Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Holder på å sende inn en jobbsøknad med frist nå snart. Må legge ved vitnemål fra vgs og karakterutskrift fra høyere utdanning. Karakterutskriften har jeg fått en skikkelig kopi av, sendt fra lærestedet. Det originale vitnemålet fra vgs derimot får jeg ikke tak i ettersom jeg bor laangt unna foreledrene mine der vitnemålet forhåpentligvis ligger. Derfor har jeg gått på samordna opptak sine hjemmesider og funnet det elektroniske vitnemålet mitt. Det har jeg printscreena og fått i pdf format. Tror dere dette er krise? Rekker ikke å få de hjemme til å lete det opp, scanne det og sende det dessverre:(

Anonymous poster hash: ff249...658
Skrevet

Sjelden folk sender inn vitnemål fra vgs egentlig, så jeg tror det burde være helt greit. Men arbeidsgivere er svært forskjellige der - du kan eventuelt ringe dem og høre.

Skrevet

Hei. Holder på å sende inn en jobbsøknad med frist nå snart. Må legge ved vitnemål fra vgs og karakterutskrift fra høyere utdanning. Karakterutskriften har jeg fått en skikkelig kopi av, sendt fra lærestedet. Det originale vitnemålet fra vgs derimot får jeg ikke tak i ettersom jeg bor laangt unna foreledrene mine der vitnemålet forhåpentligvis ligger. Derfor har jeg gått på samordna opptak sine hjemmesider og funnet det elektroniske vitnemålet mitt. Det har jeg printscreena og fått i pdf format. Tror dere dette er krise? Rekker ikke å få de hjemme til å lete det opp, scanne det og sende det dessverre:(

Anonymous poster hash: ff249...658

Det er da ganske vanlig å sende søknad og diverse papirer på nett?? Både Mail og egne søknadssider. Ikke bekymre deg

Anonymous poster hash: e1f29...ebc

Skrevet

Tipper det går helt fint :)

Skrevet

Det går helt fint. Du kan eventuelt få foreldrene dine til å finne papiret hjemme og sende til deg slik at du kan ha det med på intervju.

Skrevet

Det går helt fint. Du kan eventuelt legge ved en kommentar på at om det ikke er tilstrekkelig kan du få det scannet inn og ettersendt. Jeg tviler uansett på at det er et problem. 

Anonymous poster hash: 5eee6...ec8
Skrevet

Er det vanlig at noen etterspør vitnemål fra videregående skole dersom man har høyere utdannelse? Jeg har ikke engang listet opp vgs i CVen min, men kanskje det er noe jeg burde gjøre?

Skrevet

Jeg har gjort det samme tidligere, PDF bør vel gå greit! Eventuelt kan du jo si at du kan ettersende rett kopi etter behov. Må innrømme at det høres rart ut å sende inn karakterutskrift fra videregående, med mindre arbeidsgiveren spesielt ber om det. Eller med mindre du er såpass ung at du kommer rett fra videregående uten noe særlig annen erfaring å vise til.

Uansett, lykke til med søknaden :)

Skrevet

Er det vanlig at noen etterspør vitnemål fra videregående skole dersom man har høyere utdannelse? Jeg har ikke engang listet opp vgs i CVen min, men kanskje det er noe jeg burde gjøre?

Jeg har inntrykk av at det ikke er vanlig å liste opp VGS i CV-en, med mindre du har lite annet å fylle den med. Selv har jeg et par studier på høyere utdanningsnivå bak meg, og nevner bare det.

Denne fyren, som er selvutnevnt "CV-nerd", sier det samme her: http://cvnerden.no/10-ting-du-kan-kutte-fra-cven/
Der finner du også en del andre CV-tips. Vet ikke om du kan ta alt han sier for god fisk, men akkurat det med VGS er jeg rimelig sikker på at han har rett i.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det ikke er vanlig å liste opp VGS i CV-en, med mindre du har lite annet å fylle den med. Selv har jeg et par studier på høyere utdanningsnivå bak meg, og nevner bare det.

Denne fyren, som er selvutnevnt "CV-nerd", sier det samme her: http://cvnerden.no/10-ting-du-kan-kutte-fra-cven/
Der finner du også en del andre CV-tips. Vet ikke om du kan ta alt han sier for god fisk, men akkurat det med VGS er jeg rimelig sikker på at han har rett i.

Det er et internship jeg søker på, der alle søkerne er studenter på 3/4 året. Det er nok grunnen til at det ble spesifikt bedt om vitnemål fra vgs (søknader uten dette blir ikke engang vurdert). Er det snakk om å søke på fulltidsjobb der det kreves master og whatnot så er nok ikke vgs like relevant. 

Har også listet vgs på cven min. Som student på tredjeåret har jeg ikke veldig mye å fylle den med. Forsvinner nok etter master:)

Anonymous poster hash: 955de...44d

Skrevet

Aha, ser den. Jeg har også søkt et internship (i USA), mener å huske at jeg måtte legge ved karakterutskrifter både fra VGS og høyere utdanning da. Tror jeg gjorde det som PDF, og det gikk fint.

Skrevet

Synes det gir et ganske "slapt" inntrykk å printscreene karakterene... Men for all del, gjør det, og håp på det beste! Så får du heller sørge for å ha en scannet utgave av vitnemålet liggende tilgjengelig til senere jobbsøking.

Anonymkode: 67ec7...570

Skrevet

Jeg legger inn vitnemål fra vgs. Men det jeg gikk på vgs er veldig relevant til det jeg studerte. Har jo lært masse på vgs som jeg har direkte nytte av i jobb. (Utenom sånn allmennkunnskap) 

kommer vel an på hva man har gått.

Anonymkode: 45afd...745

Skrevet

Jeg fører også opp vgs på CV'en, men jeg har en fagutdannelse fra videregående som er relevant for mastergraden min. Tenker man vurderer det selv, om vgs er noe poeng å ha med.

Til spørsmålet: legg ved den pdf-filen du har nå, og skriv en liten kommentar om at bekreftet rett kopi kan fremvises ved etterspørsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...