Gå til innhold

Venezia og nærområdet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart til Venezia og nærområdet.. Skal overnatte i San Polo og Castello i Venezia by, og i Mestre.

Kanskje ta en tur til Treviso eller Padova hvis de byene er verdt å få med seg..?

Og ønsker tips om rimelige, restauranter med god mat. Hovedsakelig i Mestre og San Polo/Castello..

Ting å se og oppleve- gjerne utenom den typiske turistinteresse. Spesielle, sære butikker eller steder de fleste turister ikke vet eksisterer..

Håper selve Venezia har mer å by på enn vakre bygninger og smale kanaler? Virker som at mange kommer dit ene og alene for å beundre, og ta bilder..

Det vil nok jeg også, men det er begrenset hvor mye jeg vil knipse tror jeg. Det ser jo veldig likt ut på mange av stedene jeg har sett på bilder av selve Venezia.

Andre steder som er verdt å se, ikke mer enn ca en halvtime fra Venezia med buss/tog?

Anonymous poster hash: 4b5ac...96d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verona kan kanskje verdt et besøk. Med blant annet et besøk på Arena de Verona. Byens berømte utendørs operasene i et gammelt romersk teater.

Skrevet

Takk for tips, men Verona er vel nesten 1,5 timer unna, det blir i meste laget.

Ønsker å se steder maks ca en halvtime unna Venezia.

Anonymous poster hash: 4b5ac...96d
Skrevet

Jeg var i Venezia et par dager i forbindelse med en lang biltur i Italia. Fikk inntrykk av at èn dag hadde vært nok. Fint å ha sett byen, men tror jeg ville kjedet meg om jeg skulle vært der lenge.

Nesten flaut å si. "Alle" vil jo dit minst èn gang, og tror det er helt himmelsk der. De som har vært der, drømmer også om å reise tilbake. Jeg så ærlig talt ikke helt sjarmen..

Evige trange smug med slitte, triste, grå bygninger..

Anonymous poster hash: edce1...725
Skrevet

Har vært i Treviso og synes absolutt det er en by som er verdt å få med seg. Mye fin arkitektur der og omtrent ingen turister - føltes mye mer som "ekte Italia" enn Venezia.  Venezia er en unik og vakker by, men ikke en by jeg føler behov for å tilbringe mye tid i. 

Kan anbefale et besøk på vinslottet Castello di Roncade ca 40 minutter fra Venezia. Gode viner og veldig hyggelig dansk markedssjef/vert.

Skrevet

En tur ut til øya Lido (har en ok sandstrand om du går 10 min rett fram fra kaia) og den øya de lager Murano/mirano-glass (husker ikke helt hva det heter) er også fint. Er dessverre enig med de tidligere svarene, det er ikke så mye å gjøre i Venezia... Jeg var der i 3 netter, det var nok for meg :) Et fint sted å se i solnedgangen er utsikten fra Accademia-broen.

Skrevet

Vi var i venezia 3 dager i høst, og det var nok! Fin og spennende by, men ikke så mye å finne på... Husker ikke navnet på noen resturanger, men vi gikk bare å lette etter noen koselige/ikke fullt så dyre :-) Vi bodde i bydelen santa croche, og det var en veldig koselig bydel, kan anbefale hotel dalla mora (utenom frokosten) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...