AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Del Skrevet 26. oktober 2015 Da er det min tur, oppkjøring! Herre jesus, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Fått en haste-kjøretime to dager før. Da skal jeg og kjørelæreren øver på rygging og parkering. Herregud jeg trenger dine beste råd og tips!! Jeg skal kjøpe inn frokost (spiser aldri frokost). Men jeg skal spise en god frokost, legg meg tidlig og våkne opp i god tid. Vikeplikt, det er viktig tror jeg. Skal lese over vikeplikt reglene, selv om at det sitter støpt føler jeg. Også litt skilt, for å være sikker. Fartsgrenser, der sliter jeg litt. Er det 30, 40 eller 50? Er det humper i vegen så er det ikke 50 ihvertfall, da står det mellom 30 og 40... Synes det er vanskelig å vite, når det ikke er skiltet. Så det må jeg lese meg opp på. Noe annet? Har bestemt meg for å drite i kontrollspørsmålene. Skal lese over de, også får det gå som det går. Der sliter jeg veldig, så får bare la det passere i stillhet. Også får jeg passe på at alt annet går knirkefritt! Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vikeplikt er utrolig viktig! Og dersom fartsgrensen ikke er skiltet er det 50 i tettbygd strøk og 80 på landevei. Uansett. Men du må selvsagt tilpasse fartsgrensen til forholdene. Når fartsgrensen er 50 i tettbygd strøk så er det maksimal hastighet, og det kan hende det er nødvendig å kjøre saktere. Anonymous poster hash: a8e79...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vikeplikt er utrolig viktig! Og dersom fartsgrensen ikke er skiltet er det 50 i tettbygd strøk og 80 på landevei. Uansett. Men du må selvsagt tilpasse fartsgrensen til forholdene. Når fartsgrensen er 50 i tettbygd strøk så er det maksimal hastighet, og det kan hende det er nødvendig å kjøre saktere. Anonymous poster hash: a8e79...db9 Ok det jeg trodde. Men for eksempel i boligstrøk med fartsdumper, ingen skilting.. er det da 30 eller 40? Kjørelæreren sier at om det er fartsdumper så er det ikke over 40. Men er det da 40 eller 50? ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Del Skrevet 26. oktober 2015 Da er det min tur, oppkjøring! Herre jesus, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Fått en haste-kjøretime to dager før. Da skal jeg og kjørelæreren øver på rygging og parkering. Herregud jeg trenger dine beste råd og tips!! Jeg skal kjøpe inn frokost (spiser aldri frokost). Men jeg skal spise en god frokost, legg meg tidlig og våkne opp i god tid. Vikeplikt, det er viktig tror jeg. Skal lese over vikeplikt reglene, selv om at det sitter støpt føler jeg. Også litt skilt, for å være sikker. Fartsgrenser, der sliter jeg litt. Er det 30, 40 eller 50? Er det humper i vegen så er det ikke 50 ihvertfall, da står det mellom 30 og 40... Synes det er vanskelig å vite, når det ikke er skiltet. Så det må jeg lese meg opp på. Noe annet? Har bestemt meg for å drite i kontrollspørsmålene. Skal lese over de, også får det gå som det går. Der sliter jeg veldig, så får bare la det passere i stillhet. Også får jeg passe på at alt annet går knirkefritt! Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 http://www.forerkortsentralen.no/wp-content/uploads/2014/08/Sikkerhetskontroll-klasse-B.pdf Anonymous poster hash: 92303...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Del Skrevet 26. oktober 2015 Og noen få ting til. Kjører på E6, fartsgrense 70. Ikke rett frem hele veien, mye svinging, mange flettepunkter, 2 filer, noen ganger 3, men stort sett 2 i vært felt. Kjørelæreren sier jeg ikke bør kjøre over 70. Men i læreboken står det at man skal følge trafikkflyten. Blir ikke jeg et hinder jeg hvis de andre kjører i 80, og jeg i 70? Og hva hvis det ligger en fjott bak meg og presser meg til å kjøre over 70, bør jeg da bare holde 70? Er det 80 opphevet så er det 90? Er det alltid 10 km/t over, altså hvis det er 50 (grå med strek over) er det da 60? som er øverste grensen? ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Del Skrevet 26. oktober 2015 http://www.forerkortsentralen.no/wp-content/uploads/2014/08/Sikkerhetskontroll-klasse-B.pdf Anonymous poster hash: 92303...12d Har fått et hefte med alt i. Vil ikke stresse med de spørsmålene. Skal lese over de så mye jeg kan, og lære meg de fleste. Men hvis jeg står der og får et spørsmål jeg er helt blank på, så får jeg bare godta at jeg ikke klarer det. Har en tendens til å stresse over feil. Så jeg får bare drit i det også fokusere på kjøringen. Men skal lese og prøve å lære meg det og husk det. ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Del Skrevet 26. oktober 2015 Ok det jeg trodde. Men for eksempel i boligstrøk med fartsdumper, ingen skilting.. er det da 30 eller 40? Kjørelæreren sier at om det er fartsdumper så er det ikke over 40. Men er det da 40 eller 50? ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Høres ut som om du da har kjørt inn et sted hvor det er snakk om sone. Der du kjører inn står det som regel et skilt med fartsgrensen og sone. Det er som regel alltid 30 da. Og noen få ting til. Kjører på E6, fartsgrense 70. Ikke rett frem hele veien, mye svinging, mange flettepunkter, 2 filer, noen ganger 3, men stort sett 2 i vært felt. Kjørelæreren sier jeg ikke bør kjøre over 70. Men i læreboken står det at man skal følge trafikkflyten. Blir ikke jeg et hinder jeg hvis de andre kjører i 80, og jeg i 70? Og hva hvis det ligger en fjott bak meg og presser meg til å kjøre over 70, bør jeg da bare holde 70? Er det 80 opphevet så er det 90? Er det alltid 10 km/t over, altså hvis det er 50 (grå med strek over) er det da 60? som er øverste grensen? ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Ikke stress med bilene bak deg, ligg i høyre felt, dem kan kjøre forbi når det er flere felt. Når fartsgrensen er 80 så er fartsgrensen 80, kjører du fortere enn det så kan du få botAnonymous poster hash: e28c4...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 26. oktober 2015 #8 Del Skrevet 26. oktober 2015 Og noen få ting til. Kjører på E6, fartsgrense 70. Ikke rett frem hele veien, mye svinging, mange flettepunkter, 2 filer, noen ganger 3, men stort sett 2 i vært felt. Kjørelæreren sier jeg ikke bør kjøre over 70. Men i læreboken står det at man skal følge trafikkflyten. Blir ikke jeg et hinder jeg hvis de andre kjører i 80, og jeg i 70? Og hva hvis det ligger en fjott bak meg og presser meg til å kjøre over 70, bør jeg da bare holde 70? Er det 80 opphevet så er det 90? Er det alltid 10 km/t over, altså hvis det er 50 (grå med strek over) er det da 60? som er øverste grensen? tsAnonymous poster hash: b4dd2...cc5 Hvis 70 er fartsgrensen så kjører du ikke over uansett hva andre gjør, det er jo en grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Del Skrevet 26. oktober 2015 Og noen få ting til. Kjører på E6, fartsgrense 70. Ikke rett frem hele veien, mye svinging, mange flettepunkter, 2 filer, noen ganger 3, men stort sett 2 i vært felt. Kjørelæreren sier jeg ikke bør kjøre over 70. Men i læreboken står det at man skal følge trafikkflyten. Blir ikke jeg et hinder jeg hvis de andre kjører i 80, og jeg i 70? Og hva hvis det ligger en fjott bak meg og presser meg til å kjøre over 70, bør jeg da bare holde 70? Er det 80 opphevet så er det 90? Er det alltid 10 km/t over, altså hvis det er 50 (grå med strek over) er det da 60? som er øverste grensen? ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Når det er opphevet er det de reglene om 50 i tettbygd og 80 på landevei som gjelder. Anonymous poster hash: a8e79...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #10 Del Skrevet 26. oktober 2015 Høres ut som om du da har kjørt inn et sted hvor det er snakk om sone. Der du kjører inn står det som regel et skilt med fartsgrensen og sone. Det er som regel alltid 30 da. Ikke stress med bilene bak deg, ligg i høyre felt, dem kan kjøre forbi når det er flere felt. Når fartsgrensen er 80 så er fartsgrensen 80, kjører du fortere enn det så kan du få botAnonymous poster hash: e28c4...a35 Ok så jeg får ikke stryk for å kjøre i 70? Hvis jeg kjører i 50-60 så stryker jeg? Er det snø, regnvær eller noe så må jeg jo kjøre etter forholdene. Men på en vanlig høstdag, midt på ettermiddagen og det er sol.. kjører jeg da for langt under så stryker jeg? Noen ganger så kjører jeg i 30-40 i 50 sone, fordi jeg er ukjent og vet ikke hva som kommer bak neste sving. Gangfelt, kryssende trafikk og trange boligområder kan plutselig oppstå. Har opplevd å møt på en skole bak en sving liksom, flere ganger, spesielt gangfelt kan ligge tett opp mot en svak sving i en 50 sone. Når jeg da er ukjent så holder jeg meg litt under 50, går det greit? Stryker jeg på det? Forstår jo at hvis jeg kjører i 60 på E6 hvor det er 70-80 så er jeg jo et hinder i trafikken. Der holder jeg 70. Vanskelig å holde 70 blank, så går fra 68-72. Jeg liker at det er minst 1 billengde i mellom på E6, jeg er aldri nærmere enn 1 billengde, er helst 2 billengder bak han foran meg. Så klart, er det trafikkork så er det noe annet, men også da prøver jeg å holde et lite mellomrom, siden folk sliter med å komme seg inn i den fila jeg ligger i. I dag var det en gjøk bak meg hele vegen nedover E6 og jeg lå på 72 på det meste. Han var helt oppi meg! Hadde det blitt bråstopp så hadde vi krasjet. Hadde jeg bremset i få sekunder så hadde det blitt krasj, han var så nære at jeg så nesten ikke lysene hans i midtspeilet! Der og da følte jeg for å gasse på for å få litt avstand. Han satt også med telefonen. Mot slutten av E6 så kjørte jeg av og stoppet litt. For jeg ble litt skjelven. Kjørelæreren satt ved siden av meg og sa "70, 70" hele tiden, for jeg skulle ikke over 70. Kom jeg over 73 så ropte han "70!!". Han bak satt å rakk finger, fiklet med mobil og lå helt oppi meg. Var to ung gutter i forsete. De kjørte slalom før de kom bak meg, jeg så de lenge i bakspeilet. Det var full stopp i venstre fil (rush), men i høyre var det flyt i 70. I en slik situasjon, sorry for å si det, men jeg hadde kjørt opp til 85 maks, lagt meg inn på venstre fil også kommet meg inn på høyre når jeg har passert ei bil, slik at jeg slipper å ha en slik fjott helt oppi rumpa. Ikke i rushtiden, men ellers. Vet at det kan ikke gjøre under oppkjøring Men hadde jeg kommet til en strak retning så hadde jeg gjort det. Hadde ikke gått opp til 80-90 og kjørt det hele vegen. Men synes slike folk er ekle å ha bak meg. Spesielt unge menn som tukler med mobil samtidig. Det var ikke rett fram altså, store svinger, inn og ut kjøring, masse som skjedde på strekningen. Så jeg hadde mer enn nok å følge med på, enn å måtte se på fjotten bak som satt å rakk finger annen hvert minutt. ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #11 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvordan du kjører på oppkjøring skal gjenspeile hvordan du kjører vanligvis. Kjør som du pleier. Det er ytterst få steder det ikke står skilt, det er som regel bare en selv som har sett dårlig. Hvor langt mellomrom det skal være mellom deg og bilen foran er forskjellig fra hvilken fart du holder. Jo større fart, jo større avstand. Tre sekunder er det vel dem sier. Så lenge du viser at du forstår dette med bilkjøring så gjør det ingenting om du har noen småfeil, dem blir stort sett påpekt etterpå også får man godkjent. Du burde prøve å slappe av å ikke tenke på det. Høres ut som om du driver å stresser deg opp. Og da går det dårligereAnonymous poster hash: e28c4...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. oktober 2015 #12 Del Skrevet 26. oktober 2015 1-2 billengder i 70-80 km/t? Det er jo alt for tett!! Du bør vær 3 sekunder mellom bilen foran og deg. Ellers rekker ikke du å reagere ifht bremsing om noe uforutsett skulle skje (reaksjonstid+bremse/stoppetid) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Del Skrevet 26. oktober 2015 For å være helt ærlig, uten å være frekk eller noe, så virker det som om du er for usikker på for mye ved bilkjøring og regler til å være helt klar for oppkjøring. Sikker på at du ikke burde utsette den? Du virker ikke helt trygg i trafikken, verken for din egen eller andres del... Anonymous poster hash: a8e79...db9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Del Skrevet 26. oktober 2015 1-2 billengder i 70-80 km/t? Det er jo alt for tett!! Du bør vær 3 sekunder mellom bilen foran og deg. Ellers rekker ikke du å reagere ifht bremsing om noe uforutsett skulle skje (reaksjonstid+bremse/stoppetid) 1-2 billengder under rushtiden jeg mener. Ellers så er det jo myyyeee lengre. Aner ikke hvor langt, men holder jevn fart og da er det 1001, 1002, 1003 + et stort mellomrom, men aner ikke hvor langt Bare langt nok. Altså jeg slakker ned når han langt fremme slakker ned, slik at det ikke blir nærmere. Jeg føler meg trygg, og er mer enn nok forberedt. Men blir usikker på E6 når jeg har en idiot bak meg som vil presse meg til å bryte fartsgrensen. Det jeg er mest redd for er om jeg må bråbremse! I boligsoner 30 vs 40 så vil jeg kjøre i 30 frem til jeg ser et skilt. Men blir usikker på hva en sensor ville ha sagt ang det... ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #15 Del Skrevet 26. oktober 2015 Viktige ting å huske på: - Vikeplikt!!! - Når du kjører i et strøk med mange mennesker, så se deg godt om! Uansett om du ser til høyre/venstre, så beveg hodet klart og tydelig, sånn at sensor ser det. - Hold fartgrensen. Ikke kjør for fort og heller ikke for seint. Jeg fikk stryk pga jeg kjørte for sakte. - Om du gjør et eller annet feil som du ville rettet på etterpå, så si det. Ønsker deg lykke til!! Det går nok helt fint, og tenk på at du bare kjører med en bekjent. Anonymous poster hash: 6ae45...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #16 Del Skrevet 26. oktober 2015 Viktige ting å huske på: - Vikeplikt!!! - Når du kjører i et strøk med mange mennesker, så se deg godt om! Uansett om du ser til høyre/venstre, så beveg hodet klart og tydelig, sånn at sensor ser det. - Hold fartgrensen. Ikke kjør for fort og heller ikke for seint. Jeg fikk stryk pga jeg kjørte for sakte. - Om du gjør et eller annet feil som du ville rettet på etterpå, så si det. Ønsker deg lykke til!! Det går nok helt fint, og tenk på at du bare kjører med en bekjent. Anonymous poster hash: 6ae45...c00 Takker for gode tips :D Hva mener du med det jeg uthevet? Hvis jeg gjør en feil, også tenker jeg ikke over det der og da? Jeg har øvd en del på det å kjøre "feil". Altså at kjørelæreren ikke sier noe når jeg er i kollektivfilen. Også venter han til jeg finner det ut selv. Har ikke gått for denne fellen enda Har funnet det ut selv ganske fort, altså at jeg planlegger å kjøre i høyre, men så ser jeg "nei det er kollektiv" også endrer jeg planen i hodet. En gang ba han meg kjøre ut i kollektivet, selv om at jeg sa "men det er jo kollektiv". Da satt vi å kranglet, han sa "nei det er det ikke, bytt fil". Så etter mye om og men så byttet fil (han tok i rattet!) og da sa han "du, du vet det er kollektivfelt ja?" De bruker jo å "lure" oss slik, slik at vi kan vise hva vi gjør for å rette det opp Altså at du sjekker speil og blindsone før du skifter fil hvis du ligger feil f.eks. Har også prøvd seg på å si "kjør til høyre" også er det påbudt venstresving, også følger jeg skiltet så roper han "Jeg sa høyre!!!!". Så da må jeg si "det er påbudt venstresving", for han tror jeg gjorde en feil og ikke hørte det han sa. Altså at jeg gjorde rett ved et uhell. Har prøvd å lure meg flere ganger, men går aldri på den. En gang så ante jeg ikke hvor jeg skulle, han sa ingenting, satt der med hendene i kryss og sa "jeg venter bare på at du skal gjøre en feil, slik at jeg kan ta deg på det!". Da var han så sinna for at jeg ikke gjorde noen feil, og han prøvde å lure meg hele tiden. Hadde to dobbelt timer to dager på rad. Hele dagen før prøvde han å lure meg, få meg til å gjøre feil slik at jeg kunne rette det opp igjen. Så han bare satt der å surmulte, nektet å si "høyre, venstre" eller skilt. I starten av timen gjorde han det, men etter flere dårlige forsøk på å lure meg så ble han sinna. Bare satt der med hendene i kryss, så jeg skjørte en veg jeg kjente og tilbake til kjøreskolen. Siste sterkningen inn til kjøreskolen er det kollektivfelt og en ganske rolig veg. Så jeg kjørte over med vilje og sa "ups, jeg kjørte vist feil, hjelp hva skal jeg gjøre, jeg får panikk!". Da rakk han bare tunge til meg. Fortsatt sinna fordi han ikke klarte å lure meg Har hørt at noen sensorer har prøvd å lure eleven. Som det å forlate bilen ved en butikk og si "parker mens jeg inne", også parkerer eleven også får de stryk, for du har ikke lov til å kjøre uten noen som har hatt førekortet i 5 år sammenhengende og fylt 25 år. Også hørt at det å gjøre det slik ikke er lov. Men kjørelæreren har ikke klart å lure meg enda ihvertfall ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #17 Del Skrevet 26. oktober 2015 Takker for gode tips :D Hva mener du med det jeg uthevet? Hvis jeg gjør en feil, også tenker jeg ikke over det der og da? Jeg har øvd en del på det å kjøre "feil". Altså at kjørelæreren ikke sier noe når jeg er i kollektivfilen. Også venter han til jeg finner det ut selv. Har ikke gått for denne fellen enda Har funnet det ut selv ganske fort, altså at jeg planlegger å kjøre i høyre, men så ser jeg "nei det er kollektiv" også endrer jeg planen i hodet. En gang ba han meg kjøre ut i kollektivet, selv om at jeg sa "men det er jo kollektiv". Da satt vi å kranglet, han sa "nei det er det ikke, bytt fil". Så etter mye om og men så byttet fil (han tok i rattet!) og da sa han "du, du vet det er kollektivfelt ja?" De bruker jo å "lure" oss slik, slik at vi kan vise hva vi gjør for å rette det opp Altså at du sjekker speil og blindsone før du skifter fil hvis du ligger feil f.eks. Har også prøvd seg på å si "kjør til høyre" også er det påbudt venstresving, også følger jeg skiltet så roper han "Jeg sa høyre!!!!". Så da må jeg si "det er påbudt venstresving", for han tror jeg gjorde en feil og ikke hørte det han sa. Altså at jeg gjorde rett ved et uhell. Har prøvd å lure meg flere ganger, men går aldri på den. En gang så ante jeg ikke hvor jeg skulle, han sa ingenting, satt der med hendene i kryss og sa "jeg venter bare på at du skal gjøre en feil, slik at jeg kan ta deg på det!". Da var han så sinna for at jeg ikke gjorde noen feil, og han prøvde å lure meg hele tiden. Hadde to dobbelt timer to dager på rad. Hele dagen før prøvde han å lure meg, få meg til å gjøre feil slik at jeg kunne rette det opp igjen. Så han bare satt der å surmulte, nektet å si "høyre, venstre" eller skilt. I starten av timen gjorde han det, men etter flere dårlige forsøk på å lure meg så ble han sinna. Bare satt der med hendene i kryss, så jeg skjørte en veg jeg kjente og tilbake til kjøreskolen. Siste sterkningen inn til kjøreskolen er det kollektivfelt og en ganske rolig veg. Så jeg kjørte over med vilje og sa "ups, jeg kjørte vist feil, hjelp hva skal jeg gjøre, jeg får panikk!". Da rakk han bare tunge til meg. Fortsatt sinna fordi han ikke klarte å lure meg Har hørt at noen sensorer har prøvd å lure eleven. Som det å forlate bilen ved en butikk og si "parker mens jeg inne", også parkerer eleven også får de stryk, for du har ikke lov til å kjøre uten noen som har hatt førekortet i 5 år sammenhengende og fylt 25 år. Også hørt at det å gjøre det slik ikke er lov. Men kjørelæreren har ikke klart å lure meg enda ihvertfall ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Sensor prøver ikke å lure deg. Anonymous poster hash: a8e79...db9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #18 Del Skrevet 26. oktober 2015 1-2 billengder under rushtiden jeg mener. Ellers så er det jo myyyeee lengre. Aner ikke hvor langt, men holder jevn fart og da er det 1001, 1002, 1003 + et stort mellomrom, men aner ikke hvor langt Bare langt nok. Altså jeg slakker ned når han langt fremme slakker ned, slik at det ikke blir nærmere. Jeg føler meg trygg, og er mer enn nok forberedt. Men blir usikker på E6 når jeg har en idiot bak meg som vil presse meg til å bryte fartsgrensen. Det jeg er mest redd for er om jeg må bråbremse! I boligsoner 30 vs 40 så vil jeg kjøre i 30 frem til jeg ser et skilt. Men blir usikker på hva en sensor ville ha sagt ang det... ts Anonymous poster hash: b4dd2...cc5 Du kan jo ikke helt grunnleggende regler om fartsgrenser en gang? Lurer på hva annet du ikke kan, men tror du er "mer enn nok forberedt på". Anonymous poster hash: 4da25...794 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #19 Del Skrevet 28. oktober 2015 Takker for gode tips :D Hva mener du med det jeg uthevet? Hvis jeg gjør en feil, også tenker jeg ikke over det der og da? Ja, at om du for eksempel kjører litt for fort gjennom en vei der det er mye folk, så si det. Si at du neste gang ville kjørt enda saktere, fordi det var et folksomt område, og da er det viktig med oversikt. Dette gjorde jeg på oppkjøringen min, og det ble han positivt overrasket over. Da klarte jeg å plassere meg feil når jeg skulle ut av en liten vei, og det sa jeg etterpå. Så da var det på en måte greit. Det er viktig at han vet hva du gjorde feil, og hva du ville endret på. For om han ikke vet det, så tror han jo at det er sånn du ville kjørt til vanlig. Dette kan du også si mens du kjører, om du kommer på noe du ville gjort annerledes.Også kan du prøve å snakke deg litt ut av ting du kanskje gjorde feil. Om han mener at du kjørte litt for fort, så kan du si at det gjorde du fordi du følte du hadde oversikt, og pga det var lite trafikk for eksempel. Lykke til!! Anonymous poster hash: 90231...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #20 Del Skrevet 28. oktober 2015 Ja, at om du for eksempel kjører litt for fort gjennom en vei der det er mye folk, så si det. Si at du neste gang ville kjørt enda saktere, fordi det var et folksomt område, og da er det viktig med oversikt. Dette gjorde jeg på oppkjøringen min, og det ble han positivt overrasket over. Da klarte jeg å plassere meg feil når jeg skulle ut av en liten vei, og det sa jeg etterpå. Så da var det på en måte greit. Det er viktig at han vet hva du gjorde feil, og hva du ville endret på. For om han ikke vet det, så tror han jo at det er sånn du ville kjørt til vanlig. Dette kan du også si mens du kjører, om du kommer på noe du ville gjort annerledes.Også kan du prøve å snakke deg litt ut av ting du kanskje gjorde feil. Om han mener at du kjørte litt for fort, så kan du si at det gjorde du fordi du følte du hadde oversikt, og pga det var lite trafikk for eksempel. Lykke til!! Anonymous poster hash: 90231...29fHan som hadde oppsummeringskurset sa at dette bør man absolutt ikke gjøre... Å sitte der å forklare hva du gjorde feil.. De ser jo om du virkelig gjør en feil om å om igjen... ts Anonymous poster hash: 2a6ec...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå