Gå til innhold

Kronisk hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har hatt migrene i 20 år og leste innlegget om dette her som fikk mange gode svar. Men i tillegg til migrene har jeg i de siste tre-fire årene vært plaget av en kronisk, trykkende hodepine. Den er halvsidig og likner ikke på spenningshodepine, den er mer som en evig "migrene light". Ingen tabletter hjelper på dette og jeg har prøvd fysioterapi også uten hell. Er det noen andre som har dette ? Håper på gode råd og ønsker alle en god sommer !

Mange hilsner fra

Synnøve

Gjest Anonymous
Skrevet

heisann

jeg har også kronisk hodepine. den sitter på høyre siden av hodet, dekker hele tinning-område.

dette har jeg ca 20 timer i døgnet. ganske slitsomt! men man lærer seg å leve med det, og venner seg fort til det..

men, noen ganger, er det ting som fungerer:

akupunktur; tar litt tid, og noen behandlinger. du får nåler i panne og mellom øyenbryn. ikke vondt, men tar bort smertene

kiropraktor; mulig du har vond rygg uten at du vet det. ikke smertefullt dette heller. tar også litt tid

tannlegen; har du visdomstenner? kaskje de presser på nerver som utløser hodepine? kan være smertefullt å fjerne disse..

lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

hei!

sliter litt selv med huepine! kan gjerne lett få stresshuepine etter en eksamen eller en vanlig skoleprøve. men jeg har til tider svært mye vanlig huepine også! gjerne 3 4dager i uken!

men n å idet siste har jeg fått skikkelig kraftig huepine,som går ut påat jeg ikke kan stå oppreist da alt er helt blankt for mg og det dunker så altfor kraftig inne i hodet! dessuten fryser jeg og har veldig vondt i tinningen over øynene.... dette kan gjerne vare i flere timer og da er det bare å ligge heeeeeeeelt stille!!

Skrevet

En ting jeg kan anbefale på det sterkerste er at du tar deg en tur til kiropraktor. Det er mye som kan ha skjedd når du var barn, som f.eks. et fall, vridning etc. Som har gjort at du har fått en liten låsning i nakken/ryggen. Dette vil en kiropraktor kunne rette på.

Jeg anbefalte en kompis som hadde det såkalte "suicide headache" å gå til kiropraktor. Dette hjalp han veldig, han er så godt som kvitt plagene. Han er innom en gang i blandt for å vedlikeholde kroppen. Det er jeg også for ryggen min, innom på en service.

Ta kontakt med en kiropraktor, ganske sikker på at du vil få et nytt liv.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...