Gå til innhold

Hva kan svekke virkningen av p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har lest en tråd for en stund siden her på kg og forskjellige ting som kan svekke virkningen av p-piller, men finner den ikke.

Noen som vet hva som kan svekke virkningen?

Og om bruk av multivitaminer kan påvirke?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store mengder grapefrukt kan svekke virkningen av p-piller. Det samme kan visse typer antibiotika. I tillegg er det en del naturmidler som kan svekke virkningen, men jeg kommer ikke på hvilke akkurat nå.

Lette litt på forumet her og fant at Johannesurt kan svekke virkningen av p-piller.

Skrevet
lakris!?! :o

Ved stadig for mye inntak av lakris svekkes p-pillens virkning,...Leste det engang i et blad.

Skrevet

Det er fordi når du spiser mye lakris blir du rar i magen.

(lakris-lakserende)

Og har du diaré eller oppkast kan det hende ikke p pillen er tatt godt nok opp i tarmen.

Antibiotika og c vitaminer kan muligens også ha en innvirkning.

Men det er veldig liten, kanskje 00000.01% eller noe så ikke noe farlig;)

Skrevet

Så hvis jeg tar et multivitamintilskudd (Solary Multivitamin) tror jeg det heter, hver dag, så kan ikke det ha store innvirkningen?!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Johannesurt og enkelte typer penicillin hemmer virkningen av hormonbasert prevensjon. Epilepsimedisin opphever virkningen så og si totalt.

Skrevet
Epilepsimedisin opphever virkningen så og si totalt.

Ikke helt riktig.... den ene epilepsimedisinen halverte virkningen på høydose ppillene (tegretol - eugynon) Men nå går jeg på epilepsi medisinen lamictal og ppillene yasmin og her er

yasmin som reduserer virkningen av lamictal!!!!!

Skrevet

ulike kosttilskudd produkter og ulike legemidler. spør legen din om du brukr andre preparat utenom

Skrevet

Eneste jeg har hørt om er antibiotika, men det finnes andre sterke medisiner som kan redusere virkningen.

Når det gjelder diaré/oppkast så er dette bare et problem om det har gått mindre enn 2 timer fra du tok pillen. Etter det er det trygt!

Skrevet

Ikke helt riktig.... den ene epilepsimedisinen halverte virkningen på høydose ppillene (tegretol - eugynon) Men nå går jeg på epilepsi medisinen lamictal og ppillene yasmin og her er

yasmin som reduserer virkningen av lamictal!!!!!

Dvs at hadde du ikke hatt eugynon ville du ikke hatt noen virkning av p-pillene dine....Fordi den har så stor mengde hormoner vil den ha effekt selv sammen med en induserende antiepileptika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...