Librarian Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Praha er jo et veldig populært turiststed, og det er utrolig mange tips på nettet til hva man bør se, men hadde vært greit å få noen litt mer detaljerte, utdypende og personlige tips. Til dere som har vært i Praha, hva gjorde dere der og vil anbefale? Jeg og kjæresten skal reise til Praha rett før jul (18.-22.des), og har fått et hotell sentralt i byen. Vi er ikke noe interessert i shopping og sånn. Elsker å gå rundt og bare oppleve, særlig gamle bygninger og slikt og sånn sett tror jeg Praha er perfekt for oss. Vi har allerede tenkt å få med oss følgende: -Hemingway Bar - antagelig ikke et sted vi vil henge lenge, men vi digger Hemingway begge to, så må poppe innom -Franz Kafka-museum. -Julemarked. Noen tips til hva/hvor? -Krypten utenfor Praha som er laget av skjelleter. Vet den er et stykke unna byen, noen som har dratt hit før? -Vandre rundt i sentrum, se blant annet den astronomiske klokken, karlsbroen og lignende ting. -Strahov kloster. Så noen bilder av et NYDELIG bibliotek her inne, men var ellers litt vanskelig å finne god turistinformasjon synes jeg. Vet de har t-bane der, er den grei å bruke når man skal rundt omkring eller er det mest hensiktsmessig med trikk/buss? Hvis noen har fine tips om spisesteder/puber så tar de gjerne også i mot. Gleder meg utrolig til denne turen :D Endret 27. oktober 2015 av Librarian
Gjest Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Var der i fjor og en ting dere må få med dere:Julemarked i gamlebyen of courseGjerne en Kirkekonsert - Praha filharmoniske orkestre spiller ofte i Kirkene. Selges billetter over alt. Vi var der og det var nydelig.Karlsbroen - ta en tur innom den JØdiske Kirkegården - vær tidlig ute for her er det kø. Meget spesielt og stilig å være der.Middagscruise på elva T-banen var veldig enkel å bruke - jeg er ikke noe god på det, men her var det oversiktlig og bra GOD TUR! PRaha er en av mine favoritt byer.
Librarian Skrevet 4. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2015 Tusen takk kirkekonsert høres bra ut, det skal jeg sjekke mer ut om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå