Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere i julegave til mennene i familien?

Synes det er like vanskelig hvert år!

Anonymous poster hash: d51f9...3b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen får klassisk barberingssett (kost, såpe, kniv, stativ) siden han ønsket seg barberingskost for en stund siden. Ellers har han sagt at han ønsker seg parfyme.

Pappa aner jeg ikke hva skal få. Kanskje en bok eller abonnement på et blad? (mannen syntes dog at det var kjedelig...)

Bror (og svigerinne) får nok ei flaske vin tenker jeg.

Svoger (og søster) får også ei flaske vin er planen. 

Anonymous poster hash: 33eae...d63
Skrevet

Er da ikke vanskelig bare spør hva de vil ha.

Anonymous poster hash: ae5be...b3e
Skrevet

Er da ikke vanskelig bare spør hva de vil ha.

Omg du er jo helt genial!!

Problem løst, moderator kan slette tråden nå.

:ironi:

• Liker 13
Skrevet

Mannen får klassisk barberingssett (kost, såpe, kniv, stativ) siden han ønsket seg barberingskost for en stund siden. Ellers har han sagt at han ønsker seg parfyme.

Pappa aner jeg ikke hva skal få. Kanskje en bok eller abonnement på et blad? (mannen syntes dog at det var kjedelig...)

Barberingssett var ikke dumt! :)

Hva slags blad tenker du å gi til faren din?

Mannen har mange ønsker, men felles for hvert jævla år er at han ønsker seg noe fordi han har dilla på det rett der og da, men etter jul er ikke pakken åpnet en gang.

Så jeg vil gi noe bra, som han har bruk for.

Skrevet

Omg du er jo helt genial!!

Problem løst, moderator kan slette tråden nå.

:ironi:

Sarkasme er ikke din sterkeste side ser jeg.

• Liker 1
Skrevet

Barberingssett var ikke dumt! :)

Hva slags blad tenker du å gi til faren din?

Mannen har mange ønsker, men felles for hvert jævla år er at han ønsker seg noe fordi han har dilla på det rett der og da, men etter jul er ikke pakken åpnet en gang.

Så jeg vil gi noe bra, som han har bruk for.

Kanskje noe ala aftenposten historie e.l. Får høre med mamma om hun har noen forslag kanskje.

Skrevet

Join the club :fnise: Men i år skal min far få noe så spennende som klær av meg, han har jo bare lørv igjen. Men han er også en lesehest og skal få en bok, det er det lenge siden jeg har gitt ham. Tidligere har han fått bokstøtter, abonnement på Villmarksliv, spekemat-kurv, maleri(jeg maler litt) siden han ikke har så mye på veggene, hjemmelaget barberkrem(google!), + kost, og etterbarberingsvann og et år en kurv med rart, assortert øl.

Min bror er enda verre. Men han har fått tøfler, ullsokker, varmeteppe(frossenpinn) snop, klær, sånn kopp-avtale greie så man får gratis kaffe i et år,

Min samboer skal få en strikket ullgenser av noe slag og gudene vite hva anna:P

Anonymous poster hash: 3b118...4f6
Skrevet

For noen kjedelige gaver. 

Anonymous poster hash: 10eac...b74

Skrevet

For noen kjedelige gaver. 

Anonymous poster hash: 10eac...b74

Har du noen bedre forslag?

Anonymous poster hash: 5431c...bfc

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver meg på noe hjemmelaaet i tillegg til butikkgave.

Ekkempelvis så laget jeg rakfisk en gang og gravlaks en annen gang.

Hjemmelaget prim, peppermyntdrops o.l...

Min far er veldig tydelig på at han kan kjøpe det han vil ha selv.....Nesten dårlig gjort. Jeg synes godt de kan late som de trenger noen greier.....!

Elllers synes jeg menn kan få kubbelys, kjøkkenutstyr, håndklær, sengetøy.... Avhengig av alder og behov selvfølgelig.

Skrevet

Jeg spleiser med min søster.

Min far får noen James bond-filmer, de med Sir Roger More da det er de han liker best :)

Mor sin samboer får felles gave med mor: syltede grønnsaker og frukt, vin, ost og ostefat, hjemmelaget knekkebrød og hjemmelaget sjokopålegg.

"stebror" får en vannkoker som man styrer med en app kjøpt på coolstuf.no (spleiser med mor og søster)

Typen og jeg har bestilt biletter til Nitro circus, så det bli julegave til oss begge. Men kommer til å kjøpe en sjokolade å pakke inn :) 

Anonymous poster hash: 67210...474

Gjest incognita
Skrevet

Jeg trodde tråden handlet om å snakke nedsettende til menn. Altså å "disse mennene". 

Når det er sagt er det min erfaring at voksne menn blir glad for alkohol (akevitt, vin, cognac ect), og at yngre menn blir glad for litteratur og fiffige dingser - gjerne kombinert med alkohol.

Skrevet (endret)

Har vært alt fra gavekort, vin, bøker, drinkeglass til diverse gadgets. Har pinnet som en gal på Pinterest idet siste for ideene begynner å bli litt gamle.:fnise:

edit; Flere mulige ting; verktøy, frliufts-og sportsutstyr, diverse elvarer(barbermaskin), barberting pluss annet for de med mye ansikthår, ullgensere/sokker/luer, hatter/sixpencer, etterbarberingvann/herrekosmetikk, slips(eller bedre en sløyfe), spill for de spillgale.

Endret av Cordelia
Skrevet

Til mannen strikker jeg ullsokker til hver jul og så prøver jeg å finne noe å kjøpe som han trenger og kan få litt glede av å holde på med i jula. tror det blir en frontrute i år, hvis jeg ikke finner noe litt mer spennende. Så følger spent med på forslagene her😊

Skrevet

Jeg er ferdig til mannen, ble ferdig j går heldigvis. Han trenger nytt utstyr til jakt, så da ble det ei ganske dyr jakke. Så kommer nok katta til å gi noe snop/øl/ etc. Hun er ganske gavmild av seg ;)

Broderen får "Baby - en bruksanvisning" av Joe Borgenicht, siden jeg skal bli tante! :hoppendeglad: og så tenkte jeg å legge ved ei flaske med noe godt. Han og min svigerinne får mest sannsynlig sengetøy.

Men pappa er like vanskelig hvert år. Ønsker seg aldri noe, trenger aldri noe, og det blir fort sokker og twist som nødløsning. Forslag? 

Anonymkode: ed02a...096

Gjest Gjest_Woodstock
Skrevet

- Bøker/praktbøker: Liker mannen øl, kan man sette sammen en "øl-pakke" med en bok om øl, ølpølser, nøtter og et par flasker øl. Liker han fotball, så gi en bok om historien til fotballlaget samt en fotballskjorte e.l... Her kan man jo variere ut i fra han liker.. Øl, whiskey, matlaging, vin, jakt, spill osv... 
- Barberutstyr eller gavekort hos en ordentlig barberer.
- Alkohol
- Litt finere deodoranter og dusjsåper 

Er jo litt vanskelig å komme med generelle ting da det avhenger helt av mannen og hans interesser og behov... Men noen tips er det nå i hvert fall :) 

Skrevet

Pappa og stefar får nok strikka sokker. Vet at stefaren min setter stor pris på det i alle fall

Til samboeren har jeg disse ideene hittil: sigarer (han røyker ikke), dagstursekk og ølglass. Gavekort hos barberer er lagt til lista etter tips herfra! 

Lillebroren min får tova votter. 

Skrevet

Mennene i familien vår får ofte tur/fritidsklær eller kosmetikk (ikke så jålete ting, men typisk deodoranter og sånt), noen ganger filmbokser fra en bestemt regissør eller en serie. Har også gitt konjakk, konjakkglass, hansker, kontorutstyr, bag, lommebok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...