Gå til innhold

Hvorfor har de fleste ufrivillige barnløse dyr ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette diskuterer vi nå. Kan det være at de vil fylle det tomrommet?

Isåfall så føler jeg meg slem 😢 Jeg har vært uvitende og erta svigerinna mi litt på tull

Anonymous poster hash: ccbad...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er slemt. Dyr er noen de kan gi kjærlighet og omsorg til.

Anonymous poster hash: 02a76...dbd
  • Liker 1
Skrevet

Ja det er slemt. Dyr er noen de kan gi kjærlighet og omsorg til.

Anonymous poster hash: 02a76...dbd

Sa jo det,men takk for at du påpeker fakta 😛

Skrevet

Hmm, vi har prøvd å bli gravid i ett år nå. Tenker å kjøpe en kattunge i desember. Hadde egentlig ingen baktanker rundt det. Nå begynte jeg å lure hva Freud hadde sagt.

• Liker 2
Skrevet

Har hatt masse dyr og aldri ønsket barn. Tror ikke det er noen sammenheng.
De fleste personer liker dyr, og når man ikke har barn så har man såklart mere tid og overskudd til å ta seg av et dyr, enn om man hadde hatt masse unger.

Anonymous poster hash: 75d0b...e98
  • Liker 3
Skrevet

Har hatt masse dyr og aldri ønsket barn. Tror ikke det er noen sammenheng.De fleste personer liker dyr, og når man ikke har barn så har man såklart mere tid og overskudd til å ta seg av et dyr, enn om man hadde hatt masse unger. Anonymous poster hash: 75d0b...e98

Men her er det snakk om ufrivillige barnløse..blir noe annet enn frivillige barnløs som du er.

Anonymous poster hash: 570ad...856

• Liker 1
Skrevet

Jeg har katt, men ikke bare fordi jeg ikke kan få barn. Ville nok hatt den katten hvis jeg fikk barn også. Så jeg fikk ikke den fordi den skal fylle et tomrom. Et dyremenneske er jeg uansett.

Katten bidrar nok til å gjøre livet mindre tomt. Det er noen som venter og trenger meg hjemme (bortsett fra mannen). Alltid koselig å komme hjem og bli møtt av en glad pus <3

Så ja, det absolutt kan hjelpe på tomrommet.

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte hund fordi vi var ufrivillig barnløse, eller, vi skulle ha hund uansett på et eller annet tidspunkt så da var det en god trøst i alle skuffelsene

• Liker 1
Skrevet

Takker for svar på dette. Jeg blir jo nysgjerrig om det har sammenheng

Skrevet

Altså. Vi fikk hund før vi ble gravide, og da visste vi jo ikke at vi kunne bli det. Og hadde vi vært ufrivillig barnløse hadde vi fortsatt hatt hunden☺

Skrevet

Jeg vil tro det absolutt har en sammenheng. Det er klart at mange vil jo ha dyr uansett, og mange ufrivillig barnløse vil ikke ha dyr. Allikevel så må det jo være godt å ha noen å gi omsorg til om det ikke blir et barn. Jeg ser bare på meg selv som allitd har vært avhengig av å ha dyr rundt, har mistet det "behovet" etter jeg fikk barn. 

Skrevet

Jeg fikk hundene før jeg visste at det kommer til å bli vanskelig for oss å bli gravide, men de er en utrolig trøst for meg. Når de ligger inntil meg og ser meg inn i øynene så tenker jeg at de er det eneste jeg noen gang trenger. Og det hjelper meg enormt. 

Anonymous poster hash: 762fb...9aa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...