Gjest GreenSky Skrevet 27. september 2004 #1 Skrevet 27. september 2004 Fikk tilbud om influensavaksine fra jobben. Jeg takket nei, fordi jeg er ung og sprek, og pleier ikke å bli syk. Men så tenkte jeg at det kanskje var litt dumt, vaksinen er jo tross alt gratis og det hadde jo vært litt kjipt hvis jeg ble syk, da. Er det noen av dere som tar influensavaksine?
Chihiro Skrevet 27. september 2004 #2 Skrevet 27. september 2004 Har ikke tatt den, men tenkte jeg skulle forhøre meg på jobben (hjemmesykepleie, omgås mange eldre og syke). Trenger det egentlig ikke for min egen del, er sunn og frisk selv.
zmurfette Skrevet 28. september 2004 #3 Skrevet 28. september 2004 I Norge er det kun et begrenset antall influensavaksiner tilgjengelig hvert år. Min personlige mening er at vi som er unge, friske og sterke (og ikke vil dø om vi får influensa) ikke bør vaksinere oss. Da vil man kunne bruke de dosene som finnes i landet på de som virkelig trenger de - nemlig de eldre og syke.
KalloRilla Skrevet 28. september 2004 #5 Skrevet 28. september 2004 Jeg var ordentlig syk i fjord så jeg skal ta vaksinen i år. Jeg orker ikke samme greiende i år igjen.... Ikke vær gang en får overnatting på sykehuset og kun lov å dra hjem fordi en ikke er alene. I tillegg fikk jeg 48 timers returbillett :oops: Jeg har ikke tatt vaksinen tidligere, fordi jeg har tenkt som dere at det er andre som trenger den bedre enn deg jeg gjør.....
Gjest agurk Skrevet 28. september 2004 #6 Skrevet 28. september 2004 Sønnen min tok den i sist vinter siden jeg var gravid og ikke hadde klart en så syk liten gutt. Men i år så tar vel ingen av oss den.
zmurfette Skrevet 29. september 2004 #7 Skrevet 29. september 2004 Jeg var ordentlig syk i fjord så jeg skal ta vaksinen i år. Jeg orker ikke samme greiende i år igjen.... Ikke vær gang en får overnatting på sykehuset og kun lov å dra hjem fordi en ikke er alene. I tillegg fikk jeg 48 timers returbillett :oops: Jeg har ikke tatt vaksinen tidligere, fordi jeg har tenkt som dere at det er andre som trenger den bedre enn deg jeg gjør..... Om du hadde influensa i fjor får du den nok ikke tilbake før om tidligst en ti års tid. Influensavirusene likner på hverandre fra år til år og har du vært syk et år bygger kroppen opp et forsvar mot liknende virus. Så derfor er det nok ikke noe stort poeng å ta vaksinen i år om du er helt sikker på at det var influensa du hadde i fjor og ikke en annen virussykdom.
Arkana Skrevet 29. september 2004 #8 Skrevet 29. september 2004 Nei, det tar jeg ikke. Har hatt influensa én gang i hele mitt liv, og det var da jeg var 12 og var alvorlig syk med svekket immunforsvar og influensaen forårsaket sykehusinnleggelse med respirator og hele pakken.
angie Skrevet 29. september 2004 #9 Skrevet 29. september 2004 Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke tatt vaksinen. Du sier jo selv at du er ung og frisk. Tro det eller ei, immunforsvaret trenger sykdommer om du skal få bygget opp et. Jo flere sykdommer du har, jo bedre blir immunforsvaret. Jeg vet det høres helt sykt ut, men det er sant. Hørte om et tilfelle der en person fikk kreft. Legene hadde egentlig gitt h*n opp, men h*n ble frisk. Det spekuleres i om årsaken kan være at h*n hadde en kraftig lungebetennelse noen år tilbake. Jeg personlig er i mot at legene gir ut resepter på antibiotika/peniclin i hytt og pine. Immunforsvaret får jo ingen tjans til å kjempe mot sykdommen, og de som tar dette får jo da svekket immunforsvar. Dette ble visst dypt :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå