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Du drar IKKE. Du er hjemme fordi du er syk/jobber med mennesker du ikke skal smitte, da holder du deg hjemme og unngår å smitte frisøren også. Anonymous poster hash: 74218...f34 7
Gjest Wonder Woman Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Du drar IKKE. Du er hjemme fordi du er syk/jobber med mennesker du ikke skal smitte, da holder du deg hjemme og unngår å smitte frisøren også.Anonymous poster hash: 74218...f34 enig
Gjest Wonder Woman Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 enig hvis du er smittsom og syk,
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg ville nok verget litt selv, men sykemeldingen din har jo gått ut fredag kl 16. Jeg hadde ikke klandret medarbeidere hvertfall. Det er en ting med frisørtime samme dag man starter sykemelding, men du er jo strengt tatt ferdig
DobbelX Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg hadde blitt så provosert om jeg hadde vært din kollega eller din leder og truffet på deg hos frisøren når du er sykmeldt pga halsbetennelse. Er det mulig, hvor i all verden er det blitt av arbeidsmoral og hemninger? Enten holder du deg hjemme fra frisørtimen, eller så avbryter du sykmeldinga di og kommer deg på jobb først på fredag. ...og NEI, sykmeldinga "går ikke ut kl 16 på fredag". 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 Regner med at jeg er så og si bra på fredag, men sjefen har uansett leid inn vikar for hele uka og ba meg bli helt frisk og samle krefter til en ny uke. Så han er ikke sur for at jeg er sykmeldt eller noe sånt. Er første gangen jeg er syk på denne arbeidsplassen på tre år. Tviler på at halsbetennelse smitter på fredag da jeg begynte på penicilinbehandling allerede i går mandag. Men skjønner jo at dere reagerer, jeg er jo som skrevet i tvil selv og spurte hva dere ville gjort. TS Anonymous poster hash: 44095...0a7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #9 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg ville ha avlyst timen, det finnes sikkert andre frisører å få time hos . Det er vanvittig provoserende å møte sykemeldte kolleger på byen, eller med høytrkksrygg på sjøen om sommeren. Anonymous poster hash: 645f0...da5
minister-mio Skrevet 27. oktober 2015 #10 Skrevet 27. oktober 2015 Har du fått medisin for halsbetennelsen? I så fall er du vel verken syk eller smittsom på fredag?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #11 Skrevet 27. oktober 2015 Har du fått medisin for halsbetennelsen? I så fall er du vel verken syk eller smittsom på fredag? Ja, det har jeg fått. Er nok ikke det, men sjefen ville at jeg skulle være hjemme når legen anbefalte det. Anonymous poster hash: 44095...0a7
minister-mio Skrevet 27. oktober 2015 #12 Skrevet 27. oktober 2015 Ja, det har jeg fått. Er nok ikke det, men sjefen ville at jeg skulle være hjemme når legen anbefalte det. Anonymous poster hash: 44095...0a7 Har du halsbetennelse og fått antibiotika på mandag? Er du virkelig smittsom så mange dager etterpå?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #13 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg hadde dratt til frisøren. Lett. Anonymous poster hash: 67d01...0a9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #14 Skrevet 27. oktober 2015 Har du halsbetennelse og fått antibiotika på mandag? Er du virkelig smittsom så mange dager etterpå? Nei, legen sa jeg var smittsom t.o.m i dag. Da har jeg gått over et døgn på medisin. TS Anonymous poster hash: 44095...0a7
minister-mio Skrevet 27. oktober 2015 #15 Skrevet 27. oktober 2015 Nei, legen sa jeg var smittsom t.o.m i dag. Da har jeg gått over et døgn på medisin. TS Anonymous poster hash: 44095...0a7 Så fredag er ikke "smittsom" et argument for å ikke dra på jobb eller frisøren. Du får se an formen hva du orker.
Nalla Skrevet 27. oktober 2015 #16 Skrevet 27. oktober 2015 Hvis du er i form og ikke smittefarlig synes jeg du skal dra til frisøren, spesielt siden det uansett er etter vanlig arbeidstid.. En ledet eller kollega som ikke forstår at det er forskjell på å være åtte timer på jobb og å sitte maks ett par timer i frisørstolen er vel sikkert allerede sur fordi at du er sykemeldt i utgangspunktet, så da skal du ikke ta hensyn til de! God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #17 Skrevet 27. oktober 2015 Så fredag er ikke "smittsom" et argument for å ikke dra på jobb eller frisøren. Du får se an formen hva du orker. Nei. Men sjefen vil ikke at jeg skal komme denne uka uansett siden legen sa det var best at jeg holdt meg hjemme til jeg var 100%. Sjefen har leid inn vikar for hele uka t.o.m søndag, selv om det ikke er min arbeidshelg. Ganske mye mer slitsomt å være på jobb enn å sitte i frisørstolen uansett. TS Anonymous poster hash: 44095...0a7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #18 Skrevet 27. oktober 2015 Hvis du er i form og ikke smittefarlig synes jeg du skal dra til frisøren, spesielt siden det uansett er etter vanlig arbeidstid.. En ledet eller kollega som ikke forstår at det er forskjell på å være åtte timer på jobb og å sitte maks ett par timer i frisørstolen er vel sikkert allerede sur fordi at du er sykemeldt i utgangspunktet, så da skal du ikke ta hensyn til de! God bedring! De er heldigvis ikke sure, jeg er den med minst fravær av alle. Frisørtimen tar nok maks en time, er bare klipp. Takk! TS Anonymous poster hash: 44095...0a7
minister-mio Skrevet 27. oktober 2015 #19 Skrevet 27. oktober 2015 Nei. Men sjefen vil ikke at jeg skal komme denne uka uansett siden legen sa det var best at jeg holdt meg hjemme til jeg var 100%. Sjefen har leid inn vikar for hele uka t.o.m søndag, selv om det ikke er min arbeidshelg. Ganske mye mer slitsomt å være på jobb enn å sitte i frisørstolen uansett. TS Anonymous poster hash: 44095...0a7 Ja og siden det ikke er noen sjanse for å smitte frisøren kan du jo dra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå