Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe galt i å bruke spenol så lenge det funker! Heldig som kan bruke så billig hudpleie! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den innehoder mineralolje som gjør absolutt nada for huden.  Jeg unner meg mer enn en flaske drittkrem til 20 kr på Rema!

Skrevet

Er du sikker på at du har fet hud? Jeg har alltid trodd jeg har fet hud med kviser, fordi jeg ofte blir blank i ansiktet og ser svett ut. Men etter jeg startet med vanlig fet krem i ansiktet har jeg blitt mye bedre. Huden min var så tørr at den overproduserte fett, kan hende din også gjør det. Prøv spenol i noen uker og se, kviser kommer av hormoner og ikke av hudkremen man bruker.

Ganske sikker på det, har hvert fall aldri slitt med at huden ser tørr ut. Men tørker aldri ut huden, bruker en veldig god fuktighetsgivende krem om natten, også pleier jeg også å bruke kokkosolje i ansiktet. Får ikke mer kviser av kokkosolje heller i grunn.

Etter dusje kan ansiktet føles stramt ut om jeg ikke smører meg, men føles ikke tørt ut, fuktfattig hud er jo noe annet enn tørr hud. Men har alltid hatt veldig fet hud, selv før jeg begynte å få kviser, har egentlig ikke slitt så mye med kviser før etter jeg sluttet med p-piler, men det er jo nesten 2 år siden nå :( gøy å først få kviser når man er i tyve årene liksom... Tror de er hormonelle, for etter p-pilleslutt har jeg som sagt fått masse kviser, mistet ekstremt mye hår, sykluser fra 20-50 dager og alt er bare surr :(

Anonymous poster hash: 07c53...386

Skrevet

Jeg liker spenol :) Oldemora til veninna mi har brukt den i flere tiår på beina og hun har bedre hud der enn oss (som er 21)! :')

Anonymkode: 1bed2...030

Skrevet

Er du sikker på at du har fet hud? Jeg har alltid trodd jeg har fet hud med kviser, fordi jeg ofte blir blank i ansiktet og ser svett ut. Men etter jeg startet med vanlig fet krem i ansiktet har jeg blitt mye bedre. Huden min var så tørr at den overproduserte fett, kan hende din også gjør det. Prøv spenol i noen uker og se, kviser kommer av hormoner og ikke av hudkremen man bruker. 

Tørr hud overproduserer ikke fett. Tingen med tørr hud er at sebum/fettproduksjonen nettopp er for lav. Høres heller ut som om du har dehydrert hud - for da kan gjerne huden produsere mer fett for å gjøre opp for at den mangler vann. 

Anonymkode: 0b992...e24

Skrevet

Tørr hud overproduserer ikke fett. Tingen med tørr hud er at sebum/fettproduksjonen nettopp er for lav. Høres heller ut som om du har dehydrert hud - for da kan gjerne huden produsere mer fett for å gjøre opp for at den mangler vann. 

Det er feil, det er riktig som hun sier, at tørr hud produserer mer sebum for å smøre huden og holde den fuktig. Da vil den oppfattes som fet hud istedet, siden produksjonen gjerne da er mere enn normalt og man fjerner det så fort det oppstår.

Anonymkode: c55d2...545

Skrevet

Det er feil, det er riktig som hun sier, at tørr hud produserer mer sebum for å smøre huden og holde den fuktig. Da vil den oppfattes som fet hud istedet, siden produksjonen gjerne da er mere enn normalt og man fjerner det så fort det oppstår.

Nei, det er ikke riktig. Hele poenget med tørr hud er nettopp at den har lav sebumproduksjon. Det er ikke noe den kan "kompensere for" ved å produsere mer fett, fordi det er jo nettopp det den ikke klarer. Det du tenker på er dehydrert hud, som er noe annet enn tørr hud, 

Skrevet

Det du tenker på er dehydrert hud, som er noe annet enn tørr hud, 

Ja det kan hende, dehydret og tør er synonymt med hverandre for meg, men skjønner at det kanskje ikke er det forhold til hudTYPER o.l , skal passe på å bruke riktig betegnelse neste gang :)

Skrevet

Ja det kan hende, dehydret og tør er synonymt med hverandre for meg, men skjønner at det kanskje ikke er det forhold til hudTYPER o.l , skal passe på å bruke riktig betegnelse neste gang :)

Mange blander mellom dem, så det er forståelig, men innenfor hudpleiens verden er de absolutt ikke synonymee. Tørr hud er en hudtype som har lav sebumproduksjon, dehydrert hud er en hudtilstand som er kjennetegnet av for lite "vann".

Skrevet

Jeg kan bruke Spenol som hånd/fotkrem, men ikke i ansiktet. Er for fet for min hud. Jeg bruker den på kroppen til barna, de sliter innimellom (særilg på vinteren) med tørr hud og den er den eneste som ikke svir. Har prøvd så mange forskjellige kremer (de fleste uten parfyme) og de svir når de smøres på skikkelig tørr hud.

Anonymkode: 828a6...29e

Skrevet

Jeg brukte Spenol før, men så var det noen som sa det var parabener i den, så jeg sluttet. Går jo helt sikkert fint da, og jeg bruker sikkert andre ting med parabener også, bare at jeg ikke vet det enda :P

Parabener er ikke farlig. Det har blitt hausa opp i media. Det er et kjent og mye brukt konserveringsmiddel som få reagerte på. Nå som mange har sluttet å bruke det så blir nye konserveringsmidler brukt, for de må bruke konserveringsmidler. De nye er ikke teste like bra ut, så nå har mange flere blitt allergiske og reagerer på parabenfrie produkter.

• Liker 4
Skrevet

da er du heldig - tror jeg.

Anonymkode: 81d65...f2e

Skrevet

Mange blander mellom dem, så det er forståelig, men innenfor hudpleiens verden er de absolutt ikke synonymee. Tørr hud er en hudtype som har lav sebumproduksjon, dehydrert hud er en hudtilstand som er kjennetegnet av for lite "vann".

Skjønner :) Jeg gikk vel bare ut i fra at det var synonymt siden jeg selv alltid har oppfattet min egen hud som veldig fet hudtype som alltid har glinset. Så jeg unngikk å bruke fete kremer og fet foundation. Tenkte det var bedre å tørke ut huden/urenhetene og porene litt enn å smøre på fuktighetskrem.
Men når jeg faktisk startet å bruke olje og fuktighetskremer som f.eks spenol daglig
og fuktighetskrem på natta , så ble huden min finere enn noen gang! Da har det vel bare vært at huden min har vært dehydrert i alle år, og ikke at hudtypen i seg selv har vært tørr. En grei erfaring og greit å lære forskjellen som du forklarer her :)

Skrevet

Parabener er ikke farlig. Det har blitt hausa opp i media. Det er et kjent og mye brukt konserveringsmiddel som få reagerte på. Nå som mange har sluttet å bruke det så blir nye konserveringsmidler brukt, for de må bruke konserveringsmidler. De nye er ikke teste like bra ut, så nå har mange flere blitt allergiske og reagerer på parabenfrie produkter.

tror jeg så gjerne, men får meg likevel ikke til å bruke det, har nok falt litt for den opphausingen...

Skrevet

Dere med store porer, har de blitt forværret når dere bruker spenol?
Jeg har mye sorte prikker på nesen og store porer, spenol har vært ypperlig på resten av huden generelt og fjerner kviser, men tror jeg får mer sorte prikker av det...  ? :(

Skrevet

(Jeg bruker spenol hver dag) jeg har også litt store porer, men som jeg har funnet ut så er det ingen kremer osv som funker på dette. Da blir huden bare ilrød og reagerer kraftig. Det som funker for meg er noe som heter; Blackhead killer. Man kan kjøpe det på coverbrands.no blant annet. Det funker supert! Lett, effektivt og produktet funker. Det tar meg 10 min, så er alle de svarte prikkene borte.  Jeg tar en slik ansiktsmaske 1 dag i uken, og da holder jeg de svarte prikkene borte. :) det hjelper også på kviser, oljete hud. Ja, en hud som ikke er perfekt har godt av disse! :)

Skrevet

Jeg har noen venninner som bruker spenol både som makeup fjerner og som fuktighetskrem i ansiktet. Jeg syns spenol IKKE er godt nok for huden i ansiktet. Spenol inneholder jo kun mineraloljer, emulgatorer, fettsyrer, voks, fuktighetsbevarende middel, konserveringsmiddel, destillert vann, Propylparaben, Methylparaben. Altså INGENTING nærende ingredienser for huden. Spenol ble jo oppfunnet med tanke på kuenes pupper... Ikke akkurat noe jeg ville smurt i ansiktet. 

Skrevet

Jeg har brukt det om jeg har gått tom for den vanlige kremen min og venter på at den skal komme i posten. Synes den fungerer helt ok, men føler jeg får litt fet hud av den selvom jeg har tørr hud. Men bruker den ofte på tørre "flekker" jeg får på armene, demper kløen på de stedene:)

Moren min bruker den nesten daglig, og den fungerer fint for henne. Hun har vel vanlig hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...