Gå til innhold

Vi snakkes plutselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes med uttrykket «vi snakkes plutselig»

Selv oppfatter jeg dette som et lite konkret utsagn. Høres ut som at man snakkes om man tilfeldigvis støter på hverandre igjen?

Anonymous poster hash: 93dba...6a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk akkurat samme mld... skjønner ikke. Men han tar alltid intativet, men noen ganger leker han hard2get ved å si "snakkes plutselig"

Anonymous poster hash: db01e...bda
Skrevet

Det er bare morsomt ment. Humoristisk

Anonymous poster hash: c33d4...feb
  • Liker 4
Skrevet

Det er bare morsomt ment. Humoristisk

Skulle heller ønske at han hadde spurt meg om vi kan treffes igjen. Sukk...

Skrevet

Det er det samme som å hadet, eller snakkes senere. Ikke gjør deg vondt med å analysere dette nå. Han er nok interessert.

Skrevet

Det er det samme som å hadet, eller snakkes senere. Ikke gjør deg vondt med å analysere dette nå. Han er nok interessert.

Ok. Takk

Skrevet

Jeg tar meg lite nær av tilfeldige ord og formuleringer, men akuratt "snakkes plutselig" ser jeg på som negativt, med mindre det er en jeg har kjent i mange år og vet at jeg snakkes med uansett.
Jeg ser på "snakkes plutselig" som en ganske avvisning om det er noen jeg ikke kjenner så godt, en blanding av "snakkes aldri" og "jaja vi er jo i samme krets så kan ikke være totalt avvisende og ignorerende heller".

Det er såpass diffust at "plutselig" er mere tilfeldig, at "om vi ses om tre uker så ses vi om tre uker og om vi ikke ses før om 7 mnd så er det da vi snakkes for jeg er ikke interessert i å avtale noe med deg uansett. "

Anonymous poster hash: da2de...a98
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har oppfattet at "snakkes plutselig" er mer en regional greie, tror det brukes mer på østlandet. Uansett har jeg aldri tolket det osm noe annet "en vi snakkes". Ikke analyser det 

• Liker 3
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Den ene gangen jeg brukte dette uttrykket, var det til en jeg var helt håpløst forelsket i. Det jeg mente med det var noe slik som "det blir litt voldsomt å avtale å treffes, men jeg håper jammen vi kommer til å støte på hverandre igjen snart". ;)

Generelt sett vil jeg tippe at det i 9 av 10 tilfeller mest sannsynlig ikke er noe annet enn en litt "artig" måte å si "vi sees" på.

Skrevet

Den ene gangen jeg brukte dette uttrykket, var det til en jeg var helt håpløst forelsket i. Det jeg mente med det var noe slik som "det blir litt voldsomt å avtale å treffes, men jeg håper jammen vi kommer til å støte på hverandre igjen snart". ;)

Generelt sett vil jeg tippe at det i 9 av 10 tilfeller mest sannsynlig ikke er noe annet enn en litt "artig" måte å si "vi sees" på.

Selv så oppfatter jeg det som veldig lite konkret og litt manglende interesse for å avtale å møtes igjen.

Men overasskende nok tolker flertallet dette som ikke noe negativt.

TS

• Liker 1
Skrevet

Selv så oppfatter jeg det som veldig lite konkret og litt manglende interesse for å avtale å møtes igjen.

Men overasskende nok tolker flertallet dette som ikke noe negativt.

TS

Ikke for å være negativ, men jeg datet en fyr som brukte et lignende uttrykk - "vi høres".. Jeg var der at jeg tenkte det var naturlig å avtale neste møte, han var der at han syntes det var naturlig å slenge ut et "vi høres"..  :vetikke:  Hva i all verden skulle det bety liksom? Og jeg hadde rett i min usikkerhet, jeg hørte aldri fra han igjen. 

Anonymous poster hash: 4a1e5...56d

Skrevet

Jeg tror dette er en referanse til en (vandrehistorie om en) innvandrerbutikk der det stod et skilt på døren med "er ute - kommer plutselig tilbake."

Betydningen, slik uttrykket brukes i dag, er sannsynligvis "vi snakkes snart."

Anonymous poster hash: 09031...2c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror dette er en referanse til en (vandrehistorie om en) innvandrerbutikk der det stod et skilt på døren med "er ute - kommer plutselig tilbake."

Betydningen, slik uttrykket brukes i dag, er sannsynligvis "vi snakkes snart."

Anonymous poster hash: 09031...2c0

Haha  :fnise: Den var faktisk litt morsom, selv om det ikke var ment sånn. 

Anonymous poster hash: 4a1e5...56d

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...