Gå til innhold

Jobbe ekstra julekvleden for å slippe å feire hos svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bedt svigers hit på julaften, det ville de ikke, de ville heller at vi skulle komme til dem. Men de har en liten trang leilighet som lukter mugg, får alltid vondt i hodet av å være der. Jeg har da vurdert å ta en ekstravakt på julekvelden i stede, for mannen min ville veldig gjerne til svigers. Føler at jeg da både er egoistisk og slipper unna, men samtidig så gjør jeg nytte for meg og jobber.... Det er jo sikkert noen som gjerne vil ha fri den kvelden. Tanker?

Anonymous poster hash: af50f...8d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tanke: Whatever suits you. Bare vær ærlig og avtal dette med mannen din først i det minste, så kan han være hos dem og servere en hvit en med god samvittighet.

Det handler om valg og prioriteringer, noen ganger er det fordel å være litt egoistisk og heller ta igjen på et senere tidspunkt.

• Liker 2
Skrevet

Mine svigers røyker sååååå mye - ofte 2 pakker daglig eller mer og jeg trenger ikke å si at lukter forferdelig i leiligheten deres. Så jeg forstår deg godt og jeg ville velge arbeid fremfor å dra til dem. Heldigvis bor de mer en 1500 km fra oss så vi bare ringer dem på julaften ;)

Skrevet

Ser ikke noe problem i det, det er jo hans foreldre. Du ble satt opp på julekvelden i turnusen din, "sånn er det bare" 😉 Veldig mange par feirer forresten ikke jul sammen før de får barn.

Anonymous poster hash: d07c1...93b

• Liker 1
Skrevet

De vil ikke komme til dere, men forventer at dere kommer til dem?

Da ville jeg glatt jobbet julekvelden isteden!  Og hatt null dårlig samvittighet for det.  Ta gjerne vakten til en kollega du setter ekstra pris på :)

Anonymkode: b2141...3bb

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg gjort uten noe problem. Jeg har jobbet frivillig på julekvelden for å slippe å være hos svigers. Da slapp en annen å jobbe, så da gjorde jeg flere glade :) 

Anonymkode: 9cd69...13f

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg gjort uten noe problem. Jeg har jobbet frivillig på julekvelden for å slippe å være hos svigers. Da slapp en annen å jobbe, så da gjorde jeg flere glade :) 

Anonymkode: 9cd69...13f

Det må være trist å ha det slil. 

Anonymkode: 9de72...cf3

• Liker 1
Skrevet

Det må være trist å ha det slil. 

Anonymkode: 9de72...cf3

TS her. Ja det er jo trist at det er slik det har du helt rett i. For min del skulle jeg så ønske at jeg hadde er godt forhold til svigers. Min svigerfar er grei nok, men min svigermor føler jeg skal konkurere om alt. Vi er begge veldig husmødre, jeg elsker å lage mat og alt fra bunnen av og ha et ryddig og pent hjem, det gjør hun og, og gjør det til en konkuranse... Jeg konkurerer så klart ikke med henne, jeg lever som vanlig. Men nå symboliserer hun at julen ikke blir det samme om hun ikke får lagd sin tradisjonelle julemiddag. Hun er livredd for at min mat skal være bedre enn hennes.... Føler jeg vil bare ta avstand fra hele driten og jobbe. Heller spise oppvarmet institusjonsmat enn å konurere :P

Anonymkode: ce239...abe

Skrevet

Jeg har tatt på meg en ekstravakt på julekvelden for å slippe å feire med svigers. Det var rett og slett slikkelig trist. Det hadde ikke vært hyggelig å feiret med dem heller, men bare å sitte der på julaften fordi jeg heller ville jobbe enn å være med min egen svigerfamilie ga meg bare en trist pg tom følese.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt på meg en ekstravakt på julekvelden for å slippe å feire med svigers. Det var rett og slett slikkelig trist. Det hadde ikke vært hyggelig å feiret med dem heller, men bare å sitte der på julaften fordi jeg heller ville jobbe enn å være med min egen svigerfamilie ga meg bare en trist pg tom følese.

Tror og jeg ville følt meg litt trist i det tilfellet. I år kan det og bli tilfelle for meg, da vi har invitert svigers hit, men svigermor drar litt på det og gir ikke skikkelig svar.  Jeg har ikke lyst å dra dit siden jeg egentlig skal jobbe dagen og vil helst være hjemme på kvelden, skal og på jobb kl 7 dagen etter. Hvis svigers ikke vil hit så vurderer jeg å bytte til kveldsvakt, og heller feire med mannen 1 juledag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...