AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Hei. Jeg skal flytte sammen med kjæresten min i februar 2016, og vi sitter allerede nå og ser litt på leiligheter. Tenker også og gå litt på visninger bare for å sondere terrenget og for å skaffe oss litt erfaring med det å være på visning. Men i den forbindelse har vi jo såklart noen spørsmål. Vi ønsker jo å betale maks 11500 kr, altså 5750 kr hver i måneden. Når vi ser på leiligheter i denne prisklassen på finn.no, er det ofte ingenting inkludert. Vi lurer på hvor mye ekstrautgifter det blir i måneden når man leier? Hva pleier Internett, TV og strøm å koste i måneden ved normalt bruk? Hvis det kommer på ca 500 i måneden kan vi jo gjerne gå opp til 12000 kr i måneden når vi søker etter leiligheter.. Ønsker gjerne svar fra studenter, men dersom noen andre har et lurt innspill å komme med er det bare å skrike ut Anonymous poster hash: bfc60...03c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Internett ca 500 Strøm 500-1000, vanskelig å si noe sikkert. Tv kommer an på. Lisensen er vel 2500 i året ca. RiksTV og tilsvarende koster vel noen hundrelapper i månaden. Anonymous poster hash: c12bf...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg betaler nesten 1000 i mnd for tv og nett. NRK lisens er vel over 2000 i året.. Strøm mellom 400 og 1000 , etter hvor kaldt der er.Anonymous poster hash: 57662...d3f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Internett ca 500 Strøm 500-1000, vanskelig å si noe sikkert. Tv kommer an på. Lisensen er vel 2500 i året ca. RiksTV og tilsvarende koster vel noen hundrelapper i månaden. Anonymous poster hash: c12bf...4a7 Dette. I tillegg ville jeg regnet med litt til innboforsikring, og litt til "vanlig vedlikehold" av leiligheten.Anonymous poster hash: 87451...46e 1
Ankimaki Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Leide tidligere en 50kvm som var dårlig isolert. Utgiftene var da slik: Strøm= mellom 400 og 1200. Tv= hadde Viaplay (89kr) Internett var inkludert Siden det var dårlig isolert ble strømregningen høy om vinteren. Anbefaler deg å legge ut annonse på finn. Det gjorde vi og det var mye bedre å få mail fra folk enn å gå på visning med 25 andre og konkurrere om oppmerksomheten til utleier. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Nå betaler jeg 500 for TV og internett, men jeg bruker samme Internett og Tv-abonnement som huseier, så jeg betaler jo liksom bare en symbolsk sum. syns det funker greit.ca 500, litt mer om vinteren for strøm. Jeg bor i rett under 50kvm. Anonymkode: 6dbb2...68d
Tinuwiel Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 De som leier av oss har alt inkludert. Men jeg har regnet litt på hva det ville blitt. Internett: 299,- tv(samme abonnement som oss bare ekstra boks) 189,- strøm: snitt på 500, innboforsikringen husker jeg ikke, vi har en ubetydelig forsikring på det da det er fult møblert som vi betaler, vet ikke om de har noe eget i tillegg, men fins det bra avtaler for studenter. Og så er det tv lisens. Alt av vedlikehold tar vi oss av hvis leietaker nevner noe. Jeg ville tatt litt greit i å satt av 1500,- i måneden om det ikke er noe inkludert. Da har dere ekstra til strømregningen når de kaldeste månedene kommer😊
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Dette. I tillegg ville jeg regnet med litt til innboforsikring, og litt til "vanlig vedlikehold" av leiligheten. Anonymous poster hash: 87451...46e når man leier skal man ikke vedlikeholde utleiers bolig. Verken med maling eller på andre måter. Alt av vedlikehold er utleiers ansvar. Anonymkode: f6b1e...8bb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg legger av 750 kr for strøm i mnd, da har jeg nok til å dekke de dyrere vintermånedene med det jeg sparer på sommeren, blir også litt til overs som kan gå til annet uforutsett i tilfelle. Har RiksTV for 270 kr i mnd, og lisens (ca 2800 kr) fordelt på 12 mnd er ca 230 kr. Deler nett med huseier, betaler 149 kr i mnd. Leier dere i borettslag vil tv ofte være inkludert, nett og lisens kommer utenom. Innboforsikring er helt individuelt, jeg har det via fagforening på jobb så betaler ingenting utenom. Anonymkode: c6773...05f
Vox_populi Skrevet 30. oktober 2015 #10 Skrevet 30. oktober 2015 når man leier skal man ikke vedlikeholde utleiers bolig. Verken med maling eller på andre måter. Alt av vedlikehold er utleiers ansvar.Nei. Husleieloven §5-3:Er ikke annet avtalt, plikter leieren å vedlikeholde dørlåser, kraner, vannklosetter, elektriske kontakter og brytere, varmtvannsbeholdere og inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen. Leieren plikter også å foreta nødvendig funksjonskontroll, rengjøring, batteriskift, testing og lignende av røykvarsler og brannslukkingsutstyr 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #11 Skrevet 30. oktober 2015 De som leier hos oss betaler ca 600 i strøm i mnd. 70kvm.Innboforsikring ca 100.Tv kommer helt an på hva du ønsker. Dere kan jo plombere tv (slipper lisens) og bruke Viaplay eller Sumo eller noe sånt.Internett koster fra 299 i mnd. Se også på pakkedealer hos leverandørene mtp tv. Anonymkode: a4b41...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå