Tuddelidu Skrevet 29. september 2004 #21 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg bruker ikke lokkene, boksene kan fint stables uten, men tok de med likevel fordi det er veldig greit å ha alle de gangene jeg finner noe annet lurt å bruke boksene til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 29. september 2004 #22 Del Skrevet 29. september 2004 Er det noen grunn til at du ikke kan vaske hvitt sengetøy/håndklær med 60 grader hvitvasken? Eller mørkt med det mørke? Ingen annen grunn enn at jeg fyller opp en maskin med sengetøy og håndklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 30. september 2004 #23 Del Skrevet 30. september 2004 Ingen annen grunn enn at jeg fyller opp en maskin med sengetøy og håndklær. Vaske oftere? Neida, jeg tøyser med deg. Jeg har hatt fellesvaskeri med store maskiner så lenge at jeg har blitt vant til å stappe alt som KAN blandes inn i samme maskin, bare for å få det unna. Når jeg nå endelig har fått egen vaskemaskin ( ) så kommer jeg sikkert til å oppleve samme problemet. Kanskje jeg må endre systemet litt etter hvert, jeg får lese alle tipsene her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheapChampagne Skrevet 30. september 2004 #24 Del Skrevet 30. september 2004 Vi har tre hjemme. en til hvitt tøy, en til svart og en til sengetøy/håndklær. Fungerer veldig bra. Opplæringen av mann gikk overraskende fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 30. september 2004 #25 Del Skrevet 30. september 2004 Det hørtes fryktelig avansert ut... Da måtte jeg hatt en kurv til 60 grader hvitt 60 grader mørkt 40 grader hvitt 40 grader mørkt 60 grader sengetøy og håndklær ullvask håndvask Mye lettere å sortere før man setter på en maskin. Dessuten, det må jo bli vond lukt i tette plastkasser med lokk på? Jeg har faktisk sju kurver jeg :oops: Sort vask Hvit vask Syntetisk vask Lys vask Dongeri Finvask (også ull) Sengetøy og håndklær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 1. oktober 2004 #26 Del Skrevet 1. oktober 2004 Vi har fire, men jeg vil ha en til. Har lys 40, lys 60, mørk 40 og mørk 60. jeg vil ha minst en til, til 30 og/eller håndvask. Kanskje to til? Håndvask og 30 grader? Vi har en skittentøykurv oppe og systemet nede i vaskekjelleren, så sorterer vi (jeg...) en eller to ganger i uka. Det funker helt supert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2004 #27 Del Skrevet 2. oktober 2004 skal også ha "flere kurver"-system når jeg endelig bor et sted hvor jeg kan innføre noe sånt, det går nemlig ikke her jeg bor nå. Har forgjeves forsøkt å innføre ihvertfall en hvit og en kulørt-kurvsystemet her, men det fungerer dårlig når det kun er jeg som gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 2. oktober 2004 #28 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har flere elfa-hyller, og har tenkt å få frigjort en av de til skittentøy. Da tenker jeg å dele de i: -Håndkler -undertøy -mørk 40 grader, ekstra skittent. (sokker og arbeidstøy) -mørk 40 grader, pent (dressbukser og div.) -pen vask (30 grader) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 6. oktober 2004 #29 Del Skrevet 6. oktober 2004 Elfa kurvsystemer selges på større varehus som for ex Coop Obs i byggavdelingen, ellers har de det på for ex Byggmakker. Det er typisk garderobeskap innredning så vil tro det selges over alt hvor slik er i sortementet. Jeg har vært ganske "lat" mht vaskingen jeg da. Nå er jeg alene da - skal sies. Deler vasken tilvanlig i 3. Lyst 60 grader, mørkt/farget 40 grader. Vaskekluter og undertøy på 90 grader. Så er det resten - dvs finvask, ullvask osv. Har alt i en dunke, men tror kanskje jeg skal være litt smart nå å sette opp noe kurvsystem. Jobbe meg inn i en rutine på dette, sånn i forhold til fremtidig flerhusholdning. Inspirasjonstråd dette Ofte begynner jeg å legge for ex mørkt tøy i maskinen og lyst i kurven. Når maskinen er full setter jeg på og fyller den da med lyst tøy når den er ferdig - da havner det mørke i dunken i mellomtiden. Vil vel tro at dette fungerer kun i singeltilværelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. oktober 2004 #30 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei... Jo flere skittentøyskurver jo mer skittentøy... Er nå oppe i fem og det de ender opp som er oppbevaringsplass for klær som aldri brukes. Både Leonard og jeg er i stand til å skille mellom 30 grader ull og 95 grader bomull når vi ser det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå