Gå til innhold

EU - Ja eller nei til norsk EU medlemskap (eller usikker)

Norsk medlemskap i EU  

1. 1. Norsk medlemskap i EU

• Nei til norsk medlemskap i EU
      24
    • Ja til norsk medlemskap i EU
      18

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du for eller imot norsk medlemskap i EU - eller er du usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik EU fungerer nå: nei.

Gjest Anonymous
Skrevet

hmm

alternativet for de som er usikre ble ikke med.

Da blir det enten ja eller nei

Skrevet

Nei og i tilegg ut av EØS. Jeg ønsker ikke at vår nasjon skal styres fra Frankrike of Tyskland. Deres våte drøm om et sterkt Europa som en motvekt mot Usa vil ikke fungere. Nå når de har tatt inn øst europeiske land gjør det at jeg står om mulig enda sterkere imot.

Gjest hansemann1973
Skrevet
Nei og i tilegg ut av EØS. Jeg ønsker ikke at vår nasjon skal styres fra Frankrike of Tyskland. Deres våte drøm om et sterkt Europa som en motvekt mot Usa vil ikke fungere. Nå når de har tatt inn øst europeiske land gjør det at jeg står om mulig enda sterkere imot.

du vil selvsagt heller at vi skal styres av USA og Israel

Skrevet

Hvordan Israel skal styre oss er et mysterium for meg ,men du kan kanskje lære meg om den internasjonale jødiske konspirasjon?

Skrevet
Hvordan Israel skal styre oss er et mysterium for meg ' date='men du kan kanskje lære meg om den internasjonale jødiske konspirasjon?[/quote']

kanskje mysteriumet ligger i at Israel har ganske stor påvirkningkraft overfor USA. Israel var vel en av hovedpådriverne for at USA skulle invadere Irak

Skrevet

Ja til EU! Vi må allerede nå følge opp retningslinjene deres, og mye av det som blir vedtatt i EU gjennom EØS avtalen, så da er det like greit at vi får stemmerett der avgjørelsene tas...!

Skrevet

kanskje mysteriumet ligger i at Israel har ganske stor påvirkningkraft overfor USA. Israel var vel en av hovedpådriverne for at USA skulle invadere Irak

Ja ikke sant. Slike teorier om jødenes makt har jeg lest andre steder. Juden zey kontrol zee Usa und Euråpa.

Piss

Skrevet

Neida. Norge skal leve i sitt lille hjørne av verden, og ikke bli en del av det stadig mer internasjonaliserte samfunnet. Vi trives for oss selv. Oljen gir oss nok penger til å overleve i en del år. Men hva skjer så?

Jeg er verken for eller mot EU, jeg vet egentlig for lite til å gjøre meg opp en mening om det. Men jeg er mot at vi skal isolere oss, og være en innbilt elite.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det som forundrer meg, er at visjoner rundt det framtidige Europa, er totalt fraværende hos nei-folket.

Ja-folket har tross alt noen visjoner som de vil strekke seg etter, ang Norges plass og rolle i Europa.

Steng grensene, mur oss inne, drit i det ansvaret vi tross alt har overfor våre nærmeste naboer, virker til å være gjennomgangsmelodien hos nei-folkene.

Skrevet
Ja til EU! Vi må allerede nå følge opp retningslinjene deres' date= og mye av det som blir vedtatt i EU gjennom EØS avtalen, så da er det like greit at vi får stemmerett der avgjørelsene tas...!

:enig_animasjon:

Også for å skape en større balanse i verden og en motvekt til verdens eneste supermakt. Nå tyder ting på at også Tyrkia kommer med i EU (med tiden) og med utvidelsene mot øst, mener jeg at Norge kun har et valg, nemlig et medlemskap i EU.

Piglet

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er for, mot og usikker. Rett og slett en vanskalig sak, når den om noen år kommer opp igjen.

Skrevet

For meg er det helt unaturlig å inngå et forpliktende samarbeid og handelssamkvem med slikt pakk som svensker, dansker og finner. Utlendinger (og Oslo-folk)er noe forbannet dritt.

Hvis ikke f eks Gran på Hadeland vil tjene noe på et EU-medlemskap, så bør vi stå utenfor, selv om de på Lunner kanskje tjener noe på det.

De tullingene som hevder at det liksom skal være så fint at Jernteppet mellom øst/vest er revet, og at østblokknasjonene nå forener seg med resten av Europa, prater bare tull. Akkurat like mye tull er det å hevde at det er bra for Norge at de store europeiske nasjonene, som tidligere har utkjempet flere kriger mot hverandre, nå har funnet ut at de vil ha et utstrakt samarbeid med hverandre. De driver jo å bryter ned gamle bastante grenser/sperrer mot hverandre.

Krig skaper jo aktivitet og arbeidsplasser!

Skrevet

Fullstendig imot norsk medlemsskap i EU. Så NEI. (så lenge det varer, før eller siden blir vi nok med samme hvor mye vi ikke vil det)

Skrevet
Fullstendig imot norsk medlemsskap i EU. Så NEI. (så lenge det varer' date=' før eller siden blir vi nok med samme hvor mye vi ikke vil det)[/quote']

Denne skjønte jeg ikke. Vi blir vel ikke medlemmer hvis vi får et nei-flertall...??? ...eller...??

Regner forøvrig med at du slutter deg til mine argumenter lenger opp her..?

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...