Gå til innhold

sykemeldt I oppsigelsestiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben min og er samtidig sykemeldt. Jeg har en måned oppsigelse og har vert sykemeldt I hele perioden. Er sykemeldt pga angst og depresjon, oppsigelsen min er ferdig 1 november, og jeg er fremdeles sykemeldt etter oppsigelsen. Spørsmålet mitt er, hva skjer videre når jeg ikke har en jobb og gå til og fortsatt er sykemeldt? Har jeg fortsatt krav på sykepenger fra nav inntil jeg blir frisk og kan søke ny jobb? Stopper alt av penger opp?

Anonymous poster hash: 6043d...2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sierdu opp jobben når du er sykemeldt??

Anonymous poster hash: d7d3f...346

• Liker 1
Skrevet

Sjefen behandlet meg som dritt, mildt sagt, jeg har jobbet mye 10-12 timer I hele sommer, uten tilgang på pause. Sjefen skrøt av meg og satte utrolig pris på innsatsen min, har hellet ikke tatt ut ferie I år. Jeg var uheldig og forsov meg 2 ganger på en uke, var utslitt og utbrent og var uheldig som forsov meg, jeg beklaget meg veldig, men et par dager etterpå sendte sjefen min meg en mail om at han ba meg møte på drøftelsesmøte om oppsigelse pga av forsovningen min, har kun hendt to ganger på snart 5 år. Dette gjorde at jeg følte meg utnyttet og rett og slett pisset på, først skryt, så varsel om oppsigelse? Jeg fant ut at jeg ville gå der I fra med verdigheten I behold og sa opp selv og gikk rett og sykemeldte meg, vill ikke kjempe og forsvare meg om og beholde en jobb jeg ikke blir verdsatt, når sjefen var totalt avhengig av meg når ingen andre kunne jobbe. Dette er bare noe av alt det sjefen min har utsatt meg for. Skal nevnes at vi har mange andre ansatte som forsover seg I hytt og pine, men de slipper unna.. Så alt dette tyder jo bare på at sjefen verdsatte meg kun når ingen andre gadd jobbe, og at han har noe mot meg personlig. Har slitt mye med angst og alt har blitt mye verre etter alt styret på jobb..

Anonymous poster hash: 6043d...2ed

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Det skjer ingen verdens ting, med unntak fra at hvis du får penger fra jobben så tar nå NAV over 100 %

Skrevet

Dette var et dumt valg av deg TS. Det er aldri smart å si opp jobben når man er sykemeldt. Du kan miste en god del penger

Ta det videre med Nav

Skrevet

Dumt gjort. Sier du opp selv mister du mye penger. Uansett hadde arbeidsgiver ugyldig oppsigelsesgrunn...

Anonymous poster hash: a6dce...373
Gjest Blondie65
Skrevet

Kontakt NAV, de overta sykepengeansvaret.

Jeg blir oppriktig lei meg for at du er blitt presset til å si deg opp, og at du gjorde det uten å kjempe. Da er det 1-0 til en arbeidsgiver som behandler sine ansatte svært dårlig. Ingen skal behøve å bli truet med oppsigelse begrunnet med to forsovelser. Man kan drøfte advarsel eller tiltak for å bedre situasjonen, men første gangs tilfeller av forsovelse er ikke grunnlag for saklig oppsigelse.

Jeg anbefaler deg å organisere deg når du kommer i jobb igjen og ta de kursene fagforeningen tilbyr slik at du vet mer om dine rettigheter, slik at du slipper å bli utnyttet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...