Gå til innhold

Forslag til genser å strikke på kort tid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig et innfall om å strikke en genser til en venninne i gave. Jeg har i underkant av 3 uker på meg, så det må være en enkel genser (kan gjerne være litt mønster likevel).

Garnet må helst ikke koste mer enn 500 kr totalt.

Har dere forslag til genser? :)

Anonymous poster hash: 546cd...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Skappelgenseren tar jo ikke all verdens tid siden den strikkes på tykke pinner. Og du trenger ikke kjøpe ferdig garnpakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En islabdsgenser tar ikke så lang tid. Strikkes på pinne 6, mener jeg. Og kan visstnok bruke Nepal, ifølge et par venninner av meg.

Jeg strikker nacykofte med merino extra fine,pinne 4. Brukt 2 uker og har vel ca 10 omganger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er jo et par bøker under "raske pinner" tittelen. Men jeg vet ikke helt prisen på garnet. Nille har jo billig garn og oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Det var en fin genser i nyeste ukeblad. Litt kort etter min smak, men ikke allverdens problem å strikke lengre. Skulle strikkes på pinne nr 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikket islandsgenser til mannen min på rouker. Strikket med garnet "raggen" fra viking. 55 kr nøstet med det var 100 grams nøster. Strikket på pinne 6 og ovenfra og ned. Ingen montering og den ble kjempefin. Genseren er brukt masse og er like fin og ikke nuppete et år etter. Brukte mønster fra järbo.no eller noe sånnt. Billog og rask og veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...