Gå til innhold

Rense huden hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var tilhenger av dette i mange år, men har blitt mer og mer klar over at less is more er det beste for huden min, men sliter med litt store porer/grov hud, noe rødhet, og sorte prikker så tror huden har godt av at jeg steller litt pent med den. 
Bruker dermalogica produkter og er i grunnen svært fornøyd, men er egentlig usikker på hvor ofte jeg bør rense huden, og med hva? Gelerens? Skumrens? Bruker stort sett kremrens, men har begynt å tenke om dette kanskje ikke er det beste for kombinert til fet hud? Er ikke så lett da huden min er nokså sensitiv samtidig som den er litt grov/fet. Er og opptatt av at hudbarrieren skal være der og beskytte så synes å rense på kvelden holder. Hvor ofte renser dere?

Anonymous poster hash: 1cac3...9d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg renser med gel-rens hver kveld. Bruker en med lav pH-verdi som ikke er for sterk for huden min. Jeg har normalhud som tåler det meste, men kjenner (og ser) at det er mye bedre for huden min enn da jeg brukte skumrens (med høy pH) tidligere. Innisfree Jeju Bija Anti-Trouble Cleansing Gel bruker jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser med gelerens fra cosmica hver kveld. Om morgenen bare vasker jeg ansiktet med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelerens høres kanskje bedre ut for min hud i og med at jeg har en del sorte prikker og grov hud. 
Er jo mye pga seboreisk eksem som gjør at jeg konstant flasser samtidig som jeg ser det er fetere hud under. 

Veldig fornøyd med dermalogica. Men tror jeg skal bytte til gelerens, dog ikke skumrens. Den blir for uttørrende nå om vinteren og evt toner. Vet ikke helt om multiactive toner er det riktige da den er såpass sensitiv. Selv om jeg ikke har hatt noen reaksjoner på denne toneren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med fet hud siden jeg var ung og begynte på et hudpleiesett for en del år tilbake som "reddet" min hud. Kan ikke slutte å skrøyte av denne serien. 
Å får mye for pengene!!

Det heter Sonya Skincare Collection
Inneholder dyprens som du tar 1-2 ganger i uka. 

http://sj.foreverliving.no/shop/category/christmas/product/sonya_skin_care_collection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelerens høres kanskje bedre ut for min hud i og med at jeg har en del sorte prikker og grov hud.

Er jo mye pga seboreisk eksem som gjør at jeg konstant flasser samtidig som jeg ser det er fetere hud under.

Veldig fornøyd med dermalogica. Men tror jeg skal bytte til gelerens, dog ikke skumrens. Den blir for uttørrende nå om vinteren og evt toner. Vet ikke helt om multiactive toner er det riktige da den er såpass sensitiv. Selv om jeg ikke har hatt noen reaksjoner på denne toneren.

Rense morgen og kveld er anbefalt. Du bør bruke Dermalogica PreCleanse om kvelden før din vanlige rens, og kun vanlig rens på morgenen. Dermalogica Special Cleansing Gel er bra til din hud (faktisk til så å si alle hudtyper og hudtilstander).

Anonymous poster hash: 2ddb4...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den inneholder jo SLS, eller det såpestoffet alle sier fjerner den naturlige barrieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann! Eneste som gjelder her i huset. Har glatt, ren hud uten problemer.

Drikker også rikelig med vann i løpet av dagen

Anonymous poster hash: 95cf6...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den inneholder jo SLS, eller det såpestoffet alle sier fjerner den naturlige barrieren?

Den inneholder ikke SLS, men SLES. Stoffet er overflateaktivt og nødvendig for renseeffekten, men ødelegger ikke hudbarrieren.

Anonymous poster hash: f36b6...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev siste innlegg er forøvrig den samme som rådet deg til rens morgen og kveld med Dermalogica. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig har en annen AB-kode? :vetikke:

Kan det ha noe å gjøre med den nylige oppgraderingen hos KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. :-) 

Til deg som kun renser med vann. Da er du heldig! Min hudpleie rutine har vært ikke eksisterende i mange år der jeg kun vasket med vann. Men synes verken porer eller sorte prikker ble bedre. Eneste jeg merka er at kviser var ikke eksisterende. :-) Enig i at less is more, men tror jeg skal begynne med å rense huden hver kveld. Drikker mye vann. Er veldig glad i kaffe, men merker at hvis den er for varm så begynner jeg lett å klø i huden. Tror huden min er nokså sensitiv pga seboreisk eksem. 
Da jeg var tenåring peelet jeg masse. Faktisk en periode hver dag med en veldig varm vaskeklut for å få vekk flassinga. 
Overstimulerte huden til de grader. Så har vært litt redd i voksen alder for at jeg har "ødelagt" barrieren noe den ikke var i følge en hudpleier jeg var til. :-) Huden bygger visst seg opp igjen veldig raskt. 

Anonymous poster hash: 974b9...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inneholder ikke SLS, men SLES. Stoffet er overflateaktivt og nødvendig for renseeffekten, men ødelegger ikke hudbarrieren.

Men nå har jeg sjekket ingredienslisten og det står sodium laureth sulfate så jeg vil jo tro dette er SLS? Vet ikke hva forkortelsen er for SLES.

Anonymkode: 974b9...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser huden morgen to ganger om dagen med en gelrens fra EmerginC og tilfører huden min mye fuktighet. Det er det som fungerer best for huden min. Jeg kan ikke vaske ansiktet mitt med bare vann, da gror huden min igjen av talg og fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renser både morgen og kveld på sommerhalvåret, men nå som det er kaldere i været lar jeg være å rense på morgenen. Når det blir skikkelig kald (januar og februar) kommer jeg ikke til å bruke fuktighetskrem på morgenen heller, men smøre meg når jeg kommer på jobb. Fuktig hud + kulde er ikke en god kombinasjon.

Anonymkode: be595...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renser både morgen og kveld på sommerhalvåret, men nå som det er kaldere i været lar jeg være å rense på morgenen. Når det blir skikkelig kald (januar og februar) kommer jeg ikke til å bruke fuktighetskrem på morgenen heller, men smøre meg når jeg kommer på jobb. Fuktig hud + kulde er ikke en god kombinasjon.

Anonymkode: be595...f86

Enig! Er hva jeg og tenker. 

Men nå har jeg sjekket ingredienslisten og det står sodium laureth sulfate så jeg vil jo tro dette er SLS? Vet ikke hva forkortelsen er for SLES.

Noen som vet det? Jeg vl gjerne bruke den rensen, selv om ultracalming cleanser virker veldig deilig. 
Er så forvirret for huden min flasser og er sensitiv, samtidig har jeg masse sorte prikker og litt store porer så tror den skumrensen kunne vært god. Hvertfall av og til. Men er skeptisk hvis den inneholder SLS og ikke SLES.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sodium laureth sulfate = SLES

Sodium lauryl sulfate = SLS

:)

Anonymkode: f36b6...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renser morgen og kveld. I løpet av dagen produserer huden mye olje, i tillegg til forurensning og andre ting fester seg til huden. Ville ikke droppet rens verken på morgenen eller kvelden. Bare husk å bruke toner og tilføre huden fuktighet etterpå, så gjør det ikke noe om du føler rensen stripper huden din for naturlig olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle! :-)
Jeg har litt couperose, og seboreisk eksem noe som gjør at jeg føler huden min er vanskelig å gjøre fornøyd. 
Men bruker en oljefri fuktighetskrem, active moist, og toner, samt kremrens. Men skal bytte over til skumrensen. Håper det blir bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale deg å rense huden morgen og kveld.

Mange renser bare huden om kvelden, for å fjerne eventuell sminke og diverse.

Men om morgenen trenger du å rense for å fjerne olje osv som også utvikles over natten.

Du behøver ikke bruke en sterk rens, bruk en mild god rens.

Hvis du syns det blir for heftig med rens morgen og kveld, så kan ett micellar rensevann

være noe som er aktuelt for deg om morgenen. Selv bruker jeg alltid rensevann om morgenen,

og varierer mellom rensebalm eller skumrens om kvelden, alt etter hvordan huden min er.

Anonymkode: cbbb0...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lik hud som deg ut i fra det du beskriver. Jeg renser hver morgen med Garnier anti black head/pore wash , og på kvelden med samme, hvis jeg har hatt på meg sminke. Så skrubber jeg huden hver søndag.
Brukte dermalogica før men aldri hatt så fin hud som med garnier, og det er mye billigere også.
Men det viktigste jeg har lært meg er å alltid ha fuktighets krem, selv når jeg føler at huden er fet og har mye sorte/hvite porer så er det viktig å tilføre fuktighet i det minste hver morgen men også etter dusjing, og helst på natta også.

Anonymkode: 5fa97...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...