AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Ja, kan noen svare meg på det? Jeg skjønner det ikke... Tror dere Barnevernet er en etat samlet med psykopater? Tror dere de ansatte tar barn fra familier fordi de synes det er gøy? Har den norske stat noen andre interesser i å ta barn bort fra familier enn bare det å beskytte barna? Anonymous poster hash: 04273...5fa 2
Mendoza Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Det er bare folk som har "problemer" med BV selv og som ikke klarer å innse, at det er de selv som er problemet. I stedet skylder de på barnevernet. Endret 26. oktober 2015 av Mendoza 26
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Barnevernet må gjøre noe foreldre ikke liker, gripe inn i voksne meeneskers valg, handlinger og liv fordi barn ikke har det bra. Hvem liker at andre blander seg inn i livet deres og tar i fra dem barna deres dersom foreldrene ikke er i stand til å ta vare på egne barn? Noen foreldre mangler evnen til å se at det de gjør i forhold til egne barn ikke er bra. Ofte på grunn av psykisk sykdom. Disse reagerer ofte med å fremstille barnevernet i dårlig lys fordi de ikke forstår sin egen situasjon. Og media følger opp..... Du kan google deg frem til sidene til Mona Lygre, AMA eller andre og lese selv hva de mener om barnevernet. Disse har og lagt ut journaler m.m. på seg på sidene sine. Anonymous poster hash: ae7db...ec4 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Mamma og pappa sloss mot bv når jeg var liten, og det endte med at vi ble flytta til institusjon. Når jeg var 18 ble jeg gravid og valgte selv å be om hjelp fra barnevernet. Mine erfaringer er blandete. Hadde som mor to saksbehandlere og hun første var et helvete men de fleste andre jeg møtt var greie. Mødrehjem og hjembesøket har vert en god opplevelse og til stor hjelp for meg. Anonymous poster hash: 94b37...e76 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Barnevernet må gjøre noe foreldre ikke liker, gripe inn i voksne meeneskers valg, handlinger og liv fordi barn ikke har det bra. Hvem liker at andre blander seg inn i livet deres og tar i fra dem barna deres dersom foreldrene ikke er i stand til å ta vare på egne barn? Noen foreldre mangler evnen til å se at det de gjør i forhold til egne barn ikke er bra. Ofte på grunn av psykisk sykdom. Disse reagerer ofte med å fremstille barnevernet i dårlig lys fordi de ikke forstår sin egen situasjon. Og media følger opp..... Du kan google deg frem til sidene til Mona Lygre, AMA eller andre og lese selv hva de mener om barnevernet. Disse har og lagt ut journaler m.m. på seg på sidene sine.Anonymous poster hash: ae7db...ec4 Men da tenker jeg at det er en grunn til at Barnevernet tar fra deg barnet ditt. Klarer du ikke ta vare på ditt eget barn, har ikke barnet det noe bra. Da må vel det barnet få hjelp fra Barnevernet? Anonymous poster hash: 04273...5fa 2
Rotemor Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Det er bare folk som har "problemer" med BV selv og som ikke klarer å innse, at det er de selv som er problemet. I stedet skylder de på barnevernet. Så svart/hvitt er det ikke. Barnevernets tolkninger og inntrenging i privatsfæren kan være svært så belastende. De får millioner av henvendelser hvert år fra sjalu ekser, sure naboer og folk som er uvenner. Det trenger ikke være grunnlag for sak, men det er ekkelt nok å bli meldt uten grunn også.Det er nok av tråder på KG om det. En annen ting er at bv- konsulenter dessverre har altfor liten utdanning og for lav kompetanse til å håndtere dere en rekke av utfordringene sine. Man skulle i mye større grad brukt psykiatere ig psykologer. Bv varierer veldig fra kommune til kommune også. Jeg er nå glad vi har et barnevern, men jeg skulle ønske det var mye bedre. HI syne jeg er infantilt og latterlig.. Hvem tror at BV hovedsaklig har som oppgave å fjerne barn Fra sine foreldre 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Så svart/hvitt er det ikke. Barnevernets tolkninger og inntrenging i privatsfæren kan være svært så belastende. De får millioner av henvendelser hvert år fra sjalu ekser, sure naboer og folk som er uvenner. Det trenger ikke være grunnlag for sak, men det er ekkelt nok å bli meldt uten grunn også.Det er nok av tråder på KG om det. En annen ting er at bv- konsulenter dessverre har altfor liten utdanning og for lav kompetanse til å håndtere dere en rekke av utfordringene sine. Man skulle i mye større grad brukt psykiatere ig psykologer. Bv varierer veldig fra kommune til kommune også. Jeg er nå glad vi har et barnevern, men jeg skulle ønske det var mye bedre.HI syne jeg er infantilt og latterlig.. Hvem tror at BV hovedsaklig har som oppgave å fjerne barn Fra sine foreldre Javel. Men hvorfor har folk så mye imot barnevernet da? Jeg skjønner det bare ikke. Det er jo alltid en grunn til at slike ekstreme tiltak blir satt til verks! Hva er det å klage over da? Blir man sjekket ut av Barnevernet og alt fungerer som det skal hjemme, hva er så problemet? Barnevernet tar ikke barn ut fra familier fordi de er psykotiske? Det er fordi det finnes en grunn! Anonymous poster hash: 04273...5fa 4
Rotemor Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Ja, kan noen svare meg på det? Jeg skjønner det ikke... Tror dere Barnevernet er en etat samlet med psykopater?Tror dere de ansatte tar barn fra familier fordi de synes det er gøy?Har den norske stat noen andre interesser i å ta barn bort fra familier enn bare det å beskytte barna? Anonymous poster hash: 04273...5fa For å svare deg direkte og enkelt: Men den måten p henvende seg så viser du at det er mye du ikke skjønner!!!! Vanskelig p vite hvir man skal begynne da. Vis gjerne noen eksempler på folk som mener de er psykopater...... Evt noen intervjuer av ansatte som viser hvir gøy de har det når de fjerner barn: som om ikke dette er det vanskeligste de gjør! ) De har likevel ikke alltid rett, selv om hensikten er at det skal være til det beste for barnet. 1
Rotemor Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Bruken av ord som psykopater og psykotisk gjør at jeg ikke gidder diskutere. Det er så barnslig og usaklig. Du får skrive som en voksen, 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 For å svare deg direkte og enkelt: Men den måten p henvende seg så viser du at det er mye du ikke skjønner!!!! Vanskelig p vite hvir man skal begynne da. Vis gjerne noen eksempler på folk som mener de er psykopater...... Evt noen intervjuer av ansatte som viser hvir gøy de har det når de fjerner barn: som om ikke dette er det vanskeligste de gjør! ) De har likevel ikke alltid rett, selv om hensikten er at det skal være til det beste for barnet. Ro deg ned. Jeg mener selvsagt ikke Barnevernet er en gjeng med psykopater. Det har jeg aldri skrevet at jeg synes. Heller tvert i mot! Når folk har så mye i mot barnevernet, hva er det egentlig de klager på? Barnevernet jobber vel for barns beste. Hvordan kan det være galt? Når man leser om folk som snakker om "dem" i Barnevernet og klager over det ene og det andre, så skjønner jeg ikke det. Vi skal være glade for at det finnes en slik etat som Barnevernet. Det virker som om noen mener de er helt uskyldige og Barnevernet bare tar fra dem barna deres. Men det er jo ikke så enkelt! For da er det jo en grunn til det! Ikke fordi Barnevernet er en gjeng som liker å fjerne barn fra foreldrene sine. Anonymous poster hash: 04273...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Men da tenker jeg at det er en grunn til at Barnevernet tar fra deg barnet ditt. Klarer du ikke ta vare på ditt eget barn, har ikke barnet det noe bra. Da må vel det barnet få hjelp fra Barnevernet? Anonymous poster hash: 04273...5fa Det er nettopp det jeg mener. Barn skal ha det bra hjemme. Har ikke barn det bra hjemme, så skal de ha hjelp av barnevernet. Anonymous poster hash: ae7db...ec4 8
Surriball Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Såre følelser er grunnen til at noen folk ikke liker barnevernet. 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Såre følelser er grunnen til at noen folk ikke liker barnevernet. Ja, det virker sånn. Hadde jeg blitt fratatt mitt barn hadde jeg nok tenkt "ja, da er det en grunn til det. Jeg er ikke en god nok mor og barnet mitt har det ikke bra". Jeg kan ikke forestille meg at jeg hadde sittet og hatet barnevernet, følt meg helt uskyldig dømt og brukt dagen på å skrive innlegg om hvor mye jeg hatet Barnevernet. Anonymous poster hash: 04273...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Ja, kan noen svare meg på det? Jeg skjønner det ikke... Tror dere Barnevernet er en etat samlet med psykopater? Tror dere de ansatte tar barn fra familier fordi de synes det er gøy? Har den norske stat noen andre interesser i å ta barn bort fra familier enn bare det å beskytte barna?Anonymous poster hash: 04273...5fa Forbinder Barnevernet og Familievernkontoret som bare negativt: har ikke erfaringer selv men leder og hører så mye grusomt gjennom nå ca 20 år at jeg tenker at omdømmet er så dårlig at jeg skyr disse to etatene som pesten. Hadde vært flau om jeg jobbet der!Anonymous poster hash: a0e03...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 Forbinder Barnevernet og Familievernkontoret som bare negativt: har ikke erfaringer selv men leder og hører så mye grusomt gjennom nå ca 20 år at jeg tenker at omdømmet er så dårlig at jeg skyr disse to etatene som pesten. Hadde vært flau om jeg jobbet der!Anonymous poster hash: a0e03...7d1 Kan jeg spørre deg hva det grusomme har gått ut på? Hvorfor tror du Barnevernet har handlet som de har gjort? Jeg spør oppriktig! Slik at jeg håper jeg skjønner dette. Anonymous poster hash: 04273...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg skjønner godt at folk er skeptiske til barnevernet. Selv om de i hovedsak er flinke og gjør en god jobb. Jeg er skeptisk til at de går inn og fjerner så mange barn fra familien sin uten å prøve å hjelpe i hjemmene først. Og uten å sjekke om det er andre familiemedlemmer som kunne tatt omsorgen i en periode, mens foreldrene får ting på stell/går kurs/blir sjekket grundigere. Det kommer jo fram igjen og igjen, i ettertid, at barnevernet har begått feil. Det rulles opp saker i avisa og andre steder. Folk gjør feil, de har for få ressurser til å utføre jobben ordentlig, eller de går lei av jobben sin og gjør en dårlig jobb pga det. Det har bare så store konsekvenser når de jobber innen barnevernet. Anonymous poster hash: 95153...d45 4
yxnyx Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Ja, kan noen svare meg på det? Jeg skjønner det ikke... Tror dere Barnevernet er en etat samlet med psykopater? Tror dere de ansatte tar barn fra familier fordi de synes det er gøy? Har den norske stat noen andre interesser i å ta barn bort fra familier enn bare det å beskytte barna? Anonymous poster hash: 04273...5fa Jeg har masse imot BV. Men NEI, jeg tror ikke de som jobber der er psykopater. Jeg tror de er en gjeng overfølsomme høner som er sosialisert gjennom utdanningen og arbeidsmiljøet sitt til å tro at de har en uendelig mektig evne til å hjelpe barn som vokser opp under forhold som er dårligere enn optimalt. Det virker som all fokus er på hva som er feil med familiesituasjonen, og hvilke skadevirkninger foreldrenes omsorggsvikt gir for barnet. Så godt som INGEN fokus ligger på hva BV realistisk sett kan tilby barna som kommer under BVs omsorg. Har de bare fått hentet ut barna fra disse dårlige foreldrene er saken så godt som i boks. De neglisjerer all forskning som viser hvor dårlig det egentlig går med barnevernsbarn. Når de blir konfrontert med slike nedstemmende funn tyter de bare om at barna allerede er ødelagt, de burde ha vært tatt før, og det trengs enda flere ressurser. Med andre ord: De foreskriver enda mer av en medisin som det gang på gang har vært vist at ikke fungerer. Jeg tror på at saksbehandlerne selv mener at de jobber for barnas beste, men de har et totalt forvrengt bilde av hva barnas beste er. Dette er i liten grad saksbehandlere i BV sin skyld, de har en kort utdanning og er vel i tillegg sjelden de skarpeste knivene i skuffen. Om jeg skal rette fingeren mot hvem som egentlig har skylden - og nå er jeg klar over at jeg beveger meg i retning av grov spekulasjon - så er det barnepsykologer og tilsvarende fagfolk, som vinner ressurser og faglig prestisje på en nasjonal institusjonalisering av barneomsorgen. Forøvrig: Jeg har barn selv, og de har aldri hatt noe med BV å gjøre. Edit: I tillegg går det vel, i BV som i offentlige etater og hos mennesker ellers, prestisje i å ha rett. Mao: Har de først gjort seg opp en mening, vi de gjøre alt for å søke bekreftelse på at den meningen er rett. Confirmation bias heter det. Så har de først sett ting som tyder på at her er det omsorgsovertakelse som er tingen, så vil de klamre seg til den konklusjonen, og gjøre lite for å hente inn dokumentasjon på at de tok feil i første omgang. Endret 26. oktober 2015 av yxnyx 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #19 Skrevet 26. oktober 2015 Fordi bv består av uvitne bedrevitere.Anonymous poster hash: 29ed0...84a 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #20 Skrevet 26. oktober 2015 ^ UvitendeAnonymous poster hash: 29ed0...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå