AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Har ei jente på snart 11 år. Far har aldri bodd med oss, men hatt samvær annenhver helg og i ferier. Nå er jenta snart 11, hun er aktiv i håndball med cuper og turneringer, pluss at det skjer andre ting også sosialt som hun ikke vil gå glipp av. Far bor ca2 t kjøring fra oss, slik at hun går glipp av disse tingene når hun er hos han. Jeg er ambivalent til at jenta blir lite hørt hos far når det gjelder å få til gode løsninger. Når feks er hun bedt i Halloween fest på lørdag- men skal egentlig til far. Far er en manipulator av dimensjoner og prøver å overtale jenta som om hun var 3 år og trasset over noe godteri. Jenta blir lei seg og frustrert- og jeg klarer ikke støtte far da jeg mener han kun Ser sine egne behov og ønsker og ikke hennes. Dette blir jo ikke bedre jo eldre hun blir heller. Kort fortalt: hva kan jeg gjøre? Jeg føler vi må ha hjelp og vurderer familiekontoret. Noen tips eller andre i samme situasjon!?Anonymous poster hash: 301f6...453
Pinkee Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Begynn på familievernkontoret. Andre alternativ er vel rettssak, kreve full omsorg. Barn skal høres om bosted fra 7 år, fra 12 skal barnets mening vektlegges sterkt. Men, her er det vel samvær som blir komplisert pga fritidsaktiviteter, ikke at hun egentlig ikke vil til far?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Barnet skal selvfølgelig alltid høres! Avgjørelsesrett må man ta på feelingen. Men det er jo ekstremt viktig å alltid HØRE hva barnet har å si og ta det på alvor, uansett hva det er!Anonymous poster hash: 9bab5...062 1
Jobbermedbarn Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg ville absolutt tatt kontakt med familievernkontoret. Regner med at hun har alle vennene sine hos deg og ikke hos far, så denne utfordringen vil bare bli større de neste årene da venner blir mer og mer viktig! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 jeg hadde en far som prøvde å kjøpe meg fra jeg var liten.... skulle få hest og nyoppussa soverom å alt mulig anna om jeg ville bo der. jeg har ikke kontakt med han i dag. manipulerende jævler. Anonymous poster hash: 99743...d7c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 jeg hadde en far som prøvde å kjøpe meg fra jeg var liten.... skulle få hest og nyoppussa soverom å alt mulig anna om jeg ville bo der. jeg har ikke kontakt med han i dag. manipulerende jævler. Anonymous poster hash: 99743...d7c Høres kjent ut ja.... I dag sa han da hun spurte om festen "det blir vi enige om når det nærmer seg..." Og av erfaring vet hun at han da kjøper seg tid, tror hun glemmer det eller skal kjøpe henne med noe, så hun sa at hun nektet. Da klikka far i vinkel- hylte og skreik, helt til hun sa at hun ikke mente det. Han blir GAL om han blir sagt imot eller ikke får sin vilje.... Stakkars jenta mi, og takk Gud for at det ikke er min mann lengre 😖Anonymous poster hash: 301f6...453
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Høres kjent ut ja.... I dag sa han da hun spurte om festen "det blir vi enige om når det nærmer seg..." Og av erfaring vet hun at han da kjøper seg tid, tror hun glemmer det eller skal kjøpe henne med noe, så hun sa at hun nektet. Da klikka far i vinkel- hylte og skreik, helt til hun sa at hun ikke mente det. Han blir GAL om han blir sagt imot eller ikke får sin vilje.... Stakkars jenta mi, og takk Gud for at det ikke er min mann lengre Anonymous poster hash: 301f6...453 Høres kjent ut ja.... I dag sa han da hun spurte om festen "det blir vi enige om når det nærmer seg..." Og av erfaring vet hun at han da kjøper seg tid, tror hun glemmer det eller skal kjøpe henne med noe, så hun sa at hun nektet. Da klikka far i vinkel- hylte og skreik, helt til hun sa at hun ikke mente det. Han blir GAL om han blir sagt imot eller ikke får sin vilje.... Stakkars jenta mi, og takk Gud for at det ikke er min mann lengre Anonymous poster hash: 301f6...453 herregud her må du jo få inn noen som kan være med å snakke med far. barnet vil til slutt nekte å ha kontakt med faren sin å det er jo faktisk synd. Anonymous poster hash: 99743...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå