Gjest care Skrevet 27. september 2004 #1 Skrevet 27. september 2004 Hei Vi skal flytte og jeg går å bekymrere meg for at nussepusken min ikke skal godta det nye området sitt. Jeg vil gjerne høre fra andre som har flyttet med utekatt. Hvordan gikk det? Hvor lenge holdt dere katten inne? Vandret katten og ble borte?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. september 2004 #2 Skrevet 27. september 2004 Holdt pusen inne i ca to uker, da holdt vi på å bli gale alle sammen (inkl. pusen). Han var veldig kjapp første og andre gang, men etter det gikk han lenger og lenger - og var borte i flere dager etter hvert. Men han kom tilbake. Måtte bare utforske litt
Tilde Skrevet 27. september 2004 #3 Skrevet 27. september 2004 Vi holdt også pus inne i 2 uker,men jeg bar ham rundt i hagen og nærområdet nesten hver dag så han fikk kikket seg litt rundt. Ca 9. dagen stakk han ut kjellerdøra,og fikk seg vel en halvtime i frihet før jeg fanget han i en nabohage(hønemor..) Var med ham på små lufteturer i hagen etter det,før vi slapp ham helt.. Jeg var ikke hjemme heldigvis da det skjedde ,men pappaen sa han var flink og kom hjem etter ca en og en halv time... Det er ikke noe gøy å holde inne så lenge,men det sikrer mer at han ikke springer bort da.
Gjest care Skrevet 27. september 2004 #4 Skrevet 27. september 2004 Takk for tilbakemeldinger. Jeg hadde håpet å bare høre solskinnshistorier og det fikk jeg. Jeg er nok en hønemor av verste sort, så det blir nok ingen alene tid i hagen med det første. :-)
-Fisken- Skrevet 28. september 2004 #5 Skrevet 28. september 2004 Har du hankatt eller hunkatt? Om det er hankatt, er den kastrert? Vi har flyttet med katt to ganger. Den første gangen var med en kastrert, men veldig urolig hankatt. Han ble desverre borte etter få måneder.. Men da vi flyttet med hunkatten vår, gikk det strålende. Jeg tror ikke du skal bekymre deg, det går nok bra
Gjest care Skrevet 28. september 2004 #6 Skrevet 28. september 2004 Har du hankatt eller hunkatt? Om det er hankatt, er den kastrert? Vi har flyttet med katt to ganger. Den første gangen var med en kastrert, men veldig urolig hankatt. Han ble desverre borte etter få måneder.. Men da vi flyttet med hunkatten vår, gikk det strålende. Jeg tror ikke du skal bekymre deg, det går nok bra Uff ble den borte. Kom den igjen?? Har to katter, mor og sønn, begge er fiksa på. Hunnen tror jeg ikke det blir noe problemer med, verre men rallkatta Mikkel, han elsker å være ute.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. september 2004 #7 Skrevet 28. september 2004 Jeg har aldri flyttet med katt, men jeg har fått voksen omplasseringskatt. Og det har gått bra. Hun var skikkelig jeger og vant til å være ute, men vi lot henne være inne en drøy ukes tid, og lot henne så gradvis bli vant til det nye hjemmet sitt ved å sitte på verandaen og bli trygg på oss før vi slapp henne ut på egenhånd. De første gangene vi slapp henne ut, var vi selv i nærheten slik at hun visste vi var der, og det var ikke noe problem med at hun ble borte i innkjøringsperioden. Senere var hun borte iblant slik som utekatter flest, men selve flyttingen gikk helt greit. og hun prøvde aldri å gå tilbake til sitt gamle hjem igjen. Dette går så bra så!
Lala Skrevet 28. september 2004 #8 Skrevet 28. september 2004 Pus og jeg har flyttet to ganger (han er bare 1 1/2 år gammel). Han var vel inne det første døgnet begge de nye stedene, men utekatt som han er ble han helt gal av å være inne og etter mye om og men måtte jeg slippe han ut. Det har gått kjempe fint. Han går kun korte turer til å begynne med, og øker gradvis lengden. Han mjauer og hyler fælt når han kommer til nye steder, men etter ca et døgn gir det seg som regel(endelig)! I tillegg har han en snill dame som passer han når jeg skal reise bort. Der også går han ut og inn. Ikke noe problem. Har venninner som har hatt det likedan med sine katter. Fungerer helt fint!
Gjest care Skrevet 28. september 2004 #9 Skrevet 28. september 2004 Takker jenter for svar. ...litt mer beroliget.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. september 2004 #10 Skrevet 28. september 2004 ...litt mer beroliget. Hønemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå