AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg liker å trene, men helst utendørs. Jeg går mye turer i fjellet og lignende. Jeg har ikke brukt å trene noe særlig om vinteren før, jeg har bare ventet til våren har kommet og turveiene er bare igjen. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til de manglende treningsmulighetene som kommer i vinter. Jeg er ikke noe glad i treningssenter, å bare sykle rundt på en spinningssykkel på måfå føles så feil for meg. Er derfor litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det til vinteren. Jeg liker å gå på ski, men det er jo begrenset hvor ofte det er skiføre. Hvordan trener du om vinteren, bortsett fra treningssenter? Finnes det for eksempel noen morsomme treningsformer jeg kan gjøre hjemme? Jeg liker å få opp pulsen litt, kjenne at jeg bruker kroppen. Anonymous poster hash: b03a3...18c
Tøytigern Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Jeg liker å trene, men helst utendørs. Jeg går mye turer i fjellet og lignende. Jeg har ikke brukt å trene noe særlig om vinteren før, jeg har bare ventet til våren har kommet og turveiene er bare igjen. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til de manglende treningsmulighetene som kommer i vinter. Jeg er ikke noe glad i treningssenter, å bare sykle rundt på en spinningssykkel på måfå føles så feil for meg. Er derfor litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det til vinteren. Jeg liker å gå på ski, men det er jo begrenset hvor ofte det er skiføre. Hvordan trener du om vinteren, bortsett fra treningssenter? Finnes det for eksempel noen morsomme treningsformer jeg kan gjøre hjemme? Jeg liker å få opp pulsen litt, kjenne at jeg bruker kroppen. Anonymous poster hash: b03a3...18c Løping og hopping i trapper. Hoppetau. Push ups, sit ups, utfall,... If you can name it, you can do it. Har du en sykkel til å trene på, så gjør det for all del. Ta tiden og se hvor langt du kommer og lag deg en "løype." Bruk en pulsklokke og konkurrer mot deg selv. Intervallsykle. Sykle, hopp tau, ta push ups, ta sit ups, gjør utfall, løft håndvekter og gå opp på sykkelen din, igjen. Gjenta og gjenta. Tren deg svett. Lykke til Jo, også svømming i basseng. Det glemte jeg å nevne. Svømming er supert på vinteren og man kan ta badstu... Kan du det ikke, så meld deg på kurs. (Jeg lærte det og det er en kul kondisjonstrening.) Endret 27. oktober 2015 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Løping og hopping i trapper. Hoppetau. Push ups, sit ups, utfall,... If you can name it, you can do it. Har du en sykkel til å trene på, så gjør det for all del. Ta tiden og se hvor langt du kommer og lag deg en "løype." Bruk en pulsklokke og konkurrer mot deg selv. Intervallsykle. Sykle, hopp tau, ta push ups, ta sit ups, gjør utfall, løft håndvekter og gå opp på sykkelen din, igjen. Gjenta og gjenta. Tren deg svett. Lykek til Som jeg skrev er ikke spinning min greie, og å sykle utendørs i vinterhalvåret er et heller håpløst prosjekt. Løping inne er også litt vanskelig. Men takk for tips om styrketrening, selv om det var mer kondisjonstrening jeg var på jakt etter Anonymous poster hash: b03a3...18c
Tøytigern Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Som jeg skrev er ikke spinning min greie, og å sykle utendørs i vinterhalvåret er et heller håpløst prosjekt. Løping inne er også litt vanskelig. Men takk for tips om styrketrening, selv om det var mer kondisjonstrening jeg var på jakt etter Anonymous poster hash: b03a3...18c Kanskje svømmingen er noe for deg? Dessuten må du ikke kimse av hoppetau-hopping. Det er trening så det holder. Endret 27. oktober 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Min kjære her påpeker skigåing og den kjekke treningen hun bedriver som kalles yoga. Hun liker også å ta på piggsko og refleksvest og gå kjapt på tur rundt i nabolaget med staver spesielt tiltekt formålet. Det kalles "stavgang" og bruker en teknikk som gjør at man blir varm i alle de store muskelgruppene, inklusive overkroppen, og er fint på vinteren. (Dog ikke på blankis.) I tillegg kjøpte hun en trim-dvd i fjor, som har medført at hun rett som det er driver med Zumba i stua. (Husk å flytte unna ting.) Ha vannflaske klar. Inviter noen venner. Når dere er blitt flink, så kan dere dra til et treningssenter og bli med på noen timer. Hun er en sportslig person og har også skaffet noen treningsstrikker, som hun bruker til armene. Hun står på dem og strekker i dem, til musikk. Det følger med noe instruksjoner. Hun har to venner og de drikker en umasse te og okkuperer stua i forbindelse med denne Zumbaen og trimstrikkene sine.
Charmander Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Jeg er mann og går på yoga i tillegg til styrketrening. Jeg føler det er en veldig bra kombinasjon, men nå er jeg ikke og tenker jeg aldri å være en kardio-kanin så treningssenter passer meg mye bedre. Mange tror Yoga bare er tøying, men det er så mye mer, og det er god trening. Jeg blir helt våt etter en god time med det. Hoppetau: Koordinasjon, cardio. En god grunn til at idrettsutøvere som boksere bruker dette hyppig. Det er veldig god trening. Endret 27. oktober 2015 av Charmander
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg løper ute hele året, jeg. Er det snø og is bruker jeg brodder. Det er også mulig å kjøpe piggsko, eller få en sportsbutikk til å skyte pigger inn i et par gamle joggesko du har. Ellers trener jeg kampsport, det er jo inne. Anonymous poster hash: 157a1...685
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå