AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Hei. For å gjøre det hele enkelt og kort. Jeg spiser LCHF kosthold, og har ikke hatt mange sprekker siden jeg startet (8 mnd siden) begynte å Trene for et par mnd siden, og har trent alt fra hver dag i uken og til 2-3 ganger i uken. Liker ikke å drikke lenger, da jeg spiser slik jeg gjør for å gå ned. Er normalvektig, men vil ned litt til. Veier 60 kg og er 158 høy. Er bedt på fest i helgen, og hele venninnegjengen skal samles. Poenget er: skal jeg drikke? Vil drikke fordi det er koselig, gøy, sosialt osv. Vil ikke fordi jeg føler meg j****g når jet får i meg slike ting, pluss at jeg HATER å våkne dårlig dagen etter.., Hjelp meg, vær så snill! Anonymous poster hash: e24f4...e73
Florence Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Du kan ha det sosialt, gøy og koselig uten alkohol også.
Gjest Overrasket Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Eller ha de sosialt, gøy og koselig med kun en halvflaske av en skikkelig god vin.
Macro Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Du må jo ikke slutte å leve pga en diett. Da blir jo livet meningsløst Alt med måte! 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 MÅ du drikke deg drita da? en liten flaske vin tåler du vel? Anonymous poster hash: 6061b...607
Charmander Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Du må jo ikke slutte å leve pga en diett. Da blir jo livet meningsløst Alt med måte! Så det er å slutte å leve å ikke drikke alkohol på en fest? Om TS ikke vil drikke så gjør hun ikke det, man burde kunne ha det gøy i edru tilstand også. Endret 27. oktober 2015 av Charmander
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 MÅ du drikke deg drita da? en liten flaske vin tåler du vel?Anonymous poster hash: 6061b...607 Poenget er at enten drikker jeg eller ikke drikker. Glemte å nevne men litt av grunnen er også at jeg ikke vil få i meg sånt jeg kan legge på meg av.. Så enten drikke eller ikke. Å bare drikke litt er fortsatt å få i seg tull, for meg..Anonymous poster hash: e24f4...e73
Macro Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 Så det er å slutte å leve å ikke drikke alkohol på en fest? Om TS ikke vil drikke så gjør hun ikke det, man burde kunne ha det gøy i edru tilstand også. Viss TS ønsker å drikke, så skal ikke ekstreme regler for seg selv ødelegge for det synest jeg. Har aldri sagt at livet er å drikke alkohol her må enhver ta utgangspunkt i hva de selv ønsker.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. oktober 2015 #9 Skrevet 27. oktober 2015 Poenget er at enten drikker jeg eller ikke drikker. Glemte å nevne men litt av grunnen er også at jeg ikke vil få i meg sånt jeg kan legge på meg av.. Så enten drikke eller ikke. Å bare drikke litt er fortsatt å få i seg tull, for meg..Anonymous poster hash: e24f4...e73 Men hvis du bare drikker litt våkner du ikke opp dårlig dagen etterpå. Men hvis du har en slik "alt eller ingenting" holdning til alkohol gjør du nok lurest i å ligge unna. Ingen grunn til å drikke når du tydeligvis ikke liker det? 1
Gjest Margit Spat Skrevet 27. oktober 2015 #10 Skrevet 27. oktober 2015 Det høres aller mest ut som om du ikke ønsker å drikke, og å få alles støtte for at det er greit å bruke dietten som argument for dette. Vel, hvis du ikke ønsker å drikke, så drikker du ikke. Enkelt og greit. Personlig synes jeg det høres ut som om du har en "alt eller ingenting"-holdning til drikkingen, slik noen over her også nevner. Måtehold er aldri skadelig, enten det gjelder mat eller drikke, så jeg vil vel egentlig anbefale deg å reflektere litt over holdningen både til alkohol og diett generelt.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #11 Skrevet 27. oktober 2015 Du går ikke opp etter èn kveld med litt godt i glasset! Anonymous poster hash: 3d58d...517
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #12 Skrevet 27. oktober 2015 Det var jo også noe å spørre om.. haha Dette må du nok bestemme selv! Anonymous poster hash: 717c8...5c5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #13 Skrevet 27. oktober 2015 du går ikke opp i vekt vekt av et glass vin... eller to for den saks skyld. Anonymous poster hash: 6061b...607
Pringle Skrevet 27. oktober 2015 #14 Skrevet 27. oktober 2015 Får du en god effekt av alkohol? Det skal noe til å få bakrus av to drinker. Hvor mange kalorier er det i et glass øl/vin/en drink? To glass bør du ha "plass til" i kaloribudsjettet ditt. Hvis det er kule folk du skal være med, bør vel det sosiale være viktigst, ikke drikkingen. Opplever du drikkepress? Utenfra? Eller er det mer sånn at du synes det er meningsløst å bare drikke to glass, skal det være så skal det være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå