Gå til innhold

han er så kort i meldinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

en fyr jeg har snakket med en stund og møtt en gang virker så himla kort når det kommer til meldingene. det skal mye til før han faktisk kommer med et svar som er på mer en 3 ord. og INGEN smiletegn. han vil jo møte meg igjen så kan jo ikke være det? 

er det bare noen som er veldig korte når det kommer til meldinger?

Anonymous poster hash: 22259...d6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Alle liker å bruke masse tid på å tekste og bruke femti smileys i hver melding. Han er jo tross alt ikke et eget individ.

Anonymous poster hash: c58dc...b83
  • Liker 2
Skrevet

Nei. Alle liker å bruke masse tid på å tekste og bruke femti smileys i hver melding. Han er jo tross alt ikke et eget individ.

Anonymous poster hash: c58dc...b83

skjønner jo at folk er forskjellige. men det er så vanskelig å holde en samtale gående når jeg må dra ordene ut av han :P

Skrevet

Jeg er dame, svarer som regel kort, gidder ikke å ha en lang samtale på sms, dropper også smileys men føler at jeg må bruke det for å ikke virke sur eller avvisende.

Anonymous poster hash: 79371...29b
  • Liker 2
Skrevet

mange smileys og masse ord er så fjortis at for meg ville det være grunn til å dumpe han

• Liker 1
Skrevet

skjønner jo at folk er forskjellige. men det er så vanskelig å holde en samtale gående når jeg må dra ordene ut av han :P

Så ring ham i stedet.

Anonymous poster hash: b0288...2ba

• Liker 2
Skrevet

Nå er det jo en forskjell mellom det å sende meterlange meldinger med ørten smileys og hjerter, og det å utelukkende svare i énstavelsesord også da.

Har selv datet en fyr som var ekstremt kort på meldinger, på dette nivået: 

Meg: "Hei og god morgen! Passet det å møtes hos meg i kveld? Jeg lager noe godt i så fall :) Ha en fin dag, gleder meg til å se deg igjen."

Han: "Ok"

...altså, jeg forventet aldri noen lang samtale eller kosemosestemning, en "Vi ses hos deg i kveld ja, gleder meg til å se deg også" hadde holdt i massevis og ville tatt ham ti sekunder å skrive (og ville føltes mye hyggeligere for meg å motta..)

Samme høflighetsnormer gjelder for tekstmeldinger som i vanlige samtaler, synes jeg. Og når man ikke kjenner daten så godt ennå så bør man jo skjønne at hvordan man formulerer seg skriftlig har litt å si for helhetsinntrykket den andre personen danner seg. 

Anonymous poster hash: 95554...d22
  • Liker 5
Skrevet

Nå er det jo en forskjell mellom det å sende meterlange meldinger med ørten smileys og hjerter, og det å utelukkende svare i énstavelsesord også da.

Har selv datet en fyr som var ekstremt kort på meldinger, på dette nivået: 

Meg: "Hei og god morgen! Passet det å møtes hos meg i kveld? Jeg lager noe godt i så fall :) Ha en fin dag, gleder meg til å se deg igjen."

Han: "Ok"

...altså, jeg forventet aldri noen lang samtale eller kosemosestemning, en "Vi ses hos deg i kveld ja, gleder meg til å se deg også" hadde holdt i massevis og ville tatt ham ti sekunder å skrive (og ville føltes mye hyggeligere for meg å motta..)

Samme høflighetsnormer gjelder for tekstmeldinger som i vanlige samtaler, synes jeg. Og når man ikke kjenner daten så godt ennå så bør man jo skjønne at hvordan man formulerer seg skriftlig har litt å si for helhetsinntrykket den andre personen danner seg. 

*Nå er det jo en mellomting, skulle det stå. 

Skrevet

Jeg kunne vært kjæresten din, og jeg er jente. Jeg hater å skrive SMS og jeg plukker mye heller opp tlf og ringer enn å "ta meg bryet" med å skrive mer enn en kort melding. Det er ikke noe vondt ment på noen som helst måte, men jeg bare er sånn :P Kjæresten min er helt lik, er ikke mye romantisk teksting her i gården for å si det sånn  :fnise:

Skrevet

jeg er jente, men jeg er kort på meldinger. I alternativet ovenfor hadde jeg nok svarte, det passer fint, jeg gleder meg. Om du kun får ok, så er det kanskje noe rart. 

Men jeg svarer kort, og det er nok vanskelig å holde igang en samtale med meg på melding, for jeg ønsker ikke å holde igang en samtale på sms. Jeg liker det ikke. Jeg synes det er stress og det er faktisk det jeg misliker mest med datingfasen, de der helsikke meldingene:P 

Så det trenger ikke bety at han ikke vil mer:) Dersom jeg er dødsforelska så anstrenger jeg meg litt mer, men det tar jo tid.  

Anonymous poster hash: c3fda...351
Skrevet

Broren min er så kort på meldinger i tillegg til masse utropstegn til svigerøstren min at hun de første gangene trudde han var ordentlig sinna. Å jeg kan med hånda på hjertet si at han aldri har vært så glad i en person før :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at dette er helt normalt :laugh:

Skrevet

Ok er den absolutt verste meldingen jeg kan få tilbake. Evt. Ok... eller kanskje allerverst OK 

Man må ikke være veldig glad i å skrive tekstmeldinger for å kunne skrive litt mer enn bare OK.

Anonymkode: f5756...cf9

Skrevet

Jeg hater også ok. Den er fæl å få.

Anonymkode: 77fd5...2d9

• Liker 1
Skrevet

Kunne vært verre. Han kunne vært kort i virkeligheten! :O

• Liker 1
Skrevet

Kunne vært verre. Han kunne vært kort i virkeligheten! :O

Du skal ikke "spøke" med det. Det kan være tilfelle! Har du truffet ham, TS? Jeg har nylig datet en fyr jeg traff via Sukker og han svarte og kort på meldinger. Ok, tenkte jeg, det fikk så være. Det kunne jo hende at han snakket mere i virkligheten. Det gjorde han ikke Følte jeg måtte dra ordene ut av ham, blei sltsomt etter hvert :dry:

Anonymkode: 23f2c...1f2

Skrevet

Kjæresten min er også veldig kort på meldinger, men hun er ikke kort i virkeligheten - hverken i høyden eller kort i talemåten. 

Folk har ulik stil på meldinger, og noen ser ikke poenget med å skrive lange og utfyllende meldinger. Det trenger ikke å bety at de ikke interessert i personen de svarer. 

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Jeg hater å sende sms.

Jeg er kort i virkeligheten også. 163 høy.

Endret av gjestvest
Skrevet

Du skal ikke "spøke" med det. Det kan være tilfelle! Har du truffet ham, TS? Jeg har nylig datet en fyr jeg traff via Sukker og han svarte og kort på meldinger. Ok, tenkte jeg, det fikk så være. Det kunne jo hende at han snakket mere i virkligheten. Det gjorde han ikke Følte jeg måtte dra ordene ut av ham, blei sltsomt etter hvert :dry:

Anonymkode: 23f2c...1f2

føler at han ikke har noen meninger når jeg møter han. jeg endte opp med å snakke om div MAT for å få han til å snakke. eller hvordan kafeen så ut. tviler på at det er noe jeg gidder å satse på... 

Anonymkode: 556c2...f13

Skrevet

Kjæresten min har en tendens til å svare med en tommel opp. Bare en tommel opp. Til slutt gikk det så langt at jeg måtte si i fra, og nå gjør han det bare når han vil "plage" meg. Jeg har også sagt i fra til han når jeg synes han har svart kort, og da har begrunnelsen hans som oftest vært forståelig. Spesielt da han var i militæret, da var det ofte han ikke hadde tid til å svare mer enn noe kort. 

Anonymkode: 8ff12...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...