Gå til innhold

Flytting,delt bosted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som bor i forskjellige kommune som barnefaren men har 50/50 deling? Jeg har tenkt å flytte til nabo kommunen men hva må man da tenke over når det kommer til felles barn? Holder det at en av foreldrene bor i kommunen for å kunne beholde barnehageplass? I mitt tilfelle er det snakk om å flytte inn med ny kjæreste,hva må man tenke på da?

Mvh undrende småbarnsmor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor tenkte du barnet skal gå på skole da? Ha nærmiljøet sitt/skolevenner?

• Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet

Hvor tenkte du barnet skal gå på skole da? Ha nærmiljøet sitt/skolevenner?

Signerer.

Bor barns 50/50 bør man absolutt bo i samme nærmiljø, slik at barna ikke må "bytte" vennekrets annenhver uke.

Slik er det faktisk å ha barn.

Skrevet

Det er bedre om kjæresten din flytter til en annen kommune :)

• Liker 2
Skrevet

Er det noen her inne som bor i forskjellige kommune som barnefaren men har 50/50 deling? Jeg har tenkt å flytte til nabo kommunen men hva må man da tenke over når det kommer til felles barn? Holder det at en av foreldrene bor i kommunen for å kunne beholde barnehageplass? I mitt tilfelle er det snakk om å flytte inn med ny kjæreste,hva må man tenke på da?

50/50 krever at man samarbeider godt og bor i samme nabolag/kretser til samme skole.

Anonymous poster hash: 77f29...089

• Liker 1
Skrevet

Her tenker du veldig kortsiktig synes jeg. Hvordan tenker du at 50/50 ordningen skal fungere når barna begynner på skolen?

Eller tenker du at du da skal ha barna mest selv, Jeg synes det er egoistisk å gjøre en 50/50 ordning umulig for barna og for far.

Anonymous poster hash: 392d7...b52

Skrevet

Det som er da at jeg flytter ikke noe lenger unna far eller barnehagen,snakk om en kilometer.. Bare at det da er rett over kommunegrensa.

Skrevet

Og ja jeg er enig i at 50/50 deling krever godt samarbeid,noe som ikke er tilfelle men det får jeg desverre gjort veldig lite med...

Skrevet

Det som er da at jeg flytter ikke noe lenger unna far eller barnehagen,snakk om en kilometer.. Bare at det da er rett over kommunegrensa.

Blir det ikke vanskelig med skole hvis dere bor i hver deres kommune da?

Synes det bør være kjæresten din som bør flytte til din kommune, du har tross alt barn å ta hensyn til.

• Liker 1
Skrevet

Og ja jeg er enig i at 50/50 deling krever godt samarbeid,noe som ikke er tilfelle men det får jeg desverre gjort veldig lite med...

Da bør dere ikke ha 50/50.

• Liker 1
Skrevet

Da bør dere ikke ha 50/50.

jobber med saken...

Skrevet

Grunnen til at jeg vil over kommune grensa er mye pga boligpriser,der har jeg råd til noe brukbart med skole og barnehage rett i nærheten,skal vi bo i min nåværende kommune har vi ikke råd til å kjøpe noe som ikke milevis unna alt.

Blir det ikke vanskelig med skole hvis dere bor i hver deres kommune da?

Synes det bør være kjæresten din som bør flytte til din kommune, du har tross alt barn å ta hensyn til.

Skrevet

Hei TS. Du kan flytte men barna kan ikke flytte uten fars samtykke. Ønsker du som her å flytte ved delt bosted ,kreves fars samtykke for barna. De bor hos dere begge juridisk. Dette må du forholde deg til.

Om far ønsker fortsette delt bosted må du høre med han om. Du kan si at han har makten så lenge du ønsker flytte. Dette er en av fordelene ved delt bosted som hindrer en forelder å ta med barna på flyttelasset. Alternativt kan barna bo hos deg eller far. Folkeregistret adresse sammen med delt bostedavtale er barnas bosted i dag.

Det er derfor mange med meg mener dette burde være hovedregelen ved samlivsbrudd. De klarer det i Sverige men hvorfor ikke i Norge. Vi er ganske like både når det gjelder topografi og kultur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...