Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lik hud som deg ut i fra det du beskriver. Jeg renser hver morgen med Garnier anti black head/pore wash , og på kvelden med samme, hvis jeg har hatt på meg sminke. Så skrubber jeg huden hver søndag.
Brukte dermalogica før men aldri hatt så fin hud som med garnier, og det er mye billigere også.
Men det viktigste jeg har lært meg er å alltid ha fuktighets krem, selv når jeg føler at huden er fet og har mye sorte/hvite porer så er det viktig å tilføre fuktighet i det minste hver morgen men også etter dusjing, og helst på natta også.

Anonymkode: 5fa97...eff

Jeg er enig i at det dyreste ikke alltid er det beste. Supert at det fungerer for deg, men jeg er skeptisk til parfymen i Garnier så holder meg nok til Dermalogica. :-)

Jeg er veldig redd for å skrubbe. Var som sagt til hudpleier og spurte om jeg hadde ødelagt huden pga den er så sensitiv og at jeg skrubbet den hardt med en VELDIG varm vaskeklut hver dag en periode. Men i følge henne bygger huden seg opp så det var den ikke. Men jeg tørs ikke å skrubbe likevel.

Anonymkode: 974b9...5bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg å rense huden morgen og kveld.

Mange renser bare huden om kvelden, for å fjerne eventuell sminke og diverse.

Men om morgenen trenger du å rense for å fjerne olje osv som også utvikles over natten.

Du behøver ikke bruke en sterk rens, bruk en mild god rens.

Hvis du syns det blir for heftig med rens morgen og kveld, så kan ett micellar rensevann

være noe som er aktuelt for deg om morgenen. Selv bruker jeg alltid rensevann om morgenen,

og varierer mellom rensebalm eller skumrens om kvelden, alt etter hvordan huden min er.

Anonymkode: cbbb0...e8f

Rensevann kunne vært noe ja. Om morgenen "renser" jeg enten med vann, eller stryker lett over med toneren min. 
Om kvelden bruker jeg en kremrens fra la roche posay, men ønsker å bytte til noe som ikke er så "fett". Har hørt at en hud som min trenger milde, men fettfrie produkter. Har dermalogica skumrens (husker ikke navnet) i reisestørrelse og active moist som fuktighetskrem. Den er supergod. Er og veldig glad i clear matten. Veldig lett og med solfaktor noe som er fint si jeg skal på en skitur med sol og når det blir vår og sola titter mye fram. 

Skrevet

Jeg er enig i at det dyreste ikke alltid er det beste. Supert at det fungerer for deg, men jeg er skeptisk til parfymen i Garnier så holder meg nok til Dermalogica. :-)
Jeg er veldig redd for å skrubbe. Var som sagt til hudpleier og spurte om jeg hadde ødelagt huden pga den er så sensitiv og at jeg skrubbet den hardt med en VELDIG varm vaskeklut hver dag en periode. Men i følge henne bygger huden seg opp så det var den ikke. Men jeg tørs ikke å skrubbe likevel.

Tror ikke det er parfyme i den, men zink og noe sånt ihvertfall. Skrubben blander jeg med vann sånn at den ikke blir så grov og brutal på huden. Har veldig sensitiv hud, og tar bare litt i hendene og gnir forsiktig inn med fingrene i 20-40 sekunder og skyller :)Også må man ikke skrubbe med hard kraft, men bare føre hendene lett over ansiktet !

Anonymkode: 5fa97...eff

Skrevet

Det er mulig det ikke hadde vært så dumt å peele huden en gang i uken. Er bare så redd for å gjøre den mer sensitiv og at den seboreiske eksemen med rødheten blir verre.

Skrevet

Jeg renser huden min morgen og kveld. Er helt avhengi av det for å ha en fin hud, hvis jeg hopper over noen dager, så syns jeg huden min blir grovere og styggere med en gang. Jeg har vært på evig jakt etter en god ansiktsrens. Jeg syns den fra Dermalogica er bra, men dyr, så nå bruker jeg ansiktsrens fra Marina Miracle. Den er ikke så dyr og den fjerner makeupen lett som en plett.

Skrevet

Har renset huden to kvelder på rad og synes den ser jevnere ut. Og jeg som har blitt så opptatt av at det enkleste er det beste. 
Har hatt den holdningen i noen år nå at huden klarer seg fint og at det som evt skal komme ut av porene kommer ut, uten rens. Men kanskje jeg kunne ha renset annenhver kveld istedet? Eller er det for lite?

Skrevet

jeg renser med vann om morningen, og med skum-rens om kvelden. 

Anonymkode: f6b58...950

Skrevet

Jeg renser med vann, deretter bruker toner om morgenen. På kvelden gjør jeg det samme + skumrens. Slet mye med "ujevn" hud, en del kviser, og urenheter før. Pleide bare fjerne sminken, deretter rense med vann før. Har prøvd relativt mange produkter da, men ettersom jeg har litt sensetiv hud fant jeg ut at det enkle var best for min hud. Peeling og lignende gjør ingenting for meg:)

Skrevet

Men om morgenen trenger du å rense for å fjerne olje osv som også utvikles over natten.

Store deler av året er jeg enig, men når man skal ut i mange kuldegrader mener jeg det er bedre for huden å være oljete enn å være fuktig. Fuktig hud og 20 minus er en dårlig kombinasjon.

Skrevet

Jeg renser med vann, deretter bruker toner om morgenen. På kvelden gjør jeg det samme + skumrens. Slet mye med "ujevn" hud, en del kviser, og urenheter før. Pleide bare fjerne sminken, deretter rense med vann før. Har prøvd relativt mange produkter da, men ettersom jeg har litt sensetiv hud fant jeg ut at det enkle var best for min hud. Peeling og lignende gjør ingenting for meg:)

Ts, her. Jeg og føler akkurat det samme. Nå tørs jeg ikke peele annet enn hos hudpleier en gang i året. :-)
Som sagt, jeg har vært veldig redd for å ha ødelagt huden min pga jeg brukte en varm, grov klut når jeg var tenåring for å få vekk flasset som jeg da ikke visste kom pga seboreisk eksem. Ble veldig lettet da hudpleieren sa at hud ikke kan bli ødelagt da den hele tiden bygger seg opp igjen. Men uansett, så føler jeg ikke behovet er der så å få peeling og få massert huden hos hudpleier med deilige renser og kremer synes jeg er mer luksus. 
Jeg og renser med vann om morgenen, eller bare stryker over med en toner. Selv om toner ikke er en rens så renser det overflatisk og jeg føler meg kvikkere. Tar på kun krem om morgenen og da clear matte spf 15 hvis det er sol ute og jeg skal gå på langtur, eller det er vår/sommer. Om tykkeste vinteren blir det ikke til at jeg gjør noe om morgenen. 

Store deler av året er jeg enig, men når man skal ut i mange kuldegrader mener jeg det er bedre for huden å være oljete enn å være fuktig. Fuktig hud og 20 minus er en dårlig kombinasjon.

Veldig enig med deg!

Skrevet

Har begynt å rense huden annenhver kveld nå og ser jo at sorte prikkene har blitt bedre. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...