Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som gir vin i julegave? Tenkte å gi dette til mange i år. Handle en del i Sverige. Flere som gjør det? :)

Anonymous poster hash: 58f1a...b07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøper vin/spesielle øl når jeg ikke kommer på noe annet å kjøpe. Veldig upersonlig gave, men helt greit synes jeg :)

Skrevet

kjøper vin/spesielle øl når jeg ikke kommer på noe annet å kjøpe. Veldig upersonlig gave, men helt greit synes jeg :)

Veldig upersonlig? :P Er det så mange personlige gaver ute å går da? Synes vin er fint jeg. Skulle ønske jeg fikk det i stedet for "ting"/"pynteting" fra venner. Ønsker meg vin i år!

Anonymous poster hash: 58f1a...b07

• Liker 2
Skrevet

Vin er super gave til vindrikkere, særlig om man vet litt om smaken til mottaker. Jeg vil gjerne ha vin i gave :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er supert å få vin i julegave! Generelt gaver som kan konsumeres er supre julegaver og jeg ser ikke på det som upersonlig. Har mer enn nok av lysestaker og annet dill som jeg har fått i tidligere julegaver... Vin, god sjokolade, krydder, gode olivenoljer er gaver jeg virkelig setter pris på. 

Skrevet

Vin, litt fine stearinlys og matsjende servietter ... fine gaver, syns jeg :)

Skrevet

Vi pleier å få vin til jul av onkler og tanter.... vi drikker ikke vin, så den ender opp i vasken etter å ha støvet et par år i hylla. Hadde vært supert hvis vi drakk vin! Noen tenker nok at alle like vin, så greit å sjekke først at det er en vindrikker man gir til.

Skrevet

Vin er en veldig god gave hvis mottakeren er glad i vin, og da bør den være god. 

Skrevet

Jeg pleier å få en flaske å to hver jul, og jeg drikker ikke alkohol... så jeg gir dem bort ved annen anledning eller tømmer dem ut etterhvert. 

Anonymous poster hash: 9910a...2c1
Skrevet

Jeg ga en stor pappeske med noen flasker vin, god sjokolade, litt pent stæsj til hjemmet osv. til faren min og samboeren til jul i fjor. Gjentar sannsynligvis suksessen i år! De syntes vinen var helt topp, men så hadde jeg plukket ut viner som er bra til den typen mat (vilt) de spiser også da.  

Gjest Overrasket
Skrevet

Fin vin er en flott gave til alle som liker vin. Billig vin er en litt kjiip gave, men man lager jo alltids en saus i ny og ne ... 

Ingen dum idé å handle i Sverige, men det lønner seg å gjøre litt forarbeid mtp. hva som faktisk er billigere der og ikke. Det varierer mye fra flaske til flaske. Noen ting kan man like gjerne handle på polet, andre ting sparer man fort 50-60 kroner på.

Som gave ville nok jeg personlig gitt bort noe fra en prisklasse som mottakeren ikke selv handler fra jevnlig. Jeg har faktisk fått et gavekort på polet selv for noen hundrelapper, og kommer til å bruke hele gavekortet på én flaske jeg nesten aldri kjøper.  :vin:

Skrevet

Jeg er ikke glad i å få vin i gave, rett og slett fordi vi drikker forsvinnende lite alkohol her i hus. Men jeg hadde blitt veldig glad for f.eks gode kaffebønner, krydder eller olivenolje. Forbruksvarer er bra :jepp:

Skrevet

Jeg gir ofte vin i julegave. Ønsker meg det også

Skrevet

Finere forbruksvarer er supert! Bare pass på at mottakeren faktisk forbruker det. Ikke kjøp dyr olivenolje til en som knapt vet hvor kjøkkenet er, og ikke kjøp vin til en som bare drikker øl, eller er avholds.

Sørg for at det passer mottakerne og ikke bare Gjør det enkelt for deg!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...