ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har vært veldig dårlig å betale ned mastercardet mitt til DnB, det har kredittramme på 2500, de nekter å gi meg mer. Jeg har hatt minst en inkasso, og jeg har hatt mellom 2000 og 3500 utestående siden jeg fikk det i 2010. Nå har jeg betalt det bort. Hvis jeg trenger mer kreditt, burde jeg bruke det og betale det ned hver måned? Eller burde jeg unngå å bruke det? Vil det hjelpe å spare på sparekonto? Er det noen andre triks for å få mer kreditt? Andre banker gir meg typisk 5000 til 10000 i kreditt uten noe pes (med unntak av Bank Ikano og Enter Card).
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg tror mer kredit er det siste du trenger nå
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg vil ha et lite nødfond. Akkurat nå har jeg bare 57500 i disponibel kreditt. Jeg vil gjerne øke det litt sånn at jeg har en buffer for uforutsette hendelser.
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Kredittkort skal aldri være buffer. Klipp kortene i to og spar på en vanlig sparekonto
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2015 Inkasso er dyrere enn kredittkort.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 Har en inkassosak virkelig ikke lært deg noen verdens ting? Jaja, banken skal overleve, inkassoselskapene skal leve og folk i forliksrådet må ha noe å jobbe med. Noen lærer visst aldri prisen på kreditt og inkasso.....Anonymous poster hash: 063fe...a36 4
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har hatt sikkert 50 inkassosaker på meg de siste årene... Nettopp fordi jeg manglet kreditt.
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har hatt sikkert 50 inkassosaker på meg de siste årene... Nettopp fordi jeg manglet kreditt. Nei, du mangler penger. Du får ta deg en ekstra jobb, selge noe og slutte med overforbruk så blir du kvitt gjelden
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #10 Skrevet 27. oktober 2015 Har studentlånet gått til inkasso?
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2015 #11 Skrevet 27. oktober 2015 Den eneste grunnen til at man har inkassosaker er at man bruker mer penger enn man har i inntekt. Problemet løses ikke med øket kreditt, men øket inntekt og/eller begrensning av utgiftene. Buffer er noe man sparer til, ikke noe man tar på kreditt og spesielt ikke når man allerede har problemer med inkassosaker.
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2015 Har studentlånet gått til inkasso? Nei, det gikk til statens innkrevningssentral, men det fikk jeg fikset.
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2015 Den eneste grunnen til at man har inkassosaker er at man bruker mer penger enn man har i inntekt. Problemet løses ikke med øket kreditt, men øket inntekt og/eller begrensning av utgiftene. Buffer er noe man sparer til, ikke noe man tar på kreditt og spesielt ikke når man allerede har problemer med inkassosaker. Jeg har mer inntekt nå, men ingen buffer.
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #14 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har mer inntekt nå, men ingen buffer. Buffer kommer med tid. 500kr fra egen lomme er mer verdt enn 2500kr på kredittkort
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2015 #15 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har mer inntekt nå, men ingen buffer. Da begynner du å spare til buffer, akkurat som jeg har gjort og selv om det ikke er mange månedene siden jeg startet, er det virkelig kjekt å kjøpe ny hvitevare cash når denne røk. Kan virkelig anbefales!
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #16 Skrevet 27. oktober 2015 Da begynner du å spare til buffer, akkurat som jeg har gjort og selv om det ikke er mange månedene siden jeg startet, er det virkelig kjekt å kjøpe ny hvitevare cash når denne røk. Kan virkelig anbefales! Eneste hvitevaren jeg eier er en oppvaskmaskin, og den står på lager...
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #17 Skrevet 27. oktober 2015 Buffer kommer med tid. 500kr fra egen lomme er mer verdt enn 2500kr på kredittkort Får ikke cashback, norwegianpoeng, trumf eller rabatt med egne lommepenger.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2015 #18 Skrevet 27. oktober 2015 Får ikke cashback, norwegianpoeng, trumf eller rabatt med egne lommepenger. Det er helt korrekt. Den sjansen har du forspilt ved å la regningene dine gå til inkasso. Først må du betale ut dette, deretter opparbeide deg god kredittrating igjen. Forøvrig trenger du ikke ha kredittkort for å få norwegian bonus. Det holder å ha reward konto. Det samme gjelder triumf, obs o.l.
ajarRun Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #19 Skrevet 27. oktober 2015 Det er helt korrekt. Den sjansen har du forspilt ved å la regningene dine gå til inkasso. Først må du betale ut dette, deretter opparbeide deg god kredittrating igjen. Forøvrig trenger du ikke ha kredittkort for å få norwegian bonus. Det holder å ha reward konto. Det samme gjelder triumf, obs o.l. Jeg har følgende kredittkort: Norwegian, 365direkte (danske bank), Ya Bank, Flexivisa (Santander), Student Leve Kredittkort (DnB), Skandiabanken Mastercard, Pangea Ecocard (Ya bank). Problemet er bare at DnB nekter å øke grensen fra 2500 til 10-20000.
Gjest Dwight Skrevet 27. oktober 2015 #20 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg har følgende kredittkort: Norwegian, 365direkte (danske bank), Ya Bank, Flexivisa (Santander), Student Leve Kredittkort (DnB), Skandiabanken Mastercard, Pangea Ecocard (Ya bank). Problemet er bare at DnB nekter å øke grensen fra 2500 til 10-20000. Du har 7 kredittkort, har hatt tull med betaling og inkasso og vil nå at de skal øke hvert kort til 10.000-20.000kr?! Bevares, håper de aldri justerer kreditten opp. Klipp kortene, lev minimalt så slipper du å havne i grøften igjen. Du bare taper på å ha disse kortene liggende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå