Gå til innhold

"Du er heldig du pappa, som er død når det er krig i Norge"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Det der var ei smart og våken jente, ikke mange i hennes alder som ville ha tenkt noe særlig over alt dette. Jeg synes da ikke at faren er egoistisk av å ville gi datteren sin en god framtid, vi burde også ta kloke og gode valg angående det meste som skjer. Det er heller ikke noe galt i å sette ned grenser når dette er nødvendig, en kan ikke hjelpe hele verden.

Skrevet (endret)

Jeg var også livende redd for krig da jeg var liten og hadde mye av de samme tankene som denne jenta, til tross for at det var svært lite flyktninger i landet. Mine tanker handlet om Idi Amin, Sovjetunionen og Ayatollaen i Iran. 

Synes kanskje at dette ikke handler så mye om innvandring, som det gjør om hva barn tenker om det de ser i media og at nesten alle barn har tenkt på hva som skjer om det blir krig. De fleste vennene mine snakket også om krig som noe som garantert kom til å hende når vi ble voksne. 

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

skal leses. :)

Anonymkode: ea14d...fef

Skrevet (endret)

Det tragiske er at så mange i Norge stemmer frem et utrygt land med færre velferdsgoder og mindre stabilitet for våre barn og barnebarn. 

Det er de som må lide å kjempe for vår tåpelighet her vi sitter og ikke ser lengre enn vår egen nesetipp. Vi stemmer generelt på det som skal gi oss goder her og NÅ, hva som skjer med landet på land sikt det bryr vi oss ikke om.

Det er toppen av egoisme å ruinere og ødelegge sitt eget land for våre barn og barnebarn slik de har gjort i Sverige. Vi er ikke helt der enda hvor ting ikke kan reverseres, for Sverige er det ingen vei tilbake. Om vi ikke kommer til fornuften snart så står vi også på kanten av stupet hånd i hånd med det svenske folk.

Det jeg også syntes er enda grellere er at venstresiden og feminister som liksom har likestilling, solidaritet, menneskeverd og kamp mot klasseskille har alliert seg med en ideologi som står for helt motsatte verdier. Venstresiden stemmer også frem et stort klasseskille, for det som kommer til å skje er at Norge vil få en stor underklasse med trygdede uten arbeid. Når velferdssystemet kollapser under vekten av alle innvandrerne de har hentet inn så vil de bli uro.

Lediggang og fattigdom er roten til mye vondt og Sverige er et prakteksempel på dette.

Sverige har ikke jobber til innvandrerne de tar inn. De har skap en underklasse uten håp for fremtiden eller mulighet til å oppnå sine drømmer. Og hva skjer?

Uro, vold, hærverk, opptøyer, ran, gjeng kriminalitet. 

vi må lære av Sverige sin feil om vi vil at våre barn og barnebarn skal vokse opp i det trygge, varme og rause Norge jeg vokste opp i.

Endret av WubWub
  • Liker 2
Gjest Franke Ann
Skrevet (endret)

Jeg er glad jeg ikke har egne barn, og spesielt ikke døtre. Det ville gjort det vesentlig vanskeligere å la seg underholde av utviklingen, fremfor å la seg skremme.

Endret av obstanazi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...