Hapa Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Med jevne mellomrom kommer helse- og kostholdseksperter på banen for å advare oss mot å spise visse matvarer, det er ikke grenser for hva som kan være skadelig i disse dager. Brød og melvarer er ikke bra, det samme gjelder for fett, sukker, salt, sjokolade, potetgull, alkohol, blåskjell, ulike melkeprodukter, egg, dressing, sauser, majones, smør, pølser, godteri, poteter, bacon… puh… Og ikke overraskende så skjedde det igjen, denne gangen er det prosesserte kjøttvarer og rødt kjøtt som får gjennomgå, rødt kjøtt er visst farlig det også… Som en ganske vanlig mann med et ganske normalt forhold til mat så begynner jeg å gå tom for ideer til en middag som ikke kommer til å ta livet av meg innen få år. Hva er det jeg kan spise nå… hmm, brokkoli, gulrøtter og enkelte typer fisk…? Forresten, for mye fet fisk er visst farlig det også… Kanskje noen av disse såkalte ekspertene kunne begynne å fortelle litt om hva jeg faktisk kan spise uten at tanker om smertefull sykdom og en altfor tidlig død skal sirkle i bakhodet…? Eller, kanskje jeg bare skal drite i det, spise som jeg alltid har gjort… Jeg har overlevd nå i snart 40 år, så jeg kan jo håpe på at det går i 40 år til… det er tydeligvis med livet som innsats, men vi skal vel alle dø en gang…? 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Man kan spise det meste, man må bare i noen tilfeller begrense inntaket noe. Slike nyheter er bare problematisk om man tenker så svart/ hvitt at alt er enten trygt ELLER farlig. Sannheten er som regel mye mer komplisert enn som så, og det meste kan man spise i moderate mengder. Anonymous poster hash: da8e2...194 4
Pringle Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Tro på alt sammen, og slutt å spis, eller ta det med en klype salt - om du ikke er redd for salt også, da. All naturlig mat har naturlig forekommende gift i seg, og det er sånn det skal være. Faktisk er moderne fabrikkfremstilt mat for ugiftig, det er en del av grunnen til at vi overspiser og blir tjukke og syke. De som lager aviser, lager dem sånn at de skal selge mest mulig. Sensasjonelle oppslag er en oppskrift på suksess.
Zzyzx Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Ja, én! http://rokokoposten.dk/2015/10/24/videnskabschok-harmloes-foedevare-opdaget/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå