Gå til innhold

Hvordan unngå dagmamma og barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg får barn vil jeg være hjemme med barna, ikke ha barna hos dagmamma eller i barnehagen. Det er mine barn og de fortjener å få være masse sammen med foreldrene. Det er også det mest naturlige og beste for barna. 

Tips til hvordan jeg kan få til dette?

Anonymous poster hash: 63cbc...35b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg en mann som tjener godt, og bli husmor på heltid.... anbefales dog ikke. Både av økonomiske årsaker (f.eks pensjonspoeng) og pga det er dørgende kjedelig. 

Anonymous poster hash: e6281...28f
  • Liker 10
Skrevet

Når jeg får barn vil jeg være hjemme med barna, ikke ha barna hos dagmamma eller i barnehagen. Det er mine barn og de fortjener å få være masse sammen med foreldrene. Det er også det mest naturlige og beste for barna. 

Tips til hvordan jeg kan få til dette?

Deg om det. 

Har en følelse av at du tuller, men ok. Kort og godt: du må slutte å jobbe.

Anonymous poster hash: 01ea7...ae4

• Liker 5
Skrevet

Jeg skal være hjemme en god stund med kontantstøtte. Men da er jeg jo avhengig av at mannen tar de fleste regningene, har dere mulighet til det?

Anonymous poster hash: 5f883...d07

Skrevet

Det går dessverre ikke i dag, med mindre du finner en riking. Skattene har blitt så høye at begge i dag må i arbeid. I praksis må altså mor ut i arbeidslivet for at familien skal få råd til å betale skatt. 

Før var skattene lavere, da klarte man seg på én inntekt. Da ble det mer tid til familieliv. 

Anonymous poster hash: 596b8...308
  • Liker 1
Skrevet

Finn deg en mann som tjener godt, og bli husmor på heltid.... anbefales dog ikke. Både av økonomiske årsaker (f.eks pensjonspoeng) og pga det er dørgende kjedelig. 

Hvis du synes det er kjedelig å bli mor så bør du revurdere å bli mor. Å få unge for så å slenge den i en barnehage full av mobbere mens du drar på jobb og så kommer dritsliten hjem og ikke har tid til å gi kjærlighet og omsorg til ungen er direkte uansvarlig. Barn fortjener kjærlighet og samvær med foreldrene. 

Anonymous poster hash: 596b8...308

• Liker 3
Skrevet

Du kan også prøve å jobbe masse de neste årene, og dermed spare deg opp en stor nok sum penger som du/dere kan leve av de årene du går hjemme. Hvis du har tenkt å gå hjemme til barnet er 6 år, så blir det en del årslønner du må få spart opp. 

Lykke til

• Liker 6
Skrevet

TS kommer til å bli lei av å være barnehagetante uten betaling og pensjonspoeng - dessuten: stakkars barn som fratas muligheten til sosialt samspill med andre barn i hverdagen!

Anonymous poster hash: 989ab...475

• Liker 8
Gjest solavskjerming
Skrevet

Dersom det ikke er andre "hjemmeværende" barn man kan ha kontakt med, vil jeg påstå barna har det fint i barnehage. Det er mye vi som foreldre kan lære barna våre, men de har behov for jevnlig kontakt med andre barn i læringsprosessen.

Jeg kunne gått tenkt meg å være hjemme med barna i noen år, men jeg kjenner ikke til noen som er hjemmeværende. Dermed ser jeg på det som egoistisk av meg å holde barna unna barnehagen.

Skrevet

TS kommer til å bli lei av å være barnehagetante uten betaling og pensjonspoeng - dessuten: stakkars barn som fratas muligheten til sosialt samspill med andre barn i hverdagen!

Synes mer synd på de som fratas muligheten til samspill med moren. Barn er ikke laget for å bli sluppet i en barnehage utsatt for mobbere og barnekultur. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes mer synd på de som fratas muligheten til samspill med moren. Barn er ikke laget for å bli sluppet i en barnehage utsatt for mobbere og barnekultur

Mobbere? Er dine barn mobbere? Som mine og ts sine barn bør beskyttes mot? Eller rr det "de andres" barn som er mobbere, som mine?

Og barnekultur, hva er negativt med det..? Tror ikke du vet hva du snakker om.

Edit: samspill med moren? 1. Hva med faren? 2. Hva tror du mødre gjør mens de er hjemme med barna i flere år? Og er virkelig alle mødre 100% tilgjenglig, mentalt og fysisk?

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 8
Skrevet

Synes mer synd på de som fratas muligheten til samspill med moren. Barn er ikke laget for å bli sluppet i en barnehage utsatt for mobbere og barnekultur.

Barn må lære seg å håndtere verden slik den er gjennom hele livet - også på arbeidplassen.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville ha valgt bort barnehagen helt. Men jeg ville heller ikke hatt ungen(e) der i 8-9 timer hver eneste dag. Da ville jeg heller ha valgt å jobbe redusert en periode. Å være hjemme i 6 år (kanskje mer hvis man har flere barn) gjør det ikke akkurat enkelt å komme inn på arbeidsmarkedet igjen.

Anonymous poster hash: 84212...43a

Skrevet

Det oppstår fort mobbing og barnekultur i en barnehage. Det er ikke nok voksne der. Og de kjenner ikke barna like godt som foreldrene. 

Skrevet

Bli dagmamma selv? Ellers må du jo: ha så mye penger at du ikke trenger jobbe. Ha inntekt fra annet enn lønnsarbeid på dagtid. Fordele jobb med barnefar slik at en av dere kan være hjemme til en hver tid (noen gjør det, jobber 60% begge to for eksempel, der noe av arbeidstiden er kvelder/helg/skift, ha fleksible yrker). Bo et sted det egner seg for barnet å være hjemme så lenge, med muligheter for sosial omgang med andre barn og aktiviteter. Finne en mann som er villig til det samme, dvs lavere levestandard for hele familien.

Ellers er det ganske greit å få til med dagens permiosjonsordninger å være hjemme noen år. Å være hjemme hele barndommen til flere barn, det er noe annet.

Anonymous poster hash: 9b571...2dd
  • Liker 2
Skrevet

Det oppstår fort mobbing og barnekultur i en barnehage. Det er ikke nok voksne der. Og de kjenner ikke barna like godt som foreldrene. 

Din personlige erfaring? Forskning?

Og fortsatt, kan du forklare barnekultur? Og hva som er negativt med det?

-----------

ts: om du vil være hjemme så får enten du avtale at mannen tar seg av regningene, eller spare opp en gedigen sum.

• Liker 3
Skrevet

Det oppstår fort mobbing og barnekultur i en barnehage. Det er ikke nok voksne der. Og de kjenner ikke barna like godt som foreldrene.  Anonymous poster hash: 63cbc...35b

Barn tilbringer mer av sin våkne tid i barnehagen enn sammen med foreldrene. Det er da mer nærliggende å tro at de kjenner barna bedre enn foreldrene gjør.

Anonymous poster hash: cde9b...301

Skrevet

Jeg jobber hjemmefra, og det er det samme når på døgnet jeg jobber, så jeg har mulighet til å ha barnet mye hjemme på dagtid hvis jeg vil. Mannen jobber 8-4.

Jeg leverer barnet i barnehagen omtrent hver dag, for det ser jeg at hun har godt av. Hun storkoser seg med å leke med de andre barna, og lærer noe nytt hver dag. Ofte er hun i barnehagen kun i kjernetiden, halv ti til halv tre.

Hun får med seg turdager i skogen eller på barneteater, får utfolde seg med kunstprosjekter med materialer jeg aldri hadde kommet på å bruke, utvikler godt språk, er ute og herjer i lekeapparatene mye mer enn hun hadde fått gjort om vi var hjemme (jeg orker ikke være mer enn ett par timer til dagen på lekeplassen for å være ærlig).

Jeg kunne hatt henne hjemme mye mer på dagtid, og heller jobbet mer på kvelden, men jeg ser hvor godt hun trives. Hun får masse venner (hjemme finnes jo ikke andre barn i nabolaget på dagtid).

Jeg er ikke i tvil om at det beste for henne er at hun går i barnehagen, og syns det er perfekt slik vi har det nå når hun er der noen timer hver dag.

Anonymous poster hash: 35eda...26c

• Liker 4
Skrevet

Start som dagmamma eller start familiebarnehage?

Anonymous poster hash: 04028...97f

Gjest solavskjerming
Skrevet

Hva er barnekultur? Samspillet barn har mellom seg, som voksne og barn aldri vil kunne få?

Hva ligger i ordet barnekultur? Føler meg 100 år å helt utdatert på dagens utrykk 😯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...