Gå til innhold

Kombinert vaske-/tørkemaskin


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har en sånn? Så det i dag på Elkjøps sider og tenkte at det måtte være genialt på et lite bad. Men er det noen som har erfaringer med slike?

Her er en link: kombidings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en sånn og anbefaler det IKKE.

Selvsagt kan disse ha blitt bedre med tiden, men min erfaring er at de kun fungerer for enslige.

De tåler bare små mengder med klær, særlig tørkefunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ariston AWD Advantage washer+dryer og er veldig fornøyd med den. Maskinen har stor vaske og tørkekapasitet (5.5kg) og er ca 3 år gml. Vi er en familie på fire og den er mye i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt enkombinert løsning som skulle være veldig bra, men jeg likte den ikke, og byttet den ut så snart jeg hadde sjansen.

Med mindre det har kommet nye flotte løsninger med større trommel da...

For det er de som er problemet. En "vanlig" fyllt vaskemaskin er for store mengder for tørketrommelen og tørke da tøymengden ble for stor. For å få tørket alle håndduker som gikk i en maskin måtte tørketrommelen gå i tre omganger. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik der jeg leide første året jeg studerte, fungerte kjempefint for meg som var alene og ikke hadde så masse tøy som skulle vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt det. Som flere andre har påpekt, trommelen er for liten til å tørke alt i vaskemaskinen. I tillegg kan du halvere levetiden på maskinen, da den brukes dobbelt så mye..så økonomisk er ikke dette en kjempegod ide.

Men har du mangel på plass og liker å ta ut og inn av maskinen..så tja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenkte lenge på å kjøpe en slik kombivask-tørkemaskin, men det ble med tanken. Upraktisk å måtte ta ut halve vasken før tørkingen, og iflg alle de vi snakket med som har hatt/har eller selger slike - så anbefalte de oss heller to maskiner fremfor den dyreste kombi'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en sånn og anbefaler det IKKE.

Selvsagt kan disse ha blitt bedre med tiden, men min erfaring er at de kun fungerer for enslige.

De tåler bare små mengder med klær, særlig tørkefunksjonen.

Samme her. Det er vel 4 år siden vi hadde en ariston kombi. Dessuten måtte den repareres x-antall ganger (det gikk heldigvis på garantien, men ganske irriterende..) Det endte med at vi fikk hevet kjøpet etter et snaut år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at slike kombimaskiner er dårlige! Enten er vaskemaskinen dårlig eller tørkedelen - man får ikke både i pose og sekk!

Hva med å sette to maskiner oppå hverandre istedet?

Klems Charmina

:babyjente: 45 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tilbakemeldingene!

Mannen var også veldig skeptisk til en slik sak.

Vi ender nok med å kjøpe to som kan settes oppå hverandre. Det virker tryggest. Og det virker jo helt teit hvis den bare tørker en liten del av det den har vasket. Særlig hvis de går i stykker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte også lenge denne, men ble frarådet å kjøpe den av venner..Det som er spesielt kjedelig er at om den ryker så mister du to maskiner på en gang(og det kan bli dyrt..), samtidig som jeg også har hørt at vaskefunksjonen ikke er så bra...Vi kjøpte seperate maskiner som vi satt oppå hverandre..Fungerer kjempe bra det! Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en sånn? Så det i dag på Elkjøps sider og tenkte at det måtte være genialt på et lite bad. Men er det noen som har erfaringer med slike?

Her er en link: kombidings

har hatt og den har jeg akkurat måtte skifte ut - etter bare 7 år. Altfor dårlig og den tørket ikke helt tørt heller.... Ikke kjøp det om du ikke må...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også en sånn og har ikke problem med kapasiteten, men tørkefunksjonen legger igjen lo i maskinen. Så det er ikke noe sjakktrekk å vaske svarte klær etter å ha tromla håndklær for å si det sånn. Utenom det er jeg fornøyd med den. Jeg har alltid tørka hele vaska på en gang.

Det er ikke alle som kan ha to maskiner oppå hverandre, på mitt bad er det ikke plass til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...