Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi jo stilt klokka og da er det plutselig enda mørkere ute. Jeg har ikke tid til å jogge før skole, så må gjøre det etter. Problemet er at der jeg kan jogge hvor det ikke er asfalt er helt mørkt og uten lys. Jeg er mørkredd og da blir det bare for lite lys med en hodelykt. 

Der hvor det er lys er det asfalt, og problemet er at jeg får så vondt i leggene av å jogge på asfalt. 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? 

Kunne vurdert å begynne på treningssenter for å jogge der, men har egentlig ikke råd til det...

Anonymous poster hash: 8f7a8...c0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi jo stilt klokka og da er det plutselig enda mørkere ute. Jeg har ikke tid til å jogge før skole, så må gjøre det etter. Problemet er at der jeg kan jogge hvor det ikke er asfalt er helt mørkt og uten lys. Jeg er mørkredd og da blir det bare for lite lys med en hodelykt. 

Der hvor det er lys er det asfalt, og problemet er at jeg får så vondt i leggene av å jogge på asfalt. 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? 

Kunne vurdert å begynne på treningssenter for å jogge der, men har egentlig ikke råd til det...

Vel, hvis ikke du jogger langs vei, er det hodelykter på markedet (egentlig offroadsykkellykter) som lyser like kraftig som billykter. De koster ikke så forferdelig mange hundrelapper med batteripakke og lader. Men de er selvsagt litt dyrere enn en pinglete petzl, som er konstruert for å bevare litt av nattsynet, når den slukkes.

Skrevet

Tenk på at det kan være uærlige mennesker meg ugreie hensikter på steder der få oppholder seg og det er dårlig lys. Vær forsiktig!

Anonymous poster hash: d5205...596

Skrevet

Tenk på at det kan være uærlige mennesker meg ugreie hensikter på steder der få oppholder seg og det er dårlig lys. Vær forsiktig!

Joda, det er jo en av grunnene til at jeg er redd for å jogge i mørket, men der hvor jeg kan jogge er det altså bilvei slik at det kommer litt biler innimellom, og ellers bor jeg et sted uten særlig mange mennesker, hvor alle kjenner alle, og selv om det alltids er en mulighet så er det svært lite sannsynlig å bli overfalt der. 

Skrevet

🙄

Anonymous poster hash: bf3a6...18d

Skrevet

Jeg liker ikke mørket selv og unngår det så langt det lar seg gjøre. Dermed blir det lite jogging og turer alene i mørket dessverre. Jeg sliter også med vonde legger, så asfalt er heller ikke et godt alternativ for meg. Jeg pleier å gå turer på fortau langs veien. Men må da unngå å jogge for å ikke få vondt i leggene. 
Kanskje det finnes noen løperunder i nærheten av der du bor? Har du tilgang på bil eller gode bussforbindelser dersom det ligger litt unna? Greit å løpe steder hvor det er flere...Altså flere som er der for å løpe/få mosjon, og stort sett er dette normale mennesker uten vonde baktanker om de andre som løper rundt samme sted :)
En annen idé er å løpe rundt på idrettsbaner. Slike med løpefelt. Det er vel ofte treninger på fotballbanen som er i midten, så det er sikkert andre folk der. Og det er opplyst :)
Du kan selvsagt også prøve å få deg en løpepartner :) 

Om du er redd det skal skje deg noe mens du jogger i mørket, så kan du jo avtale med et familiemedlem/venn om å sende en mld om når du går ut døren, hvor du skal og si tidspunkt du kommer til å være hjemme igjen/sende mld på. Og at de bør ringe deg/etterlyse deg om noe skjer? Joda, høres ganske overdrevent ut. Men kanskje du kan føle deg tryggere :) 

Skrevet

Jeg liker ikke mørket selv og unngår det så langt det lar seg gjøre. Dermed blir det lite jogging og turer alene i mørket dessverre. Jeg sliter også med vonde legger, så asfalt er heller ikke et godt alternativ for meg. Jeg pleier å gå turer på fortau langs veien. Men må da unngå å jogge for å ikke få vondt i leggene. 

Kanskje det finnes noen løperunder i nærheten av der du bor? Har du tilgang på bil eller gode bussforbindelser dersom det ligger litt unna? Greit å løpe steder hvor det er flere...Altså flere som er der for å løpe/få mosjon, og stort sett er dette normale mennesker uten vonde baktanker om de andre som løper rundt samme sted :)

En annen idé er å løpe rundt på idrettsbaner. Slike med løpefelt. Det er vel ofte treninger på fotballbanen som er i midten, så det er sikkert andre folk der. Og det er opplyst :)

Du kan selvsagt også prøve å få deg en løpepartner :) 

Om du er redd det skal skje deg noe mens du jogger i mørket, så kan du jo avtale med et familiemedlem/venn om å sende en mld om når du går ut døren, hvor du skal og si tidspunkt du kommer til å være hjemme igjen/sende mld på. Og at de bør ringe deg/etterlyse deg om noe skjer? Joda, høres ganske overdrevent ut. Men kanskje du kan føle deg tryggere :)

Her er både turstier og idrettsbaner. Problemet er at de ikke er opplyst. Fotballagene har trening et annet sted enn der bana med løpefelt er. 

Å løpe sammen med en venn kan jo faktisk være en ide da. Er ikke så glad i å løpe sammen med andre da jeg har litt dårlig kondis, men det er jo et mye bedre alternativ enn å ikke kunne løpe! 

Skrevet

Ikke la mørket hindre deg i å løpe. Jeg liker å løpe i mørket, har ingen problemer med det, men jeg passer på. Når du først løper, er det ikke så mørkt, med både måne og stjerner som lyser. Utfordre deg selv, så blir du mindre og mindre redd, og etterhvert vil kanskje frykten for mørket gå helt over.

Anonymous poster hash: 9ccdc...7a2
Skrevet

Her er både turstier og idrettsbaner. Problemet er at de ikke er opplyst. Fotballagene har trening et annet sted enn der bana med løpefelt er. 

Å løpe sammen med en venn kan jo faktisk være en ide da. Er ikke så glad i å løpe sammen med andre da jeg har litt dårlig kondis, men det er jo et mye bedre alternativ enn å ikke kunne løpe! 

Jeg liker heller egentlig ikke å løpe sammen med noen. Hater å puste og pese imens siden kondisen min er dårlig :P Men det kan jo hende du kjenner noen som har "lik" kondis som deg :) Man trenger sikkert ikke å løpe direkte sammen heller. Dersom runden ikke er så lang, så kan man løpe motsatt vei av hverandre slik dere jevnlig løper forbi hverandre :) Det er jo en trygghet :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...