Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Praha er jo et veldig populært turiststed, og det er utrolig mange tips på nettet til hva man bør se, men hadde vært greit å få noen litt mer detaljerte, utdypende og personlige tips. Til dere som har vært i Praha, hva gjorde dere der og vil anbefale?

Jeg og kjæresten skal reise til Praha rett før jul (18.-22.des), og har fått et hotell sentralt i byen. Vi er ikke noe interessert i shopping og sånn. Elsker å gå rundt og bare oppleve, særlig gamle bygninger og slikt og sånn sett tror jeg Praha er perfekt for oss. Vi har allerede tenkt å få med oss følgende:

-Hemingway Bar - antagelig ikke et sted vi vil henge lenge, men vi digger Hemingway begge to, så må poppe innom ;)

-Franz Kafka-museum.

-Julemarked. Noen tips til hva/hvor?

-Krypten utenfor Praha som er laget av skjelleter. Vet den er et stykke unna byen, noen som har dratt hit før?

-Vandre rundt i sentrum, se blant annet den astronomiske klokken, karlsbroen og lignende ting.

-Strahov kloster. Så noen bilder av et NYDELIG bibliotek her inne, men var ellers litt vanskelig å finne god turistinformasjon synes jeg.

Vet de har t-bane der, er den grei å bruke når man skal rundt omkring eller er det mest hensiktsmessig med trikk/buss?

Hvis noen har fine tips om spisesteder/puber så tar de gjerne også i mot. Gleder meg utrolig til denne turen :D

Endret av Librarian
Skrevet

Var der i fjor og en ting dere må få med dere:

Julemarked i gamlebyen of course

Gjerne en Kirkekonsert - Praha filharmoniske orkestre spiller ofte i Kirkene. Selges billetter over alt. Vi var der og det var nydelig.

Karlsbroen - ta en tur innom den JØdiske Kirkegården - vær tidlig ute for her er det kø. Meget spesielt og stilig å være der.

Middagscruise på elva :)

T-banen var veldig enkel å bruke - jeg er ikke noe god på det, men her var det oversiktlig og bra :)

GOD TUR! PRaha er en av mine favoritt byer.

Skrevet

Tusen takk :biggrin: kirkekonsert høres bra ut, det skal jeg sjekke mer ut om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...