AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 I snart 5 år har vi vært prøvere. Min mann ble fratatt sin "sønn." Jeg har hatt en ektopisk graviditet. Det begynner å gå inn på meg.... Jeg begynner å innse at jeg kanskje må finne meg i et liv uten barn, i allefall i lang tid framover. Første ICSI var negativ og ventetiden er lang til neste. Ut fra legen og min egen feeling så er jeg ikke særlig optimistisk. Jeg er veldig forberedt på negative tester, men det går så himla vondt. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så nedfor som jeg er nå, etter bare ett negativt forsøk. Jeg føler jeg har mistet livsgnisten. Jeg sliter med å gjøre husarbeid, alt jeg gjør er å ligge på sofaen. Det er ikke bare på grunn av negativt forsøk, jeg er syk og plaget med smerter som bare er blitt verre av fertilitetsmedisinen. Når jeg snakker med folk så prøver jeg å være positiv, sier ting som; "jaja, vi må bare nyte tiden vi har alene mens vi kan!" Men jeg vil ikke være alene mer.... Anonymous poster hash: c4aa1...945
Enamorada Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Kan adopsjon være en løsning? Dere kan jo få egne barn i tillegg senere. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg ser flere fordeler med å ikke ha barn. Færre bekymringer (du er ofte redd for barna) og mer frihet til å gjøre andre ting (barn koster tid og penger). Nå er det også en skummel tid vi går i møte med veldig mye innvandring og spenninger over hele samfunnet. Kanskje like greit å ikke ha barn i tillegg, nok bekymringer som det er. Anonymous poster hash: a9da6...fd7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Et liv uten barn er et like fullverdig liv som et liv med barn, med forbehold at dette er noe man enten velger selv eller aksepterer at sånn er det. Hvis du hele tiden går å lengter etter barn, tror jeg på mange måter du nedgraderer livet ditt til mindre verdt enn det det er.Hvis man vet at man går inn i livet videre som barnløs, tror jeg det er viktig at man fokuserer på det positive ved å være barnløs, slippe bekymringer, gjør det man vil når man vil, mer økonomisk frihet, kunne reise der man vil mye lettere, kan fokusere mer på karriere, partner og venner.Men om barn er en viktig faktor og ønske hos dere, finnes det jo andre løsninger, som prøverrør, adopsjon, fosterhjem osv Anonymkode: 6c30c...96a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Nå ser jeg at dere har hatt et forsøk, da må jeg nesten bare si: "Opp med hodet og tenk positivt." Dette går nok bra. Jeg har venner som har mistet i SA, MA, BO, som har fått beskjed at ene parten er særdeles lite fertil - alle har fått barn til slutt! De fleste innen et år. Anonymkode: 6c30c...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå